9 maart 2016 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

E-mail retargeting

2 minuten lezen
SDIM collega's Sjoerd en Dennis

E-mail retargeting is een vorm van remarketing. E-mail retargeting stelt je in staat om iedereen waar je een e-mailadres van hebt opnieuw te benaderen met alle vormen van digital advertising.

Zoals benoemd is e-mail retargeting een vorm van remarketing. Normaal gesproken worden remarketing doelgroepen opgebouwd op basis van een pixel die je op jouw website of app geplaatst hebt. Je kan dan doelgroepen die een product hebben bekeken, of die zijn afgehaakt in het bestelproces opnieuw bereiken met een advertentie. Dit allemaal via cookies, of ander gezegd: cookies worden gebruikt om deze bezoekers te herkennen. Gebruikers kunnen echter ook op een andere wijze om deze gebruikers te herkennen en opnieuw te bereiken: via hun e-mailadres. Alle advertising kanalen zijn in staat om gebruikers te matchen o.b.v. een e-mailadres. Dit bestand wordt versleuteld gekoppeld aan de gebruikers die ook actief zijn op dat advertising kanaal. Daarna kan je deze doelgroep via die systemen en kanalen inzetten voor advertising doeleinden.

Er zijn verschillende manieren waarop je deze e-maillijsten kan doorschieten naar een advertentiekanaal. Dit kan al relatief eenvoudig door een CSV bestand te uploaden, maar ook door een ESP (e-mailserviceprovider) of zelfs een CDP (customer data platform) te koppelen aan je advertising kanalen. Dit maakt de inzet van e-mail retargeting een stuk dynamischer wat het resultaat bevordert.

Belangrijkste e-mail retargeting kanalen en systemen

  • Bestaande klanten efficiënt en goedkoop opnieuw bereiken
  • Bevorderen van herhaalaankopen
  • Verhogen van de customer lifetime value
  • Converteren van trial accounts naar daadwerkelijk betalende klanten

De e-mail retargeting mogelijkheden nemen toe. SDIM volgt alle ontwikkelingen en adviseert opdrachtgevers over nieuwe kansen. SDIM levert de volledige operationele setup van data versturen, campagnes en optimaliseert de mediaspend tussentijds aan de hand van de gerealiseerde resultaten. De combinatie van een goede setup met continue optimalisatie zorgt voor maximale effectiviteit.

Emailmarketing

Hulp met e-mailmarketing?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *