Team lead advertising & L&D specialist

Menno Goossens

Menno Goossens heeft in juni 2012 zijn studie commerciële economie afgerond, waarna hij eerst een tijdje als projectmanager bij een reclamebureau heeft gewerkt. Toen het tijd werd voor een volgende stap besloot hij zich in het online marketingwereldje te storten en zo kwam hij, als geboren Haarlemmer, natuurlijk snel bij SDIM terecht. Sinds november 2013 is hij bij ons aan de slag op de advertising afdeling. Naast zijn uitstekende feel voor data is hij geïnteresseerd in voetbal, dancemuziek en films en series. Menno is tevens 1 van onze grote feedmarketing goeroe's en gerespecteerde e-commerce marketing koning.

Neem contact op
Ook voor vogels spotten
Menno Goossens
Menno Goossens
Werken
Spotten
Leeftijd
33 jaar
In dienst bij SDIM
2013
Functietitel
Team lead advertising
Expertise
E-commerce, non profits, media, learning en development
Educatie
HBO Commerciële Economie
Geboorteplaats
Haarlem
Woonplaats
Uitgeest
Namen van zijn vogels
Bixie, Tobi, Cody & Tibo
Zoon
Hidde
Hobby's
Sporten (voetbal, fitness, padel), vogels en natuur, bordspellen, LEGO, gamen, sport kijken (voetbal, F1, shorttrack), koken
Op de socials

SPECIALISATIES &
CERTIFICERINGEN

Een greep uit het
portfolio van Menno

Menno werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken om zo tot een mooi resultaat te komen.

Klanten aan het woord

We zijn erg tevreden met de samenwerking met SDIM. Het uitwerken van campagnes gaat snel en efficiënt, er wordt eigen initiatief getoond voor het starten van nieuwe campagnes en we kunnen ook snel schakelen v.w.b. het aanpassen van de campagnes. Samengevat kunnen we snel schakelen met een meedenkend team. Korte lijntjes met een ervaren accountmanager als Menno helpt hierbij

Jesse Zwart
Oprichter van Dagjeindenatuur.nl
Jesse Zwart
UNHCR advertenties

Het succesverhaal van de UNHCR x SDIM Online Winterization Campagne

Hoe slaagde SDIM erin traditionele en experimentele media te combineren voor optimale resultaten? Ontdek de impact van onze strategische keuzes.
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.
Fitchannel

Testimonial van Aart-Jan van Triest van Fitchannel

Fitchannel is een online platform waarmee je met je eigen personal trainer thuis kunt sporten en voedingsadvies krijgt. Fitchannel werkt met bekende en onbekende personal trainers die ieder een trainingsprogramma begeleiden, geschikt voor elk trainingsdoel en niveau. Sinds 2019 verzorgt SDIM de online marketing voor Fitchannel. Fitchannel is een online platform dat sporten, gezonde voeding...

Laatste artikelen
van Menno

Menno Goossens
20 juli 2023
Shoppen met het Nieuwe Bing
Generatieve AI is groter dan ooit. Met de lancering van ChatGPT en de integratie in de zoekmachine Bing heeft...
20 juli 2023
5 minuten lezen
Menno Goossens
22 februari 2023
Google Performance Max Campagnes
InhoudsopgaveMaak gebruik van het volledige Google advertentienetwerkWat is Google Performance Max?Hoe werkt het?Google Performance Max campagnes: de nadelenPerformance Max...
22 februari 2023
10 minuten lezen
Menno Goossens
27 mei 2022
E-commerce update mei 2022
Uit de Salesforce Shopping Index die ieder kwartaal wordt uitgebracht blijkt dat de Nederlandse e-commercemarkt een daling van 27%...
27 mei 2022
4 minuten lezen
Menno Goossens
3 juni 2021
E-commerce update mei 2021
De afgelopen maand zijn er zowel op globaal als landelijk niveau allerlei publicaties verschenen die de groei van de...
3 juni 2021
2 minuten lezen
Menno Goossens
23 april 2021
Succesvol verkopen op Bol.com
, de belangrijkste stappen: Allereerst is het goed om te realiseren dat het optuigen van een...
23 april 2021
8 minuten lezen

Overige
publicaties

Menno publiceert regelmatig content voor externe platformen. Een aantal van deze publicaties vind je hier.