SDIM collega's aan tafel

Google Analytics 4 Workshop

Met een beter begrip van de data uit Google Analytics kan jij de prestaties van jouw website en jouw (online) marketing inspanningen beter begrijpen, beoordelen en optimaliseren. Om die reden biedt SDIM Google Analytics trainingen aan voor bedrijven en professionals. Deze workshop helpt jou meer inzicht te verkrijgen en helpt je zelf aan de slag te kunnen.

18 februari
Locatie
SDIM kantoor
Tijd
10:00 uur tot 13:30 uur
Kosten
€299,- per persoon
Inclusief
Lunch

Klassikale Google Analytics 4 Workshop

Werk jij aan het online succes van de organisatie en ben je nog weinig bekend met Google Analytics? Werk je bijvoorbeeld aan de online communicatiekanalen van de site, aan de content op de site, productontwikkeling of strategiebepaling van jouw organisatie? Dan kan je met Google Analytics al aan inzichten komen die je bij jouw werk kunnen helpen. SDIM organiseert klassikale workshops waarin je samen met andere organisaties de basiskennis van Google Analytics op doet en leert hoe je zelf je weg kunt vinden in de belangrijkste data voor jouw website.

Liever een andere training? Wij bieden ook op maat gemaakte trainingen voor jou en jouw team.

Waarom interessant voor jou?

  • Trainingen vanuit gecertificeerde trainers
  • Ontdek de waarde van de juiste data voor jouw organisatie
  • Leer je weg in Google Analytics en snap het belang van Google Tag Manager
  • Breng de theorie direct in de praktijk met verschillende praktijkopdrachten

Trainers
Google Analytics 4

Data specialist & strategisch consultant
Data Specialist
Lois van ‘t Wout
Data Specialist
Teamlead Data
Data Specialist
Teamlead Data

Op maat gemaakt?

Wil je een heel team laten trainen of heb je een specifieke behoefte? Dan is een op maat gemaakte training bij jou op locatie mogelijk interessant!

Een op maat gemaakte training start met een telefonische inventarisatie van de wensen, problemen en uitdagingen. Vanuit daar wordt er een training vormgegeven welke desgewenst op locatie kan worden gegeven. Een op maat gemaakte training is al interessant vanaf zo’n 4 personen!

Google Analytics Workshop – Programma

09.45 uur: Inloop met koffie en thee

10.00 uur: Start workshop

  • Uitleg over het doel van Google Analytics
  • Uitgebreide blik op de vier pilaren binnen GA (doelgroep, acquisitie, gedrag en conversie)
  • Praktijkopdrachten

11.00 uur: Deepdive in Analytics

  • Uitgebreide rondleiding door de rapporten en functies
  • Hoe gebruikt u dit om er inzichten uit te halen
  • Praktijkopdrachten

13.30 uur: Einde workshop

Tussendoor verzorgen wij vanzelfsprekend de nodige versnaperingen

Wat leert je tijdens de workshop?

Onze workshop is bedoeld om iedereen in een bedrijf die baat kan hebben bij het gebruik van Google Analytics op niveau te brengen. Zo gaan wij onder meer in op het belang Google Analytics in een organisatie.

Waarom staat Google Analytics aan de basis van al jouw online marketing activiteiten? Waarom ben je stuurloos als je geen data verzameld? En waarom kan ieder online georiënteerd bedrijf gebruik maken van Google Analytics? Daarnaast leggen wij ook het verschil uit tussen de standaard Google Analytics meting en de additionele meting met behulp van Google Tag Manager.

Wegwijs raken in Google Analytics

Naast het begrijpen van de toegevoegde waarde van Google Analytics is het ook belangrijk dat je de weg kunt vinden in het account en dat je een beeld heeft van hoe dit technisch in elkaar zit. Hierin nemen wij je mee door de Google Analytics omgeving en behandelen wij alle hoofd pilaren binnen Google Analytics (doelgroep, acquisitie, gedrag en conversie).

We helpen je hierbij om meer wegwijs te worden met Google Analytics, waardoor je allereerst weet wat er te vinden is in Google Analytics en daarnaast ook waar je het kunt vinden. Naast het vertellen over de mogelijkheden van Google Analytics gaat je in de workshop ook zelf aan de slag met jouw Google Analytics account (of een demo account).

Aan de hand van praktijkopdrachten, die je kunt toepassen op jouw eigen bedrijf, leer je ook zelf om gebruik te maken van Google Analytics. Waar kan je de benodigde informatie vinden? Hoe kan je de effectiviteit van jouw eigen werk beoordelen en hoe leer je de waardevolle data uit Google Analytics te halen.

SDIM collega's content team Noa en Sjoerd

Meld je aan voor de workshop!

Aanmelding evenement

Onze klanten
Aan het woord

De Social Media Training door Rosanne was heel erg leerzaam, interactief en heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. Ze wisselde mooi af tussen het delen van nieuwe informatie en inzichten en het betrekken van de groep. Ik zou deze training ten zeerste aanbevelen aan iedereen die zijn social media-vaardigheden wil verbeteren.

Florine van Nuffic
Communicatieadviseur bij Nuffic
Florine Snethlage

Wij vonden de samenwerking met SDIM weer heel fijn. Bedankt voor alle moeite en vooral voor het ongevraagde meedenken. Dat was een grote hulp voor ons. Daarnaast heel fijn om te zien dat de inzet zijn vruchten afwerpt!

Christian Happ
Voorlichting en communicatie bij EUregio
Christian Happ

De samenwerking met SDIM heeft onze visie rondom het PR bericht (en het verspreiden ervan) versterkt en tot uiting gebracht. We zijn blij met de waardevolle input!

Anneloes Krikhaar
Marketing en Communicatie bij Mom in Balance
Anneloes Krikhaar

SDIM
TRAININGEN

SDIM biedt trainingen aan op alle onlinemarketing vakgebieden, zowel 1-op-1 als voor groepen, op kantoor bij SDIM of op locatie. Naast een vast aanbod biedt SDIM ook maatwerk trainingen die volledig zijn afgestemd op jouw (kennis) behoefte en kan je (meerdaagse) in-company trajecten afnemen in elke gewenste online marketing discipline.