Data guru

Steven van Eck

Steven van Eck is sinds september 2009 werkzaam bij SDIM en hiermee een van de werknemers met het langste dienstverband. Bij SDIM rondde Steven eerst zijn afstudeeropdracht op het gebied van social media af, waarna hij afstudeerde aan de opleiding commerciële economie aan de Hogeschool Leiden. Momenteel is Steven een zeer ervaren Google Analytics en data expert en richt hij zijn aandacht op tooling en ontwikkeling.

Steven van Eck
Leeftijd
36 jaar
In dienst bij SDIM
2009
Functietitel
Data & analytics manager
Educatie
Commerciële Economie
Geboorteplaats
Den Haag
Woonplaats
Velserbroek
Zoon
Jimmy
Steven op social media

Een greep uit het
portfolio van Steven

Steven werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Urban Arrow bakfiets

Hoe Urban Arrow optimaal is voorbereid op de toekomst door SST

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is nauwkeurige dataverzameling cruciaal voor het succes van campagnes. Bij SDIM begrijpen we het belang van betrouwbare data en hebben we recentelijk Server Side Tracking geïmplementeerd voor Urban Arrow, een toonaangevend merk in elektrische transportfietsen en onderdeel van Pon.Bike, grootste fietsenproducent van de wereld. Urban Arrow &...
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.
Klanten aan het woord

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier
Fitchannel

Testimonial van Aart-Jan van Triest van Fitchannel

Fitchannel is een online platform waarmee je met je eigen personal trainer thuis kunt sporten en voedingsadvies krijgt. Fitchannel werkt met bekende en onbekende personal trainers die ieder een trainingsprogramma begeleiden, geschikt voor elk trainingsdoel en niveau. Sinds 2019 verzorgt SDIM de online marketing voor Fitchannel. Fitchannel is een online platform dat sporten, gezonde voeding...
Sanquin website migratie

Zeer succesvolle SEO migratie voor Sanquin

Benieuwd hoe Sanquin hun websiteverkeer met maar liefst 195% wist te verhogen na een succesvolle SEO migratie? Lees hoe een strategische samenwerking met SDIM leidde tot een indrukwekkende daling in bouncepercentage en een toename in organische verkeer. Van zoektermenanalyse tot technische audits en SEO-training – ontdek de stappen die Sanquin van een moeizame migratie naar online succes hebben gebracht.
Save the Children aan het werk

Save the Children: YouTube for Action

Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geeft Save the Children kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Toen door corona de offline face-to-face marketing stilgelegd moest worden, was het zaak om de performance marketingmix verder uit te diepen. Lees in onderstaande case hoe SDIM het lukte om de prestaties...

Laatste artikelen
van Steven

Steven van Eck
4 juli 2023
Google BigQuery
De toolbox van de online marketeer is tegenwoordig erg uitgebreid te noemen. Data raakt al gauw versplinterd als je...
4 juli 2023
3 minuten lezen

OVERIGE
PUBLICATIES

Steven publiceert regelmatig artikelen op externe websites en magazines. Een selectie van deze publicaties vind je hier.

DDMA
Artikel is 23 september 2024 gepubliceerd op DDMA.nl
The Challenges and Opportunities of data collection in today's Digital Era
Artikel is 2 oktober 2023 gepubliceerd op DDMA.nl
Harnessing First-Party Data: A Balance of Knowledge and Trust
Data icon
Artikel is 19 oktober 2022 gepubliceerd op DDMA.nl
The Shift in Online Data Collection