SEO ›› zoekmachine optimalisatie
Een SEO strategie vergt een aanpak op maat. Vanuit de basis werken we vanuit een SEO audit naar doelstelling en strategie, maar voor specifieke vraagstukken kan je ook bij ons terecht. Denk hierbij aan een complex technisch vraagstuk of als je serieus wilt beginnen met SEO. Bij SDIM werken bevlogen SEO specialisten met een hoog kennisniveau die je kunnen helpen met het verhogen van de organische vindbaarheid.
Onze aanpak
Kickoff, audit en analyse
De kickoff is de start van het traject waarbij we ingaan op de wensen en behoeften van jouw organisatie. We starten met een grondige SEO analyse/audit van je website. Vanuit hier heb je een duidelijke vertrekpunt naar de gewenste doelstelling.
Doelstelling en strategie
Een SEO strategie is het plan en de koers die je gaat bewandelen zodat de SEO doelstellingen worden bereikt. Het beschrijven van je strategie geeft de richting aan die je gaat inzetten om vanuit de huidige situatie naar de gewenste situatie te komen. Bij het uitwerken van de strategie bepalen we juiste KPIs
Plan van aanpak en roadmap
De SEO strategie bevat uiteindelijk een cluster van tactieken (optimalisaties) die worden uitgevoerd om tot het gewenste resultaat te komen. Vaak is de strategie op te delen in tactieken op de korte termijn, middellange termijn, lange termijn en doorlopend. Samen met de klant wordt een actieplan opgesteld.
Het traject
In het traject worden de acties in de roadmap uitgevoerd die gaan bijdragen aan het gewenste resultaat. Door SEO als een traject te benaderen met consistente maandelijkse werkzaamheden, kunnen websites hun organische zichtbaarheid geleidelijk verbeteren en behouden, wat leidt tot meer kwalitatief verkeer en betere online prestaties.
Evaluatie en monitoring
SEO is een discipline die constant verandert. Google voert jaarlijks vele algoritme-updates uit die van invloed kunnen zijn op jouw resultaten. SDIM focust zich daarom ook op een duurzame strategie voor op de lange termijn. Voor een optimale vindbaarheid moet je constant blijven optimaliseren. Dit betekent optimaliseren, monitoren, evalueren en zo nodig verder optimaliseren. We zetten rapportages, dashboarding en de juiste tooling in.
Bij SDIM focussen we ons op een duidelijke datagedreven aanpak en altijd een SEO strategie op maat met de focus op de lange termijn. Idealiter zijn we een verlengde van jouw organisatie of een sparringspartner waarbij we helpen jouw online marketingdoelstellingen te realiseren.
Waarom SEO?
Met SEO zorg je voor relevante bezoekers naar jouw website door zichtbaar te zijn in de organische resultaten van zoekmachines zoals Google. Het is een proces waarbij je ervoor zorgt dat de content op je website zo goed mogelijk kan worden beoordeeld door een zoekmachine zonder te betalen voor advertenties. Middels het trekken van relevant organisch bezoek, zorg je dat SEO bijdraagt aan de gewenste online marketingdoelstelling. Door te investeren in SEO verbeteren bedrijven niet alleen hun organische vindbaarheid, maar optimaliseren ook de algehele gebruikerservaring.
- SDIM heeft een ervaren SEO team
- SDIM helpt bij het bereiken van jouw online doelstellingen
- SDIM is innovatief en realistisch
Waar bestaat SEO uit?
SEO bestaat uit verschillende componenten die samen bijdragen aan een optimale organische vindbaarheid. Onze SEO specialisten hebben de expertise om aan te geven waar de meeste winst te behalen is die bijdraagt aan de doelstelling.
Technische SEO
Een zoekmachine moet een website kunnen begrijpen. Het effectief crawlen, indexeren en renderen zorgt er uiteindelijk voor dat een pagina goed kan worden beoordeeld. Deze stappen zijn cruciaal voor een goede vindbaarheid. Ook andere technische aspecten zoals websitesnelheid, sitestructuur en meertaligheid hebben invloed op de vindbaarheid.
Content
Content is breder dan enkel SEO en content is een onderdeel van SEO. Uiteindelijk moet de content zo goed mogelijk aansluiten bij een zoekresultaat. De zoekmachine kijkt hierbij naar zaken als relevantie, zoekintentie, expertise, ervaring, autoriteit en betrouwbaarheid (EEAT) van de content.
Online Autoriteit
Dit richt zich voornamelijk op factoren buiten je website zoals het verkrijgen van verwijzingen en benoemingen van andere websites. Middels deze verwijzingen kunnen zoekmachines relevantie, betrouwbaarheid en autoriteit beter bepalen en dit meenemen in de ranking van zoekresultaten
SEO vraagstukken
Ook voor specifiekere SEO vraagstukken kan je bij SDIM terecht. Een aantal voorbeelden zijn:
- Het begeleiden en uitvoeren van websitemigraties
- Het trainen van jouw organisatie
- Het opschalen naar meerdere landen en talen
- Complexe technische SEO vraagstukken
- Een second opinion bij twijfels aan eerder SEO advies