Een page title legt uit waar de pagina over gaat. De page title is zichtbaar in de zoekresultaten van een zoekmachine.
Een page title is een van de drie elementen die getoond worden in een snippet, het zoekresultaat in een zoekmachine. De page title moet passen bij de content op de pagina, hiermee creëert u een verwachting. Deze verwachting moet worden nagekomen zodat de bezoeker deze pagina als relevant ziet. Dit is ook een belangrijke ranking factor voor Google.
Hoe maak je een goede page title?
Een goede page title moet aan een paar elementen voldoen zodat de gebruiker en zoekmachine weet waar de pagina over gaat. Daarnaast kan de page title belangrijk zijn bij het overtuigen van de gebruiker. Een page title moet aan de volgende elementen voldoen:
- De title met een een algemene uitleg bieden, maar wees concreet en duidelijkÂ
- Page titles mogen maximaal 65 tekens lang zijn. Is de title langer dan 65 tekens, dan zal deze door zoekmachines de title afbreken en bijvoorbeeld je brand name weg vallenÂ
- Zorg dat de page title relevant is voor de pagina die zij gaan bezoekenÂ
- Zorg dat het hoofdonderwerp in de page title staat, bij voorkeur vooraan de zin. Het hoofdonderwerp is het meest relevante zoekterm omdat hier het hoogste zoekvolume op zitÂ
- Plaats de brandname aan het einde van de page title.Je kan dit doen door aan het einde van de title een divider toe te voegen (- of |) en daar achter de brand name plaatsenÂ
- Zorg dat de page title pakkend en overtuigend is zodat de bezoeker uw pagina kiest boven die van de concurrent. Dit kan door het toevoegen van een belofte of een voordeelÂ
- Maak voor iedere pagina een unieke page title
Vragen over zoekmachineoptimalisatie?
Reacties (0)