10 augustus 2018 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Google Marketing Platform 360

3 minuten lezen
Google Marketing Platform

Het Google Marketing Platform is een online marketing oplossing voor het beheren van campagnes en het analyseren van gegevens. Het platform biedt verschillende tools waarmee adverteerders in staat worden gesteld om het volledige spectrum van campagneopzet, beheer, tracking en analyse uit te voeren. Deze tools zijn opgebouwd uit losse modules die goed met elkaar geïntegreerd zijn. Hiermee biedt Google adverteerders één centraal platform waar alle werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd.

De modules van het Google Marketing Platform zijn:

  • Google Analytics 360: biedt de mogelijkheid om gedetailleerde data-analyses uit te voeren om  inzichten te krijgen in gebruikersgedrag op websites en apps
  • Tag Manager: geeft adverteerders de mogelijkheid om marketing-pixels te beheren vanuit één centraal systeem
  • Campaign Manager 360: is een oplossing voor het beheer van creatives, inclusief advertentieplaatsing, rapportage en attributie
  • Display & Video 360: de DSP (Demand-Side Platform) voor het beheren van display- en videocampagnes, met uitgebreide mogelijkheden voor targeting, optimalisatie en rapportage
  • Search Ads 360: de module waarmee zoekadvertenties op verschillende zoekmachines kunnen worden beheerd en gekoppeld kunnen worden aan andere kanalen

Zoals hierboven te zien is biedt Google voor elke use-case een oplossing aan, waarmee adverteerders in elke ‘stap’ inzichten kunnen vergaren en acties ondernemen. Los hiervan biedt Google voor de publishers de Google Ad Manager oplossing waarmee publishers hun advertentiebeheer kunnen inregelen. Daardoor heeft Google in het digital marketing speelveld een grote aanwezigheid.

SDIM is gespecialiseerd in het opzetten en beheren van digitale campagnes binnen het Google Marketing Platform 360. Wij kunnen adverteerders in de selectie van de juiste oplossingen en bij de implementatie hiervan. Denk hierbij aan het ondersteunen van het opzetten van accounts en campagnes, maar ook aan de implementatie van tracking, de analyse van data en de doorvertaling hiervan. SDIM kan voorzien in totale ontzorging van de werkzaamheden, maar ook training en consultancy leveren.

Een overzicht van onze diensten:

  • Strategisch: wij zorgen voor de juiste selectie van tooling waarmee de doelstellingen worden bereikt
  • Tactisch: op dit vlak zorgt SDIM voor de juiste invulling van kanalen en campagnes. Of het gaat om display, video of search campagnes en op welk kanaal dan ook.
  • Operationeel: op dit gebied regelen wij het opzetten van accounts en campagnes. Wij zorgen ervoor dat alle benodigde accounts binnen het Google Marketing Platform 360 correct zijn opgezet en geïntegreerd worden. Wij zetten campagnes op en optimaliseren deze richting de besproken doelstelling
  • Analyse en inzichten: door middel van correcte attributie, rapportage, analyse en de doorvertaling naar inzichten voor vervolgstappen.

Hiermee zorgen we ervoor dat samen met de adverteerders het maximale uit Marketing Platform 360 kan worden gehaald.

Google Marketing Platform

Hulp met het
Google Marketing Platform?

Contact

SDIM onderscheidt zich door jarenlange ervaring met het beheren van complexe programmatic digital advertising campagnes. Wij hebben diepgaande kennis van diverse DSPs (Demand-Side Platforms), waaronder Display & Video 360, maar ook tegenhangers, zoals Adform en Platform 161 en gebruiken deze ervaring voor optimaal campagnebeheer en optimalisatie. Verder zorgen wij voor volledige transparantie in de kosten en leveren we regelmatig tussentijdse gedetailleerde rapportages en inzichten. 

Wij werken toolonafhankelijk en gecombineerd met onze expertise zijn wij in staat om naast operationeel campagnemanagement, ook advies te leveren over geavanceerde tactische inzet, zoals het gebruik van machine learning voor optimalisatie, dynamische creatieve optimalisatie en het gebruik van first-party data voor gerichte en persoonlijke campagnes. 

SDIM is een betrouwbare strategische partner voor het implementeren van verschillende digitale oplossingen, maar ook een strategisch sparringspartner die helpt om bedrijfsdoelen door te vertalen naar operationele vervolgstappen.

Meer weten over hoe SDIM kan helpen om het meeste uit Google Marketing Platform 360 te halen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismaking waarbij we samen een inventarisatie maken van de wensen en mogelijkheden op digital marketing gebied. 

Contact opnemen
Vraag naar Gwoon Sun

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *