Strategie
Succesvolle digital marketing begint bij strategie. Zo ben je beter voorbereid op marktontwikkelingen, kijk je gerichter naar lange termijn doelstellingen en kunnen complexe organisatiebrede vraagstukken worden opgelost. SDIM heeft de kennis en ervaring in huis om daarbij te helpen. Of het nou gaat om merkpositionering, rebranding, internationale expansie of productlancering, de strategen van SDIM werken een plan op maat uit die het fundament legt voor een intensieve samenwerking op lange termijn.
Strategisch samenwerken
Bij SDIM doen we er alles aan om vanaf begin af aan jouw bedrijf en de markt waarin je opereert te begrijpen en in kaart te brengen. We geloven in transparantie en nauw contact zodat je altijd naar een gezamenlijk doel toewerkt. Communicatie en rapportage op de juiste KPI’s is daarbij key, daarom checken we wekelijks in, verzorgen we maandelijks rapportages, organiseren we elk kwartaal een strategische sessie en evalueren we elk jaar de volledige samenwerking.
Proactief
Proactiviteit is een voorwaarde voor succesvol strategisch samenwerken. Door bovenop de ontwikkelingen te zitten die spelen in de markt waarin je als bedrijf actief bent kunnen we anticiperen op veranderingen en in een vroeg stadium kansen spotten. Je mag dus verwachten dat we gevraagd en ongevraagd advies geven. Niet alleen tijdens geplande meetings, maar juist ook tussendoor. Bijvoorbeeld door op pilotbasis nieuwe tooling of kanalen te testen, interessante content te delen, samen events te bezoeken en uit te nodigen voor workshops. Ons toegewijde team, met een mix van ervaren professionals en jong talent zorgt ervoor dat kansen altijd op tijd worden gespot, getest en, indien succesvol, geïmplementeerd.
Tactisch marketingplan
Op continue basis evalueren we het marketingplan en de doelstellingen voor jouw organisatie, zodat het zowel je huidige situatie als toekomstige ambities weerspiegelt. Dit begint met een jaarmeeting die we voorbereiden op de bij jou beschikbare data en de marktdata die wij hebben. Hiermee worden de KPI’s en de roadmap vastgelegd waar we op sturen. Naast het wekelijkse inhoudelijke contact sturen we vervolgens in de kwartaalmeetings bij op de roadmap, om zo altijd voorop te kunnen lopen in een veranderende markt.
Vernieuwende Strategie
Loop je tegen uitdagingen aan bij het betreden van nieuwe markten, het lanceren van nieuwe producten of tegen veranderende omstandigheden in jouw markt, dan biedt een doordachte strategie de oplossing. SDIM heeft een team aan specialisten klaarstaan om op basis van de benodigde analyses met jou de juiste keuzes te maken.
Het is hierbij belangrijk om niet te vertrouwen op aannames, maar om je te baseren op grondige analyses en actuele gegevens. Door een breed perspectief te hanteren en uit te zoomen, vind je de juiste route naar succes en vermijd je valkuilen. SDIM helpt met een strategie die op maat is gemaakt voor jouw unieke situatie en doelen.