SDIM in Google

Google Ads:
opzetten en optimalisatie

Google Ads Search is een doeltreffend marketinginstrument waarmee je direct geïnteresseerde doelgroepen bereikt. Vanwege de mogelijkheid om in te kopen op keywords met een hoge conversiepotentie krijg je gegarandeerd resultaat vanuit een Google Ads Search campagne. Het te behalen resultaat staat of valt wel bij de set-up. SDIM verzorgt set-ups die staan als een huis en biedt continue optimalisatie om het resultaat te maximaliseren. Als laatste staat of valt het juiste resultaat bij een goede meting en rapportage. SDIM heeft ervaren data-specialisten in huis die de meting goed verzorgen. SDIM heeft al deze kennis in huis en helpt jouw organisatie graag met het vergroten van online groei.

  • Meetbaar en inzichtelijk resultaat. Je hebt een duidelijk beeld bij kosten en opbrengst.
  • Een duidelijk, overzichtelijk dashboard waarin je resultaat real-time kunt volgen. 
  • Altijd een dedicated specialist die intensief en resultaatgericht optimaliseert.

Met Google Ads Search koop je in op keywords met een hoge conversiepotentie. Hierdoor is jouw advertentie zichtbaar wanneer men zoekt naar jouw product of dienst. Ook wanneer men niet direct zoekt naar jouw merk. Doordat je advertentie verschijnt in de zoekresultaten van Google is er een hoog doorklikpercentage van een actief geïnteresseerde doelgroep. Met de juiste set-up, meting en landingspagina’s betaalt een campagne zich gegarandeerd terug.

Adverteer je op dit moment al met Google Ads search en ben je benieuwd of de campagne wel optimaal presteert? SDIM werkt geheel vrijblijvend een uitgebreid expert review van je Google Ads campagne uit. Zo weet je precies of je momenteel op de goede weg bent, of dat je moet ingrijpen. 

Google Ads Search Certified

De resultaten

SDIM geeft overzicht over een lange en recente periode zodat je een goed beeld hebt van hoe resultaten zich ontwikkelen.

De meting

Zuivere data is van groot belang voor het interpreteren van resultaten. SDIM controleert of de campagne conversies en omzet goed worden gemeten.

Campagne-instellingen

Ogenschijnlijk kleine aanpassingen in instellingen kunnen grote gevolgen hebben voor het uiteindelijke resultaat. SDIM checkt of alle instellingen optimaal op elkaar staan afgestemd. 

Componenten en targeting

SDIM controleert of alle mogelijkheden op het gebied van componenten en targeting zo goed mogelijk worden benut. Dit zijn belangrijke indicatoren voor de campagnekwaliteit en helpen bij het optimaliseren van de campagne.

Doelstelling

SDIM checkt de campagnedoelstellingen en adviseert over de best passende doelstelling voor jouw business.

Campagneopbouw

Is de campagne logisch opgebouwd? Is er een juiste weergave van uw aanbod? En waar zijn kansen voor verdere verfijning?

Zoekwoorden en advertentieteksten

We bekijken of de zoekwoordenlijst volledig en uitputtend is. Ook checken we of de juiste zoekwoordtypen zijn geselecteerd en bekijken we of advertenties kwalitatief en logisch zijn opgebouwd.

Biedingen en Quality Score

Bij een rendementsdoelstelling is continue biedingsoptimalisatie van groot belang. SDIM checkt of de bieding nog optimaal staat ingesteld. Ook controleren we de quality score en adviseren we wanneer nodig om deze te verbeteren. Quality score heeft invloed op de bieding.

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

De Nationale Suiker Challenge van Diabetes Fonds

Case Nationale Suiker Challenge – Diabetes Fonds

In de digitale wereld is het voor NGO’s essentieel om online leads te werven. Dit vergroot hun bereik, trekt nieuwe donateurs en vrijwilligers aan, en versterkt hun impact. Door digitale marketingstrategieën te gebruiken, kunnen NGO’s efficiënt en kosteneffectief communiceren met een wereldwijd publiek. Bovendien helpt het verzamelen van data bij het optimaliseren van campagnes, waardoor…
PHIL Haarlem

Stadsschouwburg en de PHIL

ROAS van 2137%! De Stadsschouwburg en de PHIL zijn de twee grootste podia van Haarlem. Ze organiseren meer dan 350 evenementen per jaar: van pop en klassieke concerten tot soul performances en van televisieproducties tot zakelijke evenementen en congressen in de PHIL. En van hiphop tot dans, toneel en cabaret in de Stadsschouwburg. Op de…
Klanten aan het woord

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden
Klanten aan het woord

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen
Klanten aan het woord

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman
Klanten aan het woord

Dankzij SDIM hebben wij een duidelijke voortgang kunnen waarnemen. We worden steeds op een correcte manier te woord gestaan en geholpen. De service ervaren wij altijd als goed!

Robert Machielsen
Eigenaar van Annie’s Heilzame Kruiden
Robert Machielsen
Klanten aan het woord

We zijn heel tevreden met de ondersteuning van SDIM en de resultaten die we hebben behaald met Google Ads. Zeker nu we ons meer richten op first party leadgeneratie zijn we blij dat Search een kanaal is dat goed werkt voor onze bewustwordingscampagne. SDIM schakelt snel, geeft heldere adviezen, denkt proactief mee en is flexibel. Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zo’n succesvolle campagne kunnen draaien.

Rico Hop
Digital Campaign Marketeer bij Diabetes Fonds
Rico Hop
Klanten aan het woord

SDIM is onze vaste partner voor onze Google Ads campagne. De samenwerking bevalt goed en de campagne draait een mooi rendement. De lijnen zijn kort en de communicatie is persoonlijk. Er is altijd ruimte om onze vragen te stellen en we worden maandelijks voorzien van een duidelijke no nonsense rapportage waarin we in één oogopslag kunnen zien wat de campagne voor ons oplevert. Bedankt SDIM voor jullie inzet en expertise. Op naar de volgende succesvolle jaren!

Raymond Blom
Eigenaar van Lucky Touch
Raymond Blom
Klanten aan het woord

Een goed product is belangrijk, gevonden worden ook. Google Ads is voor ons het wilde westen. Na slechte ervaringen bij een andere partij, zijn wij zeer tevreden met SDIM. SDIM weet een zeer goed resultaat voor ons te behalen. Het feit dat SDIM geen stugge organisatie is en dat we met ze kunnen sparren als echte partners, maakt het een super partij.

Adriaan Mol
Oprichter van Mollie
Adriaan Mol

Breed advies zorgt voor sterke groei conversiepercentage Makai

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen. +750% conversiepercentage Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten…

Google Ads campagne set-up

Iedere campagne is uniek en op maat. SDIM zorgt voor de beste Google Ads campagne set-up op basis van het beoogde conversiedoel en de indeling van de webshop of website. Kennis en inspiratie voor het opzetten van jouw Ads campagne komt voort uit jarenlange know-how, expertise en diversiteit in het klantenbestand van SDIM. Een standaard Ads-campagnesetup bestaat niet, maar bij SDIM zorgen we dat de basispunten op orde zijn.

Google Ads Logo

Relevantie

Het bereiken van een relevante doelgroep is cruciaal. Wij stellen een lijst met uiteenlopende, relevante zoektermen op en onderverdelen dit in specifieke advertentiegroepen. Ook stellen we de juiste, relevante doelgroepen in om de relevantie verder te verhogen. Inzet van specifieke keywords verhoogt de conversie en verlaagt vaak de kosten.

Content

Op basis van keywords en jullie business maakt SDIM relevante en prikkelende advertenties. Ook voegen we componenten toe die passen bij jullie business en de specifieke advertentiegroep. Dit verhoogt de Quality Score van de campagne en zorgt voor een goede aansluiting op de klantvraag.

Instellingen

De campagne inrichten met de juiste instellingen verhoogt het rendement en de relevantie. Denk hierbij aan de juiste conversiedoelstelling, maar ook aan locatiemarketing, het wel of niet opgeven van de juiste automatische aanbevelingen en het op dieper niveau toepassen van de juiste instellingen op het gebied van automatische aanpassingen.

Conversiemeting

Een goed werkende conversiemeting is het fundament van iedere Google Ads Search campagne. Zonder is het eigenlijk een stuurloos schip. SDIM zorgt voor het juist instellen van de conversiemeting en een juiste toewijzing van conversies per campagne.

Biedstrategie

Afhankelijk van je bedrijfsdoelstelling bepalen we samen een campagnedoelstelling en de bijbehorende biedstrategie. Optimaliseren is mogelijk op het maximaliseren van leads of aankoopwaarde. Uiteraard ook in combinatie met een opgestelde ROI.

Realtime overview door dashboard

SDIM zet een dashboard op waarmee je duidelijk en overzichtelijk real-time inzicht hebt in de resultaten.

Het allerbelangrijkste wat nodig is voor een Google Ads campagne is kennis en tijd. SDIM heeft alle kennis in huis voor een succesvolle campagne en neemt graag de tijd om je van advies op maat te voorzien. Uitbesteden bij SDIM heeft de volgende voordelen: 

  • Zorgvuldig opgezet, geoptimaliseerd en gerapporteerd door Google Ads Certified Professionals.
  • SDIM is Google Premier Partner en de campagne voldoet dus áltijd aan de laatste ontwikkelingen.
  • Als lid van DDMA en VIA zijn wij altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt in de zoekmachinemarketing en online advertising branche. 
  • Het Google Ads account en alle data blijven eigendom van jou als opdrachtgever.
  • Gratis second opinion en garantie op resultaatverbetering van jouw bestaande Google Ads-campagne.
  • Uitgebreide kennisdeling en –overdracht.
  • Ruime ervaring, ook met complexe Google Ads campagnes.
SDIM collega Chloe Fonville

Laatste artikelen
over Google Ads

Merel Blok
Merel Blok
21 augustus 2024
App Install Campaigns
Het promoten van je App is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsgroei. Daarom leggen wij je graag uit welke…
21 augustus 2024
2 minuten lezen
Daan Aussems
Daan Aussems
21 mei 2024
Google rolt AI Overviews uit
Tijdens Google IO 2024 werd aangekondigd dat Google SGE officieel wordt uitgerold in de USA. We zijn nu een…
21 mei 2024
5 minuten lezen
SDIM collega's Anouk en Tim

Gerelateerd