Digital Out Of Home billboards

Digital out of home (DOOH)

In elk winkelcentrum zie je wel een digitaal scherm met advertenties en er komen er elk jaar weer meer bij. We noemen dit Digital out of Home en dit is programmatic in te kopen, zonder dat je vastzit aan bepaalde deals. Een campagne draaien op specifieke schermen kan al vanaf 10 euro per dag. SDIM adviseert strategisch, tactisch en neemt de volledige uitvoering en rapportage uit handen.

  • Met Digital out of Home bereik je ook mensen die niet tot weinig online te vinden zijn
  • Digital out of Home is programmatic in te kopen
  • DOOH is in meer dan 40 landen in te zetten
  • Digital out of Home kan je inzetten met een klein budget

Digital out of Home is de brug tussen on-en-offline marketing en heeft unieke targeting opties.

Bij SDIM zetten we DooH in om merken op een strategische en krachtige manier onder de aandacht te brengen. DooH biedt een unieke mogelijkheid om je merk zichtbaar te maken op drukbezochte locaties, precies daar waar je doelgroep zich bevindt. Door de inzet van dynamische en gerichte advertenties kun je met DOOH effectief inspelen op het moment en de locatie, wat zorgt voor een grotere impact en hogere betrokkenheid.

Voor organisaties biedt DooH de flexibiliteit om campagnes snel aan te passen aan veranderingen in de markt of het gedrag van de doelgroep. Met programmatic inkoop en real-time bidding optimaliseren we je advertentie-uitgaven en zorgen we ervoor dat je boodschap op de juiste tijd en plek getoond wordt. Deze innovatieve aanpak maakt DooH een krachtige tool in je marketingmix, ideaal om je merk zichtbaar en relevant te houden in een concurrerende markt. Door gebruik te maken van DooH via SDIM, kun je je merk versterken met campagnes die niet alleen opvallen, maar ook direct meetbare resultaten opleveren.

De voordelen
van DOOH

Digital Out of Home (DOOH) biedt een aantal unieke voordelen die traditionele outdoor advertising overstijgen. Een van de belangrijkste voordelen is dat advertenties worden vertoond op basis van passanten informatie, wat betekent dat je je boodschap kunt afstemmen op het publiek dat op dat moment het scherm passeert. Dit maakt het mogelijk om veel gerichter en effectiever te adverteren.

Flexibiliteit

DOOH biedt de flexibiliteit om advertenties in te kopen op specifieke tijden en dagdelen, zodat je kunt inspelen op de momenten waarop je doelgroep het meest actief is. Digital ouf of Home heeft ook diverse API koppelingsmogelijkheden zoals een koppeling met het weer of zelfs tijden van vliegmaatschappijen. Digital ouf of Home biedt unieke kansen om je doelgroep te bereiken.

Rouleren van uitingen

Een ander groot voordeel is de mogelijkheid om meerdere uitingen te rouleren. In plaats van één statische advertentie, kun je verschillende boodschappen laten zien, wat zorgt voor variatie en verhoogde impact. Dit kan met een video of met een statische afbeelding.

Bewegend beeld

DOOH maakt het ook mogelijk om bewegend beeld te gebruiken in plaats van alleen statische uitingen. Video’s trekken meer aandacht en kunnen een krachtigere boodschap overbrengen dan stilstaande beelden.

Tracking campagne

Wat tracking betreft, biedt DOOH ook de mogelijkheid om het resultaat van je campagne te meten in de vorm van play-outs en bereikte personen. Dit betekent dat je inzicht krijgt in de effectiviteit van je advertenties en op basis daarvan kunt optimaliseren.

Surfana campagne

De aanpak

SDIM werkt samen met Vistar Media en zo kunnen wij bij meer dan twintig verschillende publishers schermen programmatic inkopen, al vanaf €10 per dag. Via Vistar Media kan je al in meer dan 40 landen schermen inkopen. In Nederland heeft het de beschikking over meer dan 10.500 schermen.

Eerst bepalen we met elkaar de doelstelling van de campagne. Dit is vaak merkbekendheid en dan is Digital out of Home de brug die geslagen wordt tussen de online en offline campagnes. Vervolgens gaan we vanuit de doelgroep bepalen welke schermen er op welk moment worden ingekocht. 

Als laatste bepalen we welke creatives er worden ingezet. Dit kan zowel een video (10 sec) als afbeelding zijn. Ook kan je kiezen uit verschillende soorten varianten die je tegelijk laat rouleren. 

Wil jij aan de gang met Digital out of Home om je organisatie meer naamsbekendheid te geven op een unieke manier? Neem dan contact met ons op, dan denken wij met je mee!

Voorbeeld DOOH voor FNV
Voorbeeld DOOH voor Sanquin

Heb je vragen over DooH of hulp nodig met digitale billboards?

Contact

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Bekijk hier meer over
een aantal van onze samenwerkingen.

Surfana campagne

Campagne concept Surfana: Choose the good life

Surfana wil de bekendheid van hun merk vergroten en de surf lifestyle toegankelijk maken voor iedereen. Ze vroegen SDIM om een creatief concept voor hun social mediakanalen te ontwikkelen. De campagne speelde in op de behoefte van mensen om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen en presenteerde surfen als een aantrekkelijke aanvulling op het hectische leven. Door slimme copylines te combineren met bestaand beeldmateriaal, bereikte de campagne meer dan een half miljoen mensen. Dit leidde tot een significante stijging in boekingen voor Surfana’s camps en lessen.
Klanten aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels
Klanten aan het woord

Als trotse marketingmanager van Burgerbar is het geweldig om het succes van onze digitale strategie te zien. Dankzij de samenwerking met SDIM heeft Burgerbar een ongekend niveau bereikt. We zijn blij dat onze content nu echt onze merkwaarden weerspiegelt, onze doelgroep aanspreekt en een nieuwe standaard zet in de hamburger marketing.

Laura van Burgerbar
Marketing Manager van Burgerbar
Laura Losado

Laatste
artikelen

Niek van Loenhoud
Niek van Loenhoud
12 september 2023
Display & Video update september 2023
Elke maand behandelt SDIM de recentste trends en wijzigingen in display- en videomarketing om jou up-to-date te houden. In…
12 september 2023
3 minuten lezen