SDIM collega's Tim en Jorn

App Store Optimization (ASO)

Het succes van een publieke app hangt af van hoe vaak het gedownload en gebruikt wordt. Dat betekent dat het voor apps belangrijk is om goed vindbaar te zijn binnen marketplaces als Apple’s App Store en Google’s Play Store. Het is daarom belangrijk om binnen de zoekmachines van deze vindbaar te zijn. SDIM kan jou hiermee helpen.

Wat is App Store Optimization?

App Store Optimization, oftewel ASO, is het verbeteren van de vindbaarheid van mobiele applicaties in de verschillende app stores. De belangrijkste app-stores zijn de Google Play Store en de Apple App Store. Deze werken beide met een zoekfunctie en een ranking mechanisme, zoals we dit kennen van de gebruikelijke zoekmachines. Net zoals dat Google de rankingfactoren van de zoekresultaten niet openbaar maakt, geldt dit ook voor de rankingfactoren van de verschillende app-stores. Door jaren van testen en onderzoek heeft SDIM de belangrijkste factoren in kaart gebracht.

Waarom is App Store Optimization belangrijk voor jouw app?

Het grootste gedeelte van apps wordt ontdekt door middel van zoekopdrachten in de verschillende app-stores. Dit maakt de app-store het meest interessante kanaal om jouw applicatie onder de aandacht te brengen. Wanneer u geen ASO inzet is dit een gemiste kans om de naamsbekendheid en het aantal downloads van uw app te vergroten.
Het doel van ASO is het maximaliseren van het aantal downloads van een app. De juiste optimalisatie kan het verschil betekenen tussen een aantal of honderden downloads van een app per dag. Door jaren van testen en onderzoek heeft SDIM de belangrijkste factoren in kaart gebracht.

app on mobile

Met een ASO traject maken wij jouw app beter vindbaar in de app store zoekmachines. Een traject bij SDIM ziet er als volgt uit:

1
Inventarisatie

Tijdens de inventarisatie fase gaan we in gesprek met elkaar over de app, de doelstellingen die jullie hebben voor de app en welke doelgroep je wilt bereiken met de app. Met deze informatie wordt de strategie opgesteld met de bijbehorende roadmap

2
Analyse en Concrete adviezen

Met behulp van speciale ASO tools krijgen wij inzicht in de kansen die er zijn op gebied van optimalisaties. Met concrete adviezen zorgen we ervoor dat jouw app geoptimaliseerd wordt voor de zoekmachines van de app store.

3
Scherpe review strategie

Bij het vindbaar worden in een app store zijn reviews van groot belang. Hierdoor is het hebben van een goede review strategie cruciaal. Met deze strategie streven wij ernaar om zoveel mogelijk reviews te verkrijgen van jouw app, wat de vindbaarheid ten goede komt.

4
Evaluatie en bijstellen

Gedurende de samenwerking worden de resultaten gemonitord en geëvalueerd. Op basis van de resultaten wordt de strategie bijgesteld indien nodig.

Waarom jouw ASO traject bij SDIM?

Om jouw app te laten optimaliseren wil je zeker weten dat je in goede handen bent. Dit is waarom je jouw ASO bij SDIM laat uitvoeren:

  • Gecertificeerde specialisten: onze specialisten zijn allen gecertificeerd en weten waar ze het over hebben.
  • Veel ervaring met zoekmachines: Onze SEO specialisten zijn zeer ervaren met allerlei zoekmachines naast Google.
  • Proactiviteit: Tijdens het gehele proces word je aan de hand genomen door de specialisten. Wij zorgen dat alles op tijd af komt en laten je weten wat er nodig is.
  • Duidelijke communicatie: Onze specialisten zijn eerlijk en duidelijk. Richting een developer, maar ook richting jou. Geen loze beloftes die wij niet waar kunnen maken
Melissa van SDIM

Zij ontzorgen jouw
App store optimization

Relevante
ARTIKELEN

Merel Blok
Merel Blok
21 augustus 2024
App Install Campaigns
Het promoten van je App is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsgroei. Daarom leggen wij je graag uit welke…
21 augustus 2024
2 minuten lezen
Kjell de Raad
Kjell de Raad
23 juni 2020
Mobile App Tracking met Adjust
Heb je een app waar al veel gebruikers op zitten en wat een essentieel onderdeel is om het doel…
23 juni 2020
9 minuten lezen
Rick Vliet Vlieland
Rick Vliet Vlieland
26 maart 2018
Google Ads Universal App Campaign (UAC)
Inmiddels zijn er in Google diverse Smart Bidding-strategieën die je kunt inzetten voor je campagnes. Deze trend was al…
26 maart 2018
2 minuten lezen
SDIM collega Anne op kantoor

WIJ BEHALEN DIGITAAL SUCCES VOOR