SDIM collega's aan tafel

Social media workshop

Social media is overal. Maar hoe zet je het effectief in voor jouw bedrijf? Wat maakt een post succesvol? En hoe creëer je content die écht opvalt in de eindeloze stroom van berichten? Om antwoord te geven op deze vragen en jou te helpen je social media strategie naar een hoger niveau te tillen, hebben we een leerzame en interactieve workshop ontwikkeld: de Social media workshop.

26 februari
Locatie
SDIM kantoor
Tijd
10:00 uur tot 13:30 uur
Kosten
€299,- per persoon
Inclusief
Lunch

Klassikale Social Media Workshop

Tijdens deze workshop leer je hoe je social media platforms optimaal inzet, welke content werkt voor jouw doelgroep, en hoe je betrokkenheid creëert. Of je nu begint met social media of je bestaande strategie wilt verbeteren, deze workshop biedt alle tools die je nodig hebt!

Waarom interessant voor jou?

  • Leer hoe je met de juiste strategie en content je zichtbaarheid vergroot en meer volgers aantrekt.
  • Ontdek welk soort posts en berichten goed werken bij jouw doelgroep en hoe je consistente, aantrekkelijke content maakt.
  • Leer technieken om de interactie met je volgers te vergroten en een actieve community op te bouwen.
  • Ontvang tips en strategieën die specifiek werken voor verschillende platforms zoals Instagram, LinkedIn, en Facebook.
  • Ontdek handige tools en analytics om je social media prestaties te meten en te optimaliseren.

Trainers
Social media workshop

Content marketeer
Content marketeer
Teamlead content
Content marketeer
Product lead social media
Digital advertising specialist

Op maat gemaakt?

Wil je een heel team laten trainen of heb je een specifieke behoefte? Dan is een op maat gemaakte training bij jou op locatie mogelijk interessant!

Een op maat gemaakte training start met een telefonische inventarisatie van de wensen, problemen en uitdagingen. Vanuit daar wordt er een training vormgegeven die desgewenst op locatie kan worden gegeven. Een op maat gemaakte training is al interessant vanaf zo’n 4 personen!

Social Media Workshop – Programma

09.45 uur: Inloop met koffie en thee

10.00 uur: Start workshop

  • Introductie van alle social media platformen
  • Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op social media gebied?
  • Hoe kan je cijfers analyseren?

11.00 uur: Aan de slag

  • Aan de hand van je eigen organisatie ga je een plan maken per social media platform voor de inzet van verschillende content. Dit kan aan de hand van een contentkalender die wij als template met je delen!

13.30 uur: Einde workshop

Tussendoor verzorgen wij vanzelfsprekend de nodige versnaperingen

Wat leer je tijdens de workshop?

Naast een introductie van de social mediakanalen en de laatste trends en ontwikkelingen, leren we je ook hoe je data kan analyseren en weet je na de training wanneer een post goed presteert.

Hierna ga je zelf aan de slag met het vullen van een contentkalender voor jouw organisatie en sturen we je bij waar nodig. Na deze training kan je de contentkalender verder gaan vullen en heb je een vast stramien in het creëren of plannen van posts voor jouw social media kanalen.

SDIM collega's content team Noa en Sjoerd

Meld je aan voor de Social Media Workshop!

Aanmelding evenement

Onze klanten
Aan het woord

De Social Media Training door Rosanne was heel erg leerzaam, interactief en heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Ze wisselde mooi af tussen het delen van nieuwe informatie en inzichten en het betrekken van de groep. Ik zou deze training ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zijn social media-vaardigheden wil verbeteren.

Florine van Nuffic
Communicatieadviseur bij Nuffic
Florine Snethlage

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein

SDIM
Workshops

Benieuwd naar andere workshops van SDIM? Check dan onze agenda met aankomende workshops!