Twitch advertising
Bevindt jouw doelgroep zich op Twitch? Dat betekent dat er kansen liggen voor je organisatie om je doelgroep te bereiken. Welke kansen dat zijn, hoe je dat aanpakt en hoe SDIM hierbij kan helpen lees je op deze pagina.
- Innovatieve advertentieplaatsingen
- Gericht adverteren op jouw doelgroep
- 30 miljoen dagelijkse gebruikers
Twitch is als interactief kanaal uitermate geschikt om jouw merk te verbinden met een jong en betrokken publiek.
Twitch is een live-streamingplatform van Amazon. Op dit platform is het mogelijk om live mee te kijken naar streams van gamers die een game aan het spelen zijn. Hierbij hebben gebruikers de mogelijkheid om met elkaar te chatten. Content creators kunnen een eigen community opbouwen en hiermee geld verdienen. Vergelijkbare platforms en concurrenten zijn vooral YouTube en Mixer van Microsoft.
Adverteren op Twitch
Twitch biedt de adverteerders de mogelijkheid om te adverteren via het platform. Het is mogelijk om hele specifieke (veelal jongere) doelgroepen te bereiken. De doelgroep kan omschreven worden als jongvolwassenen met passie voor technologie en gamen. De gemiddelde kijktijd en betrokkenheid van gebruikers zijn hoog. Het kan dus een interessant kanaal zijn om te adverteren indien jouw doelgroep zich in deze nichemarkt bevindt. Twitch heeft momenteel 1,4 miljoen gebruikers in Nederland waarvan 230.000 die regelmatig actief zijn.
De huidige opties bestaan uit native– en displayadvertenties óf videoadvertenties. Veelgebruikt zijn preroll, midroll of post-roll advertenties. Net zoals op andere platformen geldt dat de content goed moet aansluiten bij de doelgroep.
Voordelen van adverteren op Twitch
Targeting
Twitch biedt uitgebreide targeting mogelijkheden op basis van o.a. Interesses, kijkgedrag en games.
Hoge betrokkenheid
Twitch-gebruikers besteden gemiddeld meer tijd op het platform dan op traditionele social media, wat zorgt voor een hogere betrokkenheid bij advertenties. Kijkers zijn actief en investeren vaak uren in het volgen van hun favoriete streamers.
Unieke advertentieformaten
Naast verschillende videoadvertentieformaten biedt Twitch merken de mogelijkheid om samen te werken met streamers voor op maat gemaakte samenwerkingen, wat de advertenties een natuurlijke en native uitstraling geeft.