E-COMMERCE
Marketing

Het digitale marketinglandschap wordt steeds complexer, maar is ook steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven. Hierdoor zijn resultaten van e-commerce steeds meer onderhevig aan conjunctuur. Een goed uitgewerkte digital marketing aanpak zorgt voor de optimale uitrol van juiste performance marketing middelen. Van remarketing tot Beslist, Google Shopping en performance max, email & automations, Meta en Youtube. Met één duidelijk doel: bottom-line groei maximaliseren, nú en in de toekomst. Dit is wat SDIM levert.

Collega Jorn kijkt op Marktplaats

  • Ervaren e-commerce specialisten
  • Nauwe samenwerking met grote e-commerce platforms
  • Veel ervaring met e-commerce Tools
  • Jouw bottomline performance als hoofddoel
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring
  • Strategisch partner
  • Zeer specialistisch in elke discipline

Van strategie tot uitvoer, SDIM zorgt dat jouw
e-commerce doelen worden behaald.

Waarom SDIM voor jouw e-commerce?

Onze aanpak draagt bij aan het neerzetten van een meer volwassen marketingorganisatie. Naast een transparant programma met een concrete planning, zorgen we ook voor harde resultaten. Dit helpt jou om jouw doelstellingen te behalen!

  • Bewezen succesvol in het verbeteren van bottom-line webshopresultaat
  • Jarenlange ervaring met e-commerce marketing (waaronder ook een aantal eigen webwinkels)
  • Benutten van alle voordelen van online product advertising 
  • Kennis, ervaring en benchmarks zijn reeds beschikbaar
  • Kennis van alle tooling
  • Geen budgetcommitment, wél continue budget en kosten/baten advies tussentijds
  • Direct effectief, door operationeel perfecte setup en continue optimalisatie

100+

E-commerce klanten

Full service

Technisch en creatief

Schaalbaar

Vele kanalen en landen

Cases

Ons trots

Onze
e-commerce cases

SDIM heeft uiteenlopende opdrachtgevers uit de e-commerce branche.
Hieronder lichten we een aantal succesvolle e-commerce cases uit.

Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik
Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
Badmeubels van Badmeubelnet

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet kampte met een uitdaging: hoe de omzet voor badkamermeubels op een winstgevende manier te verhogen? SDIM schoot te hulp door de campagnestructuur slimmer in te richten en producttitels te optimaliseren met geavanceerde tools, zagen we het aantal conversies met 59,3% stijgen. De omzet schoot zelfs met 61,4% omhoog, bij een indrukwekkende ROAS van bijna 475%. Het onverwachte succesverhaal toont aan dat met de juiste data-gedreven aanpak en innovatieve technologie, elke uitdaging aan te pakken is.
Klanten aan het woord

Het is onwijs prettig werken met SDIM! We werken samen aan een grote contentklus om meer betrokkenheid met ons merk te creëren. Vanaf de start van het project zijn er goede afspraken gemaakt die SDIM altijd nakomt. Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de kwaliteit die SDIM levert, en de manier van communiceren. Top!

Jeroen van Duin
SEO & Content specialist bij O’Neill Europe
Jeroen van Duin
Online Deurbeslagshop Case influencer marketing

Hoe influencer marketing leidt tot een loyale community van merkambassadeurs voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop, zocht naar manieren om hun Instagram-volgers te laten groeien en meer betrokkenheid met hun doelgroep te creëren. Met behulp van een influencer marketing strategie van SDIM werd een loyale community van merkambassadeurs opgebouwd. Door gerichte samenwerkingen met influencers via het platform Influentials zagen ze een enorme groei in volgers, naamsbekendheid en website-verkeer.

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.
Klanten aan het woord

SDIM is goed bereikbaar en duidelijk en eerlijk over wat er gedaan is en moet worden. Dat alles geld kost is een feit en dat maakt het soms lastig om door te pakken, zeker bij een kleine onderneming zoals wij zijn. Wij hebben weinig verstand van het werk wat jullie voor ons doen, maar hebben al het vertrouwen dat jullie het beste met ons voor hebben en dat gevoel stralen jullie ook uit naar ons, dat is fijn. SDIM is goed bereikbaar en heeft maandelijks goede rapportages, waar snel op gehandeld wordt als er iets niet klopt

André Van Der Weiden
Eigenaar Jan Monnikendam
André van der Weijden
Youtube

Hoe ODS met YouTube for Action 52% groei in opbrengst vanuit Google CPC behaalde

Online Deurbeslagshop is totaal gericht op performance, met een kosten/batendoelstelling. De kosten moeten in verhouding staan met de gegenereerde omzet. SDIM zet voor Online Deurbeslagshop al Smart Shopping, Showcase Shopping Ads, Google Ads Search, Microsoft Advertising, Dynamische remarketing via Facebook, Beslist, Twenga, Vergelijk, Kiesproduct, Amazon en Bol.com in. De uitdaging lag voor SDIM in het kiezen van het juiste kanaal om de marketingmix aan te vullen. Dit kanaal moest echter ook passen binnen de performancedoelstellingen van Online Deurbeslagshop.
Klanten aan het woord

SDIM werkt al ruim 10 jaar voor Ezbook.nl om te ontzorgen op het gebied van digital marketing. SDIM is een sterke organisatie met een hoge kennisgraad. Het team werkt snel, accuraat en professioneel. Daar waar nodig kan ik terecht voor overleg, en ik heb 100% vertrouwen in de campagnes. Makkelijker kan niet. Ik heb dan ook al meerdere bedrijven aangebracht bij SDIM.

Mark Deeleman van EZbook
Directeur van EZbook.nl
Mark Deeleman
Klanten aan het woord

SDIM is een digital marketing partner zoals je die zoekt, met veel ervaring en fijne service. Er wordt veel meegedacht om allerlei facetten te optimaliseren en zo een gewenst resultaat te behalen. Dit hebben wij inmiddels opnieuw ervaren bij de lancering van onze compleet vernieuwde webshop, waarbij we de migratie hiervan volledig uit handen hebben kunnen geven.

Ramon Romein van Natureko
Marketing & E-commerce bij Natureko Biodisposables
Ramon Romein
Klanten aan het woord

Dankzij SDIM hebben wij een duidelijke voortgang kunnen waarnemen. We worden steeds op een correcte manier te woord gestaan en geholpen. De service ervaren wij altijd als goed!

Robert Machielsen
Eigenaar van Annie’s Heilzame Kruiden
Robert Machielsen

WIJ BEHALEN
e-commerce SUCCES VOOR

E-commerce diensten

Het e-commerce landschap is zonder twijfel het meest rijk als het gaat om kanalen, tools en mogelijkheden. Het kan daarom best een uitdaging zijn om überhaupt te kiezen waar je moet starten. SDIM denkt graag met je mee over de beste aanpak. Leer meer op één van onze e-commerce dienstenpagina’s.

Contact opnemen
Spreek een
e-commerce expert

SDIM heeft ervaring met veel verschillende soorten e-commerce bedrijven. We kunnen daarom meedenken over de juiste strategie.

Voor de meeste e-commerce partijen in Nederland hét belangrijkste advertising kanaal.

E-commerce succes zonder een goede productfeed is onmogelijk. SDIM heeft hier veel ervaring mee.

Het kleine broertje van Google Shopping. Maar vanwege de grote overeenkomsten niet te missen in je e-commerce kanalenmix.

Bol.com, Amazon, Praxis etc. allemaal belangrijke marktplaatsen voor e-commerce partijen.

Onze
e-commerce experts

Laatste artikelen
Over E-commerce

Willem Zeitzen
Willem Zeitzen
29 januari 2024
Circle to Search
De ontwikkelingen van AI vliegen je om de oren. Elk nog spectaculairder en nuttiger dan de vorige. Vanuit SDIM houden…
29 januari 2024
3 minuten lezen
Tom Duivenvoorden
Tom Duivenvoorden
8 november 2023
Post-covid klachten voor e-commerce
De COVID-19 pandemie heeft een ongekende impact gehad op de manier waarop consumenten winkelen en hoe bedrijven opereren. In…
8 november 2023
8 minuten lezen
SDIM collega's Anne en Chandini