Sales & relatiebeheer

Tim Melief

Tim werkt sinds juni 2019 bij SDIM. Hij begon op onze advertising afdeling en heeft een voorliefde voor social media. Uiteindelijk besloot Tim om in januari 2021 zich breder te oriënteren in online marketing en kwam zo uit bij de sales/relatiebeheer afdeling van SDIM. Tim haalt energie uit nieuwe leads die graag de volgende stappen in online marketing willen zetten of huidige klanten die een nieuw kanaal willen uitproberen. Daarnaast kan je Tim tegenkomen op scholen waar hij studenten inspireert over alle facetten van online marketing of over het werken bij een bureau.

Tim Melief
Leeftijd
29 jaar
In dienst bij SDIM
2019
Functietitel
Relatiebeheer
Expertise
Social advertising en strategie
Educatie
HBO Commerciële Economie
Geboorteplaats
Amsterdam
Woonplaats
Haarlem
Hockeyvereniging
Biertappen achter de bar of een wedstrijdje fluiten
Sport
Hockey, padel, cross-fit en golf
FIFA kampioenschappen SDIM
Tweevoudig en regerend kampioen
Op de socials

SPECIALISATIES &
CERTIFICERINGEN

TIM was O.A.
betrokken bij

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

vtwonen weer verliefd op je huis

Hoe vtwonen via het inzetten van een chatbot in de conversiefase de bekende fanbase heeft omgezet in betalende abonnees

Door een innovatieve chatbot-strategie te implementeren, transformeerde SDIM vtwonen's miljoenenfanbase op social media naar een lucratieve abonneebasis. Ontdek hoe deze revolutionaire aanpak niet alleen de doelstellingen van vtwonen overtrof, maar ook een nieuwe standaard zette in klantacquisitie en engagement.
Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana's camps en lessen.
Klanten aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels
Klanten aan het woord

We zijn heel tevreden met de ondersteuning van SDIM en de resultaten die we hebben behaald met Google Ads. Zeker nu we ons meer richten op first party leadgeneratie zijn we blij dat Search een kanaal is dat goed werkt voor onze bewustwordingscampagne. SDIM schakelt snel, geeft heldere adviezen, denkt proactief mee en is flexibel. Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zo’n succesvolle campagne kunnen draaien.

Rico Hop
Digital Campaign Marketeer bij Diabetes Fonds
Rico Hop
Klanten aan het woord

Met SDIM gaat het contact goed en ze zijn zeer behulpzaam en reageren altijd snel. Ook met de kwaliteit van de adviezen zijn wij erg tevreden. Ook bij afwezigheid van ons vaste contactpersoon wegens vakantie wordt er tijdig melding gemaakt en staat een vervanger klaar. Kortom, SDIM levert perfecte service en is zeer behulpzaam.

Jacqueline van der Weijden
Managementassistente
Jacqueline van der Weijden
Terre des Hommes kinderen

Terre des Hommes fondsenwervingsproces

Samen met Terre des Hommes zet SDIM zich voortdurend in om als toonaangevend goed doel het aantal donaties te vergroten en tegelijkertijd hogere donatie bedragen te genereren. Met als doel dit te bereiken, hebben we besloten het anchoring-principe toe te passen op de donatieformulieren van de organisatie. Hier vind je het proces, de overwegingsredenen en de bevindingen.
Save the Children aan het werk

Save the Children: YouTube for Action

Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geeft Save the Children kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Toen door corona de offline face-to-face marketing stilgelegd moest worden, was het zaak om de performance marketingmix verder uit te diepen. Lees in onderstaande case hoe SDIM het lukte om de prestaties...
ISMT SEO case

Hoe onze SEO strategie zorgde voor een ROI van 708% voor ISMT

In de loop van 2022 heeft ISMT hun nieuwe website gelanceerd en in de eerste maanden wisten ze enkele klikken per dag te realiseren. Daarnaast kwamen er zelden leads uit de website en helemaal geen omzet. De eerste twee jaar heeft de website als marketingmiddel dus weinig resultaat opgeleverd. Eind 2022 kwam ISMT daarom bij ons met de vraag om meer organische groei te realiseren. Er was geen concrete doelstelling, maar het ging erom dat de website organisch beter ging presteren voor meer leads en omzet. 

Laatste artikelen
van Tim melief

Tim Melief
30 december 2021
Social update – januari 2022
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media platformen verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen...
30 december 2021
4 minuten lezen
Tim Melief
1 september 2021
Social update – september 2021
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media platformen verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen...
1 september 2021
5 minuten lezen
Tim Melief
1 januari 2021
Social Update – Januari 2021
Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media....
1 januari 2021
5 minuten lezen
Tim Melief

Overige
publicaties

Tim publiceert regelmatig op externe websites. Hier vind je een aantal artikelen door Tim geschreven.