Feedmarketing

Feedmarketing of datafeed management is het optimaal, dynamisch, doorzetten van jouw (product-)database naar verschillende platformen. Dit wordt veel gebruikt in de marketingkanalen voor e-commerce of vacatures, maar ook voor andere bedrijven kan dit nuttig zijn. Als dit goed wordt gedaan, worden producten, vacatures of diensten optimaal vertoond en maximaliseer je het resultaat uit online kanalen. Hierin is optimalisatie door middel van een feedmanagement tool een belangrijk onderdeel, maar ook het advies welke product- en vacaturedata er in de back-end geïmplementeerd moeten worden.

SDIM collega Jorn

  • Ervaren e-commerce specialisten
  • Nauwe samenwerking met grote e-commerce en vacaturemarketing platforms
  • Veel ervaring met tools
  • Jouw bottomline performance als hoofddoel
  • Specialist in remarketing
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring
  • Strategisch partner

SDIM heeft jarenlange ervaring met feedmarketing en heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van bekende feedmanagement tools als Channable en Producthero. Feedmarketing heeft voor ons geen geheimen en kunnen wij van begin (de benodigde input van product-data in de back-end van de website) tot eind (plaatsing van producten en vacatures op marketplaces en vergelijkingssites) alles uit handen nemen en zorgen voor het best mogelijk resultaat. Want bij feedmarketing geldt ook: garbage in means garbage out.

150+

E-commerce klanten

Full service

Technisch en creatief

Schaalbaar

Vele kanalen en landen

Cases

Onze trots

Onze
feedmarketing cases

Succesvolle e-commerce cases, geautomatiseerde vacaturemarketing of het dynamisch
opbouwen van Google campagnes.

PHIL Haarlem

Stadsschouwburg en de PHIL

ROAS van 2137%! De Stadsschouwburg en de PHIL zijn de twee grootste podia van Haarlem. Ze organiseren meer dan 350 evenementen per jaar: van pop en klassieke concerten tot soul performances en van televisieproducties tot zakelijke evenementen en congressen in de PHIL. En van hiphop tot dans, toneel en cabaret in de Stadsschouwburg. Op de…
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
Badmeubels van Badmeubelnet

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet kampte met een uitdaging: hoe de omzet voor badkamermeubels op een winstgevende manier te verhogen? SDIM schoot te hulp door de campagnestructuur slimmer in te richten en producttitels te optimaliseren met geavanceerde tools, zagen we het aantal conversies met 59,3% stijgen. De omzet schoot zelfs met 61,4% omhoog, bij een indrukwekkende ROAS van bijna 475%. Het onverwachte succesverhaal toont aan dat met de juiste data-gedreven aanpak en innovatieve technologie, elke uitdaging aan te pakken is.
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
Klanten aan het woord

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.
Klanten aan het woord

Naast de behaalde successen zijn we vooral enthousiast over het persoonlijke contact en het initiatief dat SDIM brengt. Ze denken proactief mee, staan open voor feedback en hebben duidelijk het beste met ons voor. Alleen al om die reden raad ik SDIM aan als marketingpartner.

Brian Gerrits
Digital Marketing Expert bij Trifinance Nederland
Brian Gerrits
Klanten aan het woord

SDIM en TMI hebben al jaren een hechte samenwerking op het gebied van Recruitment Marketing. SDIM neemt niet alleen het beheer en optimalisatie van verschillende onderdelen binnen onze online marketingfunnel voor hun rekening, maar levert ook waardevol advies op strategisch niveau. Hun proactieve aanpak en diepgaande kennis van online marketing hebben ons geholpen onze campagnes continu te verbeteren en onze doelstellingen te bereiken. Wij waarderen hun professionele, flexibele werkwijze en zien hen echt als een verlengstuk van ons eigen team. SDIM is een betrouwbare en kundige partner, en we kijken uit naar een langdurige samenwerking.

Mareno de Boer van TMI
Online Marketeer bij TMI
Mareno de Boer
Klanten aan het woord

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd. Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Jeroen Bakker van Sanquin
Teamlead bij Sanquin
Jeroen Bakker

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR

Feedmarketing door SDIM

Feedmarketing vormt de basis voor een optimale setup en resultaat voor het verkopen van producten of werven van personeel online. SDIM verzorgt voor veel organisaties deze setup, waar we de volgende stappen doorlopen.

Webanalytics

1. Import van de huidige Feed

We starten met een analyse van de huidige feed. Dat doen we door een databestand in te laden in onze tools en deze te beoordelen op een aantal punten die benodigd zijn voor de platformen die ingezet gaan worden. Een aantal voorbeelden van deze punten:

  • Zijn alle verplichte velden ingevuld
  • Staat in de velden de logische data
  • Ontbrekende data

2. Feedback productfeed

Onze bevindingen uit deze audit koppelen we terug aan de stakeholders, denk hierbij aan de eigenaar en websiteowner of betrokken development bureau. Hierin bespreken welke data optimalisaties er gedaan moeten worden, voordat we kunnen starten met feedmanagment.

3. Feedoptimalisatie

Met de juiste input, verzorgt SDIM dat er feedexports gemaakt kunnen worden voor de platformen die ingezet gaan worden. Denk hierbij aan platformen als Google Performance Max, Admarkt, Bol.com, Amazon en Indeed.

4. Feedmanagement

Platformen blijven zich ontwikkelen en hiermee kan de vraag aan data veranderen. Maar denk hierbij ook aan dat een nieuwe productcategorie wordt gelanceerd binnen de organisatie. Het is hierin noodzakelijk dat de basisfeed vanuit de website en daarmee de verschillende feedexports continu gemonitord worden. SDIM neemt hiervoor de volledige verantwoordelijkheid.

Vraag het aan
onze feedmarketing experts

Gerelateerde artikelen

Menno Goossens
Menno Goossens
20 juli 2023
Shoppen met het Nieuwe Bing
Generatieve AI is groter dan ooit. Met de lancering van ChatGPT en de integratie in de zoekmachine Bing heeft…
20 juli 2023
5 minuten lezen
Steven Hiemstra
Steven Hiemstra
27 maart 2023
Marktinzichten in het Google Merchant Center
Op zoek naar marktinzichten voor strategische webshop beslissingen? Met Google Merchant Center krijg je op een laagdrempelige manier marktinzichten…
27 maart 2023
2 minuten lezen
Menno Goossens
Menno Goossens
22 februari 2023
Google Performance Max Campagnes
InhoudsopgaveMaak gebruik van het volledige Google advertentienetwerkWat is Google Performance Max?Hoe werkt het?Google Performance Max campagnes: de nadelenPerformance Max…
22 februari 2023
10 minuten lezen
Jesse Wieleman
Jesse Wieleman
5 september 2022
E-commerce update augustus 2022
Krimp E-commerce omzet in NL in Q2, geoptimaliseerde titels in Google Shopping en nieuwe spam in Universal Analytics De…
5 september 2022
3 minuten lezen
SDIM collega's Anouk en Tim