bol.com

Bol.com

Bol.com biedt e-commerce bedrijven de mogelijkheid om hun eigen producten via bol.com te verkopen. Aangezien bol in de praktijk meer verdient aan derden, dan aan verkoop uit hun eigen assortiment. Is de verwachting dat bol steeds meer interessante advertising en verkoopmogelijkheden gaat bieden. Voor iedereen met een Nederlandse webshop is bol dus een serieus kanaal om te overwegen in de marketingmix. SDIM kan helpen bij het bepalen van de juiste aanpak en continue optimalisatie van je bol account.

  • Grootste webshop van Nederland: een groot deel van de Nederlanders gaat direct naar bol.com voor het bestellen van zijn/haar producten. Je mist een deel van je doelgroep als je niet aanwezig bent op bol.
  • Laag risico: omdat je bij bol alleen betaalt als je verkoop realiseert kun je van tevoren goed inschatten of de commissies passen binnen jouw marges.
  • Betrouwbaarheid: wie kent bol.com niet? Door de hoge betrouwbaarheid zijn mensen sneller geneigd hier te bestellen. Als webshop kun je meeliften op die betrouwbaarheid.

Optimaal profiteren van bol.com? SDIM kan op alle vlakken ondersteunen, van assortimentskeuze tot de beste strategie.

Het doel van je producten aanbieden op Bol is duidelijk; verkoop realiseren. SDIM werkt vanuit een concrete performance doelstelling, deze bepalen we gezamenlijk vooraf en o.b.v. die doelstelling wordt de ideale aanpak bepaald. D.m.v. regelmatig contact en duidelijke rapportages wordt het resultaat doorlopend geoptimaliseerd.

De belangrijkste doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:

  • Verkopen
  • Omzet uit bol.com verhogen
  • Marge vergroten
  • Vertoningen van jouw producten op bol.com
  • Verkeer op jouw producten op bol.com
  • Winnen van de ‘Koopknop’ op bol.com
Groeien met bol.com

Bol.com strategie

Welke producten wil je wel/niet aanbieden op bol.com? In hoeverre blijft er marge over na de vaste commissies die bol vraagt? Is er ruimte om de producten extra te pushen d.m.v. Sponsored Products? Op welke manier beheren we het assortiment op bol?

Dit zijn allemaal vragen die belangrijk zijn wanneer je start met verkopen via bol.com. SDIM heeft ruime ervaring in het beantwoorden van deze vragen en kan samen met jou de beste strategie, tactiek en tooling bepalen. Met als doel maximaal resultaat uit bol d.m.v. een efficiënte aanpak.

SDIM helpt

webshops met

De specialisten en consultants bij SDIM hebben jarenlange
ervaring met verkopen via bol.com. Zij kunnen je helpen bij:

1
De ideale Bol tactiek

Vooraf stellen we een aantal belangrijke vragen om de juiste tactiek te bepalen.

2
Onboarding op bol.com

SDIM zorgt ervoor dat jouw bol winkel opgezet wordt en met producten gevuld wordt.

3
Orderkoppeling met CMS

Een bestelling op bol direct in jouw voorraadsysteem verwerken? SDIM regelt het.

4
Opzetten Sponsored Products

meer resultaat door extra advertising op bol? SDIM heeft ook hiervoor ervaren specialisten.

5
Continue optimalisatie

Welke producten kunnen geoptimaliseerd worden en hoe? SDIM is hier doorlopend mee bezig.

Waarom SDIM voor verkopen via Bol?

Het maximale resultaat uit jouw kanalen is altijd het uitgangspunt bij SDIM. Zowel omzet, marge als winst. Natuurlijk heeft SDIM jarenlange ervaring met bol.com. Daarnaast biedt SDIM:

Gecertificeerde specialisten

SDIM is officieel Bol.com partner en heeft gecertificeerde specialisten die alle mogelijkheden van het platform kunnen en op de juiste manier kunnen beïnvloeden.

Maximaal resultaat

Optimaal resultaat betekent dat jij tevreden bent. Dat is het hoofddoel van iedere SDIMmer. Daarom doen we er alles aan om het maximale uit jouw verkoopaccount te halen.

Proactiviteit

Zijn er kansen in jouw bol.com account? Verwacht dat SDIM deze kansen proactief met je deelt en hierop inspeelt. Zo blijven we jouw concurrenten altijd een stap voor.

Transparante communicatie

Wat doen we in jouw bol-account en waarom? Wij lichten het allemaal toe. Als jij begrijpt wat wij doen, kun jij ons voorzien van de juiste informatie. Zo komen we samen tot een optimale invulling van het verkoopaccount.

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.

Laatste
artikelen

Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen
Steven Hiemstra
Steven Hiemstra
29 juli 2022
E-commerce update juli 2022
Bol.com zit niet stil en gaat zelf pakketjes ophalen bij hun verkooppartners. Daarnaast beloont Bol.com ook nog eens verkooppartners…
29 juli 2022
3 minuten lezen
Paul van Amelsvoort
Paul van Amelsvoort
31 maart 2022
E-commerce update – maart 2022
De e-commerce wereld groeit hard en is continu in verandering. SDIM zet maandelijks de belangrijkste ontwikkelingen op een rij….
31 maart 2022
3 minuten lezen

Onze klanten
aan het woord

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden

Het succes van onze samenwerking zit hem vooral in het vertrouwen dat wij in SDIM hebben. Zij weten als geen ander wat er speelt en leeft in de online marketing industrie en op welke zaken wij ons als webshop moeten richten om deze succesvolle lijn voort te blijven zetten. Hierdoor kunnen wij samen snel schakelen en blijven wij de markt altijd net één stapje voor.

Jan de Wagt van Online Deurbeslagshop
Eigenaar van onlinedeurbeslagshop.nl
Jan de Wagt

Wij zijn enorm blij met onze samenwerking met SDIM, er wordt altijd heel vlot gereageerd en meegedacht. Er is veel expertise binnen SDIM en ook het serviceniveau in de samenwerking is heel goed!

Anne Laurine Stadermann
Marketing Manager bij ViewSonic Benelux
Anne Laurine Stadermann

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin

SDIM werkt al ruim 10 jaar voor Ezbook.nl om te ontzorgen op het gebied van digital marketing. SDIM is een sterke organisatie met een hoge kennisgraad. Het team werkt snel, accuraat en professioneel. Daar waar nodig kan ik terecht voor overleg, en ik heb 100% vertrouwen in de campagnes. Makkelijker kan niet. Ik heb dan ook al meerdere bedrijven aangebracht bij SDIM.

Mark Deeleman van EZbook
Directeur van EZbook.nl
Mark Deeleman

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman

SDIM is een digital marketing partner zoals je die zoekt, met veel ervaring en fijne service. Er wordt veel meegedacht om allerlei facetten te optimaliseren en zo een gewenst resultaat te behalen. Dit hebben wij inmiddels opnieuw ervaren bij de lancering van onze compleet vernieuwde webshop, waarbij we de migratie hiervan volledig uit handen hebben kunnen geven.

Ramon Romein van Natureko
Marketing & E-commerce bij Natureko Biodisposables
Ramon Romein