SDIM collega's Tim en Jorn

Microsoft Shopping

Microsoft Shopping, de productadvertenties die je kent van Google Shopping zijn in vergelijkbare vorm te zien binnen de zoekresultaten van Bing. Hoewel de zoekmachine van Bing niet hetzelfde marktaandeel heeft als Google, bieden deze advertentiemogelijkheden kansen voor jouw organisatie. Er zijn namelijk minder concurrenten die adverteren op Microsoft, wat zorgt voor lagere klikprijzen en meer rentabiliteit uit het budget. Microsoft Shopping zorgt dus voor rendabel additioneel resultaat voor jouw organisatie!

  • Tussen de 5-8% additionele omzet vanuit zoekmachinemarketing
  • Meer rentabiliteit door lagere klikprijzen
  • Geen intensieve setup vereist

Met Microsoft Shopping biedt de zoekmachine van Bing jou de mogelijkheid om het resultaat uit zoekmachinemarketing te verhogen.

Qua opzet verschilt Microsoft Shopping niet veel van Google Shopping. Ook Microsoft werkt met een Merchant Center en een (XML-)productfeed. Een goede product datafeed is een belangrijke basis voor de campagne set-up. Microsoft Shopping zal naast een aanvulling op jouw Microsoft Ads campagne, ook vooral een extra feedmarketing kanaal worden dat je naast Beslist, Marktplaats Admarkt, Google Shopping en Kieskeurig kunt inzetten.

Microsoft Shopping icon
Microsoft Advertising

Microsoft Shopping vs Google Shopping

Dat Bing een eigen shopping kanaal heeft uitgerold is geen verrassing. De functionaliteiten die Google Ads aanbiedt worden vaak kort na lancering ook in Microsoft Ads geïntroduceerd. Uiteindelijk draagt dit bij aan de marktpositie die Bing heeft. Op dit moment bedraagt de bijdrage van Microsoft Shopping omstreeks 3% tot 15% extra resultaat t.o.v. Google Shopping. In het algemeen geldt daarom dat er nog minder concurrentie van andere adverteerders op Bing zit, waardoor de klikprijzen gemiddeld nog iets lager liggen. 

Als jouw organisatie een doelgroep heeft met een hogere leeftijd, zien we dat het resultaat eerder naar de bovenkant van dat spectrum zal neigen. De Bing-zoekmachine zit namelijk vaak standaard geïnstalleerd in Microsoft Windows computers en wordt door de groep die minder verstand van computers heeft niet gewijzigd. Vandaar de iets oudere gemiddelde leeftijd van gebruikers van de Bing zoekmachine. Daarnaast trekt Microsoft Advertising vaak een zakelijke doelgroep aan, wat interessant kan zijn voor bedrijven die zich op de B2B-markt richten.

Gezien de groei in marktaandeel die Bing als zoekmachine maakt in de afgelopen jaren, lagere concurrentie en specifieke doelgroep is Microsoft Shopping een uitstekende aanvulling voor de e-commerce marketingmix van organisaties.

Door onze jarenlange ervaring met Microsoft Shopping voor meerdere soorten organisaties,
kunnen wij een Microsoft Shopping account optimaal inrichten en beheren voor elke organisatie.
De stappen die we doorlopen zijn over het algemeen:

1
Productfeed optimalisatie

Wij zorgen ervoor dat jouw productfeed volledig is geoptimaliseerd voor Microsoft Shopping, zodat jouw we daarmee zorgen dat productteksten en attributen op de juiste manier getoond worden.

2
Campagneopzet

Wij zorgen ervoor dat de campagne wordt opgezet op basis van de doelstelling van jouw organisatie. Het is belangrijk dat de setup aansluit bij de verschillende producten en categorieën van jouw webshop.

3
Biedstrategie

SDIM implementeert een biedstrategie die past bij jouw doelstellingen en budget.

4
Monitoring en optimalisatie

We monitoren jouw campagnes continu en passen deze aan waar nodig om de beste resultaten te behalen.

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Badmeubels van Badmeubelnet

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet kampte met een uitdaging: hoe de omzet voor badkamermeubels op een winstgevende manier te verhogen? SDIM schoot te hulp door de campagnestructuur slimmer in te richten en producttitels te optimaliseren met geavanceerde tools, zagen we het aantal conversies met 59,3% stijgen. De omzet schoot zelfs met 61,4% omhoog, bij een indrukwekkende ROAS van bijna 475%. Het onverwachte succesverhaal toont aan dat met de juiste data-gedreven aanpak en innovatieve technologie, elke uitdaging aan te pakken is.
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons geholpen met het opzetten van onze digitale strategie & online marketing strategie voor de internationale expansie van assessment-training.com. Met inhoudelijk sterke adviezen op zowel SEO als PPC en door gebruik te maken van slimme technologieën en nieuwe functies hebben wij in een korte tijd de internationale markt veroverd en een gigantische groei doorgemaakt. De samenwerking verliep altijd perfect en efficiënt. Mocht je de kans krijgen om met SDIM te werken dan kunnen wij dat  van harte aanbevelen!

Daan Funcke van assesment-training.com
Founder van assessment-training.com
Daan Funcke
Klanten aan het woord

Als startende webshop zijn we met SDIM om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor verbeter mogelijkheden er waren op gebied van Google Ads. Een half jaar later was de online omzet verviervoudigd waarbij vooral de verkopen uit de Google Shopping kwamen. Het is duidelijk dat de mensen van SDIM weten wat ze doen, we zijn dan ook zeer tevreden!

Matthijs Hol Horeman van Behind The Pines
Eigenaar van Behind The Pines
Matthijs Hol Horeman
Klanten aan het woord

Onze samenwerking met SDIM loopt vlekkeloos. Ze hebben veel know-how op gebied van PPC en SEO. We hanteren een bottom-line doelstelling voor de kosten/baten. Deze wordt continu gehandhaafd waardoor we geen onnodige hoge kosten maken als het een keer een mindere maand is. Daarnaast zijn ze meedenkend om extra bereik en omzet te genereren. Zo zijn we begonnen met Google Search Ads en Shopping Ads. Inmiddels zetten we ook in op Display, Remarketing en Microsoft Ads. Dit heeft een positieve invloed op onze bezoekers en omzet. En dit alles uiteraard weer met de bottom-line doelstelling in het achterhoofd.

Daniël Bennik
E-commerce manager van Badkamerxxl
Daniël Bennik

Gerelateerd

Laatste
artikelen

Menno Goossens
Menno Goossens
20 juli 2023
Shoppen met het Nieuwe Bing
Generatieve AI is groter dan ooit. Met de lancering van ChatGPT en de integratie in de zoekmachine Bing heeft…
20 juli 2023
5 minuten lezen
Steven Hiemstra
Steven Hiemstra
4 mei 2021
E-commerce update – April 2021
De belangen in het online e-commerce landschap zijn groot. Overheden delen boetes uit en komen met nieuwe regelgeving. Groei,…
4 mei 2021
4 minuten lezen
Paul van Amelsvoort
Paul van Amelsvoort
1 april 2021
E-commerce update – Maart 2021
Het e-commercelandschap is nog nooit zo hard gegroeid als het afgelopen jaar. COVID-19 is daar een logische verklaring voor,…
1 april 2021
3 minuten lezen

WIJ BEHALEN
e-commerce SUCCES VOOR

Onze
gecertificeerde
specialisten