SDIM collega's content team Noa en Sjoerd

Pinterest

Pinterest is als marketingkanaal de uitgelezen kans om meer bezoekers naar jouw website te trekken. Pinterest is uitermate geschikt voor bijvoorbeeld de interieur-, mode-, kook-, of kledingbranche. Pinterest is bij uitstek het kanaal om als gebruiker inspiratie op te doen. En waar de gebruiker inspiratie op doet, wil je als adverteerder aanwezig zijn. Lange tijd was Pinterest Advertising in Nederland niet mogelijk, maar sinds februari 2019 is daar verandering in gekomen en kun je Pinterest opnemen in de marketingplannen.

  • Zoekmachine voor inspiratie: Pinterest is het perfecte platform om ideeën en inspiratie op te doen.
  • Langere levensduur van content: Pins blijven vaak maanden of jaren relevant.
  • 465 miljoen dagelijkse actieve gebruikers wereldwijd en 4 miljoen in Nederland: Krijg toegang tot een groot wereldwijd bereik en sterke lokale doelgroepen.
Pinterest Ads voorbeeld advertentie

Simpel gezegd is Pinterest een visuele zoekmachine voor het vinden van ideeën zoals recepten, huis en stijl inspiratie en meer. Met miljarden pins op Pinterest is er altijd wel iets waarmee je inspiratie kunt opdoen. Pins die je leuk vindt kun je op je verschillende borden bewaren zodat je alles gemakkelijk terug kunt vinden. Je kunt ook zelf pins maken om je ideeën met andere mensen op Pinterest te delen. Je kunt de Pins die je plaatst een link meegeven naar bijvoorbeeld een video, artikel of webpagina. Het grote potentiële bereik maakt Pinterest interessant voor bedrijven die gericht kwalitatief verkeer naar hun website willen sturen.

  • Visuele inspiratie: Pinterest draait om visuele content. Door de visuele eigenschappen van het platform is Pinterest uitermate geschikt voor merken die hun producten of diensten op een aantrekkelijke manier willen promoten.
  • Betrokken gebruikers: gebruikers op Pinterest ontdekken op dit medium wat ze willen. In tegenstelling tot de andere advertentiekanalen bevinden Pinners zich echt in een vroege oriënterende fase.
  • Merkopbouw en conversie: door het regelmatig delen van kwalitatieve content kun je de zichtbaarheid van je merk vergroten.

Pinterest Ads kunnen een goede manier zijn om je merk of dienst te laten groeien of producten te promoten. Daarnaast kun je door middel van de juiste advertenties je doelgroep op een visueel aantrekkelijke manier bereiken.

  • Gerichte advertenties dankzij geavanceerde targetingopties.
  • Hoge engagement doordat de gebruikers meestal actief zijn op het platform.
  • Minder concurrentie vergeleken met andere kanalen.
Pinterest Certified Media Buyer

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR

Pinterest SEO: Vindbaarheid maximaliseren

Pinterest werkt als een visuele zoekmachine. Om je pins vindbaar te maken, is het essentieel om te investeren in Pinterest SEO.

Strategisch gebruik van zoekwoorden

Verwerk relevante zoekwoorden in titels, beschrijvingen en alt-tekst van je pins.

Samenhangende borden

Creëer borden rond specifieke thema’s of niches om je content overzichtelijk en aantrekkelijk te maken.

Kwaliteit van pins

Gebruik heldere afbeeldingen, hoge resoluties en aantrekkelijke designs. Pins met een professionele uitstraling worden vaker gedeeld.

Promoted Pins

Gesponsorde afbeeldingen die verschijnen in zoekresultaten en feeds.

Promoted Video Pins

Videoadvertenties met een hoog engagement-potentieel.

Carrousel Ads

Meerdere afbeeldingen of video’s in één advertentie

Shopping Ads

Gericht op directe productverkoop via een geïntegreerde catalogus.

Collections Ads

Combinatie van een hoofdafbeelding en gerelateerde productafbeeldingen.

Story Pins

Vertel je merkverhaal of deel tutorials met een reeks visuele elementen.

Adverteren
op Pinterest

Pinterest biedt uitgebreide advertentiemogelijkheden waarmee je jouw product of dienst onder de aandacht kunt brengen bij de juiste doelgroep. Er zijn verschillende advertentie-indelingen die ingezet kunnen worden.

Meer
social media

Laatste artikelen
over Pinterest

Anouk van Luijk
Anouk van Luijk
25 juli 2024
Wat is native advertising
Native advertising is een vorm van adverteren waarbij advertenties naadloos worden geïntegreerd in de gebruikerservaring van een platform. Hierdoor…
25 juli 2024
3 minuten lezen
Melissa van Ketel
Melissa van Ketel
24 juni 2024
Social media update juni 2024
Lees hier een update over de ontwikkelingen op gebied van social media in juni 2024….
24 juni 2024
6 minuten lezen
Rosanne Bos
Rosanne Bos
19 december 2023
Social media update december 2023
AI-nieuws vanuit Meta, lancering van Threads en hoge kwaliteit foto’s delen via WhatsApp De ontwikkelingen op het gebied van…
19 december 2023
4 minuten lezen
Rosanne Bos
Rosanne Bos
28 november 2023
Social media update november 2023
Social media abonnementen, Reels downloaden en focus op lead gen-ads De ontwikkelingen op het gebied van social media gaan…
28 november 2023
4 minuten lezen

Wat onze
klanten zeggen

Ik ben nu iets meer dan een jaar bezig met mijn eigen bedrijf, Frøbel, en ik heb in die tijd al heel wat geleerd. Maar toen ik bij SDIM aanklopte voor hulp met online marketing, had ik niet verwacht dat ik zó veel nieuwe inzichten zou krijgen! Van begin tot eind waren de sessies met de experts van SDIM ontzettend leerzaam. Ze gaven me een hele waslijst vol tips, ideeën en inspiratie die ik meteen in mijn website en socials kon toepassen. Ik weet nu precies hoe ik mijn website zowel voor- als achter de schermen kan optimaliseren en hoe ik een duidelijke koers kan uitzetten voor mijn social media om mijn doelen te behalen. Het was niet alleen super nuttig, maar ook nog eens heel gezellig! De mensen bij SDIM zijn echt toppers. Als je op zoek bent naar online marketing experts die je bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen, dan raad ik SDIM van harte aan! Dank jullie wel, SDIM, voor de waardevolle lessen en de fijne samenwerking.

Miranda Kasius
Eigenaar
Miranda Kasius

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

Met SDIM gaat het contact goed en ze zijn zeer behulpzaam en reageren altijd snel. Ook met de kwaliteit van de adviezen zijn wij erg tevreden. Ook bij afwezigheid van ons vaste contactpersoon wegens vakantie wordt er tijdig melding gemaakt en staat een vervanger klaar. Kortom, SDIM levert perfecte service en is zeer behulpzaam.

Jacqueline van der Weijden
Managementassistente
Jacqueline van der Weijden

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

Kolibrie Next is sinds maart 2018 actief als Horeca Uitzendbureau. Sinds de start van het bedrijf werkt Kolibrie Next prettig samen met SDIM. De specialisten van SDIM adviseren ons op het gebied van SEO, SEA, campagnes, en leadgeneratie via onze social kanalen. Ook tijdens de live-gang van de recent gelanceerde app heeft het SDIM team Kolibrie Next goed ondersteund. Het voelt alsof zij onderdeel zijn van Kolibrie Next en daarmee hebben wij er de volste vertrouwen in om het online Kolibrie Next platform samen met SDIM sterker en groter te maken.

Jolien Broekhuizen
Product manager bij Kolibrie NEXT
Jolien Broekhuizen

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Influencer marketing heeft voor ons al veel naamsbekendheid opgeleverd. We zijn hierdoor in een korte tijd op social media enorm gegroeid in het aantal volgers en bereik. Het is onwijs leuk om te zien hoe influencers op hun eigen creatieve manier onze producten promoten, wat ons natuurlijk ook weer nieuwe klanten oplevert.

Brenda de Wagt van Online Deurbeslagshop
Content creator bij Online Deurbeslagshop
Brenda de Wagt

Als trotse marketingmanager van Burgerbar is het geweldig om het succes van onze digitale strategie te zien. Dankzij de samenwerking met SDIM heeft Burgerbar een ongekend niveau bereikt. We zijn blij dat onze content nu echt onze merkwaarden weerspiegelt, onze doelgroep aanspreekt en een nieuwe standaard zet in de hamburger marketing.

Laura van Burgerbar
Marketing Manager van Burgerbar
Laura Losado