Feedmarketing
Feedmarketing of datafeed management is het optimaal, dynamisch, doorzetten van jouw (product-)database naar verschillende platformen. Dit wordt veel gebruikt in de marketingkanalen voor e-commerce of vacatures, maar ook voor andere bedrijven kan dit nuttig zijn. Als dit goed wordt gedaan, worden producten, vacatures of diensten optimaal vertoond en maximaliseer je het resultaat uit online kanalen. Hierin is optimalisatie door middel van een feedmanagement tool een belangrijk onderdeel, maar ook het advies welke product- en vacaturedata er in de back-end geïmplementeerd moeten worden.
Feedmarketing is de sleutel tot succes bij het maximaliseren van resultaat uit jouw online marketingkanalen
SDIM heeft jarenlange ervaring met feedmarketing en heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van bekende feedmanagement tools als Channable en Producthero. Feedmarketing heeft voor ons geen geheimen en kunnen wij van begin (de benodigde input van product-data in de back-end van de website) tot eind (plaatsing van producten en vacatures op marketplaces en vergelijkingssites) alles uit handen nemen en zorgen voor het best mogelijk resultaat. Want bij feedmarketing geldt ook: garbage in means garbage out.
150+
E-commerce klantenFull service
Technisch en creatiefSchaalbaar
Vele kanalen en landenCases
Onze trotsFeedmarketing door SDIM
Feedmarketing vormt de basis voor een optimale setup en resultaat voor het verkopen van producten of werven van personeel online. SDIM verzorgt voor veel organisaties deze setup, waar we de volgende stappen doorlopen.
1. Import van de huidige Feed
We starten met een analyse van de huidige feed. Dat doen we door een databestand in te laden in onze tools en deze te beoordelen op een aantal punten die benodigd zijn voor de platformen die ingezet gaan worden. Een aantal voorbeelden van deze punten:
- Zijn alle verplichte velden ingevuld
- Staat in de velden de logische data
- Ontbrekende data
2. Feedback productfeed
Onze bevindingen uit deze audit koppelen we terug aan de stakeholders, denk hierbij aan de eigenaar en websiteowner of betrokken development bureau. Hierin bespreken welke data optimalisaties er gedaan moeten worden, voordat we kunnen starten met feedmanagment.
3. Feedoptimalisatie
Met de juiste input, verzorgt SDIM dat er feedexports gemaakt kunnen worden voor de platformen die ingezet gaan worden. Denk hierbij aan platformen als Google Performance Max, Admarkt, Bol.com, Amazon en Indeed.
4. Feedmanagement
Platformen blijven zich ontwikkelen en hiermee kan de vraag aan data veranderen. Maar denk hierbij ook aan dat een nieuwe productcategorie wordt gelanceerd binnen de organisatie. Het is hierin noodzakelijk dat de basisfeed vanuit de website en daarmee de verschillende feedexports continu gemonitord worden. SDIM neemt hiervoor de volledige verantwoordelijkheid.