Dit overzicht bevat een aantal handige online beschikbare én door ons gebruikte, gelezen of geteste conversie otpimalisatie tools, links en informatie. Een groot deel gebruiken we zelf ook en in die zin is een vermelding hier een kwaliteitskeurmerk.
Conversie testing tools
Met deze tools kunt verschillende varianten en designs van jouw website testen. Als u de juiste metric kiest, bijvoorbeeld de conversie ratio (CR) kunt u daarmee leren welk design element, opmaak, tekst etc. zorgt voor de beste conversie percentages. Veel gebruikte tools zijn:
- Visual website optimizer A/B testing
- Google content experiments
- Optimizely A/B testing
- Convert.com A/B testing
- Google Ads A/B testing. Onderdeel van Google Ads.
Muis- & clicktrackers en heatmap tools
Realtime bezoek statistieken
Dynamic content optimalisatie tools
Ook wel gepersonaliseerde content. Je kunt verschillende website bezoekers andere versies van jouw content tonen met als doel een hogere conversie op. Vaak een andere aanbieding, of een laatst bekeken product. Een soort retargeting binnen jouw eigen website. Met een duur woord: behavioral segmentatie. De tooling is vooralsnog duur en je bent er daarna ook nog eens aan gebonden, maar het kan wel de moeite waard zijn:
Conversie optimalisatie advies in huis halen?
SDIM levert een volledig conversie optimalisatie trajecten. Lees ook meer over de zoekmachine advertising (o.a. Google Ads adverteren) diensten en de SEO / zoekmachine optimalisatie diensten, of neem direct contact op.
Neem contact met ons op
Reacties (0)