Teamlead SEO

Tom Duivenvoorden

Tom Duivenvoorden is het SDIM SEO team in juli 2020 komen versterken. Na een Master Marketing Management heeft hij een aantal jaar in de kaas als marketeer gewerkt als all-round marketeer, om vervolgens over te stappen naar de branche die hem het meeste trekt: de digitale marketing. Voor het uitzoeken en oplossen van technische vraagstukken kun je hem 's nachts wakker bellen (bij wijze van spreken). In zijn vrije tijd besteedt hij zijn tijd het liefst aan sport en gaming, maar vindt hij het ook leuk om zich te verdiepen in home automation en crypto.

Tom Duivenvoorden
Tom-hobby foto
Werkmodus
Ontspanningsmodus
Leeftijd
34 jaar
In dienst bij SDIM
2020
Functietitel
Teamlead SEO
Expertise
Technische SEO en website migraties
Schaamt zich hier niet voor
Fervent carnavallar
Supporter van
Arsenal
Beige flag
Verbind alles thuis aan het internet
Droom
Hoopt ooit het gouden ei gevonden te hebben in crypto
Op de socials

Uit het portfolio
van Tom

Tom werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

SEO strategie zorgt voor 1000% stijging in organisch verkeer voor Nedstar

SDIM ontwikkelde een nieuwe SEO-strategie om Nedstar's organische vindbaarheid, vooral internationaal, te verbeteren. De strategie richtte zich op het opbouwen van thought leadership en topical authority voor Nedstar in hun niche. De doelen waren meer organische conversies, betere vindbaarheid hoger in de zoekfunnel en Nedstar de #1 autoriteit op biologische alcohol te maken. Als resultaat steeg het organische verkeer met maar liefst 1000%, waarbij Nedstar beter vindbaar werd voor transactionele zoekwoorden en hun expertise kon uitdragen.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Online Deurbeslagshop Case influencer marketing

Hoe influencer marketing leidt tot een loyale community van merkambassadeurs voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop, zocht naar manieren om hun Instagram-volgers te laten groeien en meer betrokkenheid met hun doelgroep te creëren. Met behulp van een influencer marketing strategie van SDIM werd een loyale community van merkambassadeurs opgebouwd. Door gerichte samenwerkingen met influencers via het platform Influentials zagen ze een enorme groei in volgers, naamsbekendheid en website-verkeer.
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.

Laatste artikelen
van Tom

Tom Duivenvoorden
12 september 2024
SEO voor WooCommerce
WooCommerce is immens populair als extensie om een webshop mee te beginnen. Het is eenvoudig te installeren, snel aan...
12 september 2024
5 minuten lezen
Tom Duivenvoorden
15 maart 2024
Hey Google… EAT ME!
Google's zoektocht anno 2024 De Google Core Update van maart 2024 zorgt voor een kleine paniekgolf in de digitale...
15 maart 2024
5 minuten lezen

Partners &
Specialisaties

Overige
publicaties

Tom publiceert met enige regelmaat artikelen op platformen als Marketingfacts. Een selectie van deze artikelen van Tom kun je hiernaast vinden.