Bol.com
Bol.com biedt e-commerce bedrijven de mogelijkheid om hun eigen producten via bol.com te verkopen. Aangezien bol in de praktijk meer verdient aan derden, dan aan verkoop uit hun eigen assortiment. Is de verwachting dat bol steeds meer interessante advertising en verkoopmogelijkheden gaat bieden. Voor iedereen met een Nederlandse webshop is bol dus een serieus kanaal om te overwegen in de marketingmix. SDIM kan helpen bij het bepalen van de juiste aanpak en continue optimalisatie van je bol account.
- Grootste webshop van Nederland: een groot deel van de Nederlanders gaat direct naar bol.com voor het bestellen van zijn/haar producten. Je mist een deel van je doelgroep als je niet aanwezig bent op bol.
- Laag risico: omdat je bij bol alleen betaalt als je verkoop realiseert kun je van tevoren goed inschatten of de commissies passen binnen jouw marges.
- Betrouwbaarheid: wie kent bol.com niet? Door de hoge betrouwbaarheid zijn mensen sneller geneigd hier te bestellen. Als webshop kun je meeliften op die betrouwbaarheid.
Optimaal profiteren van bol.com? SDIM kan op alle vlakken ondersteunen, van assortimentskeuze tot de beste strategie.
Het doel van je producten aanbieden op Bol is duidelijk; verkoop realiseren. SDIM werkt vanuit een concrete performance doelstelling, deze bepalen we gezamenlijk vooraf en o.b.v. die doelstelling wordt de ideale aanpak bepaald. D.m.v. regelmatig contact en duidelijke rapportages wordt het resultaat doorlopend geoptimaliseerd.
De belangrijkste doelstellingen en bijbehorende metrics zijn:
- Verkopen
- Omzet uit bol.com verhogen
- Marge vergroten
- Vertoningen van jouw producten op bol.com
- Verkeer op jouw producten op bol.com
- Winnen van de ‘Koopknop’ op bol.com
Bol.com strategie
Welke producten wil je wel/niet aanbieden op bol.com? In hoeverre blijft er marge over na de vaste commissies die bol vraagt? Is er ruimte om de producten extra te pushen d.m.v. Sponsored Products? Op welke manier beheren we het assortiment op bol?
Dit zijn allemaal vragen die belangrijk zijn wanneer je start met verkopen via bol.com. SDIM heeft ruime ervaring in het beantwoorden van deze vragen en kan samen met jou de beste strategie, tactiek en tooling bepalen. Met als doel maximaal resultaat uit bol d.m.v. een efficiënte aanpak.
Waarom SDIM voor verkopen via Bol?
Het maximale resultaat uit jouw kanalen is altijd het uitgangspunt bij SDIM. Zowel omzet, marge als winst. Natuurlijk heeft SDIM jarenlange ervaring met bol.com. Daarnaast biedt SDIM:
Gecertificeerde specialisten
SDIM is officieel Bol.com partner en heeft gecertificeerde specialisten die alle mogelijkheden van het platform kunnen en op de juiste manier kunnen beïnvloeden.
Maximaal resultaat
Optimaal resultaat betekent dat jij tevreden bent. Dat is het hoofddoel van iedere SDIMmer. Daarom doen we er alles aan om het maximale uit jouw verkoopaccount te halen.
Proactiviteit
Zijn er kansen in jouw bol.com account? Verwacht dat SDIM deze kansen proactief met je deelt en hierop inspeelt. Zo blijven we jouw concurrenten altijd een stap voor.
Transparante communicatie
Wat doen we in jouw bol-account en waarom? Wij lichten het allemaal toe. Als jij begrijpt wat wij doen, kun jij ons voorzien van de juiste informatie. Zo komen we samen tot een optimale invulling van het verkoopaccount.