Digital
Marketing

Met digital marketing kun je optimaal, efficiënt en gericht je doelgroep bereiken en converteren tot klant. Of het nou SEA is, SEO, social advertising, marketplaces of programmatic; bij SDIM staat een ervaren team van specialisten klaar om jouw organisatie te helpen. Van aanpak tot setup en structurele optimalisatie. SDIM kan het vollledige pakket uit handen nemen of bijspringen waar specifieke behoefte ligt. Met onze full-service proposite en meer dan 20 jaar digital marketing ervaring voor uiteenlopende organisaties is SDIM de ideale partner voor een duurzame samenwerking.

SDIM collega's Tim en Jorn

  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring
  • Top 3 Emerce 100
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Hoog kennisniveau
  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring
  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring
  • Strategisch partner

Digital Marketing is
geen one-size-fits-all

Bij SDIM geloven we dat er geen template is om je digitale marketing in te richten. Elk bedrijf is anders en vraagt om een andere aanpak. Onze kracht zit hem in het aanpassen op vraagstukken, klant behoefte en bedrijfsdoelstellingen.

digital marketing
bij SDIM

Funnel

Als onderdeel van de bedrijfsstrategie

Inzet van digital marketing is altijd onderdeel van een groter plaatje. Bij SDIM bepalen we een digital marketing inzet op basis van bedrijfsdoelstellingen. Deze vertalen we naar marketing doelstellingen om de rol van marketing in het gehele bedrijfsproces duidelijk te krijgen. Op basis hiervan kunnen we een aanpak adviseren die past bij het bedrijf en draagvlak heeft in de gehele organisatie.

strategische aanpak, pragmatische uitvoering

Vanuit een strategisch plan, met een door data onderbouwde aanpak gaan we aan het werk. Bij SDIM vinden we het belangrijk dat we niet in de strategie blijven hangen maar het als kompas gebruiken en in de uitvoering pragmatisch zijn. Geen poespas maar doen wat we beloofd hebben en dit kunnen onderbouwen met betrouwbare data.

kennispartner

Vanuit een werkwijzen waarbij we, los van onze vaste werkzaamheden, in project groepen zitten kunnen we ervoor zorgen dat we constant op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in digital marketing en hierdoor consequent voorop kunnen lopen. We zijn niet verlegen om dit te delen met onze partners en opdrachtgevers. Zo organiseren we inspiratiesessies, trainingen en spreken we op toonaangevende events om onze kennis te delen.

WIJ BEHALEN resultaat
VOOR

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. 

Burgerbar social media case fotoshoot

Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Lees welke strategische keuzes SDIM heeft gezet om deze groei te bereiken.
Omroep West App

Zo ontwikkelde SDIM een campagne die meer 21% meer actieve app gebruikers opleverde

Een data specialist en een advertising specialist vanuit SDIM werden verantwoordelijk voor het implementeren van de juiste tracking en het opzetten van de advertentiecampagnes via UAC, display, Facebook en Instagram. Omroep West maakte hierdoor een grote digitaliseringsslag door op het gebied van tracking en analytics.

SEO strategie zorgt voor 1000% stijging in organisch verkeer voor Nedstar

SDIM ontwikkelde een nieuwe SEO-strategie om Nedstar’s organische vindbaarheid, vooral internationaal, te verbeteren. De strategie richtte zich op het opbouwen van thought leadership en topical authority voor Nedstar in hun niche. De doelen waren meer organische conversies, betere vindbaarheid hoger in de zoekfunnel en Nedstar de #1 autoriteit op biologische alcohol te maken. Als resultaat steeg het organische verkeer met maar liefst 1000%, waarbij Nedstar beter vindbaar werd voor transactionele zoekwoorden en hun expertise kon uitdragen.
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
UNHCR advertenties

Het succesverhaal van de UNHCR x SDIM Online Winterization Campagne

Hoe slaagde SDIM erin traditionele en experimentele media te combineren voor optimale resultaten? Ontdek de impact van onze strategische keuzes.

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
Volksuniversiteit campagne

Zo stimuleerde een social media campagne een groei +507% cursisten voor Volksuniversiteit.nl

Volksuniversiteit kwam bij SDIM met de uitdaging om via online media meer cursisten te werven voor de aangesloten volksuniversiteiten. SDIM ontwikkelde een data-gedreven social media advertising campagne met een multidisciplinair team. Door middel van een full-funnel strategie met verfrissende creaties werd de doelgroep in elke fase van de customer journey bereikt en geprikkeld. Na doorlopende monitoring en optimalisatie over meerdere campagnes, resulteerde dit in een indrukwekkende groei van 507% in cursusaanmeldingen en een zeer hoge doorklikratio.
Badmeubels van Badmeubelnet

Hoe Badmeubelnet haar omzet vanuit Google Shopping ads met 61% verhoogde voor de productcategorie ‘badkamermeubels’

Badmeubelnet kampte met een uitdaging: hoe de omzet voor badkamermeubels op een winstgevende manier te verhogen? SDIM schoot te hulp door de campagnestructuur slimmer in te richten en producttitels te optimaliseren met geavanceerde tools, zagen we het aantal conversies met 59,3% stijgen. De omzet schoot zelfs met 61,4% omhoog, bij een indrukwekkende ROAS van bijna 475%. Het onverwachte succesverhaal toont aan dat met de juiste data-gedreven aanpak en innovatieve technologie, elke uitdaging aan te pakken is.
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Online Deurbeslagshop Case influencer marketing

Hoe influencer marketing leidt tot een loyale community van merkambassadeurs voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop, zocht naar manieren om hun Instagram-volgers te laten groeien en meer betrokkenheid met hun doelgroep te creëren. Met behulp van een influencer marketing strategie van SDIM werd een loyale community van merkambassadeurs opgebouwd. Door gerichte samenwerkingen met influencers via het platform Influentials zagen ze een enorme groei in volgers, naamsbekendheid en website-verkeer.
Bol.com

Hoe tekstoptimalisaties op bol.com leidden tot omzetgroei voor Online Deurbeslagshop

Online Deurbeslagshop verkoopt producten via het platform Bol.com. Echter bleven de verkoopresultaten via dit kanaal achter. SDIM zag kansen om door het optimaliseren van producttitels en -beschrijvingen meer zichtbaarheid en omzet te realiseren op Bol.com. Door inzichten uit zoekdata van zowel Bol als Google aan te grijpen, werden de productteksten verbeterd om beter aan te sluiten op het zoekgedrag van consumenten. De resultaten lieten een duidelijke stijging zien in verkeer, zichtbaarheid en omzet voor Online Deurbeslagshop op Bol.com.
NRC sponsored story voorbeeld 2

Het social media succesverhaal van NRC Media

Jezelf onderscheiden van de concurrentie om zo op te vallen op social media kan een uitdaging zijn, maar deze case van NRC bewijst dat het kan. De nieuwe strategie heeft ervoor gezorgd dat Instagram het aantal abonnementen met 566% liet stijgen en de CPA met 25% liet dalen.

Omnichannel online marketing strategie Vloervoordeel

In de uitdagende wereld van e-commerce is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te combineren met een naadloze offline ervaring voor klanten. Vloervoordeel, een toonaangevende aanbieder van vloeren met zowel een webshop als een fysieke winkel, stond voor de uitdaging om een consistente en winstgevende omzetgroei te genereren en de online en offline verkopen te maximaliseren. In deze case study belichten we hoe we een doordachte omnichannel strategie implementeerde voor Vloervoordeel.
vtwonen weer verliefd op je huis

Hoe vtwonen via het inzetten van een chatbot in de conversiefase de bekende fanbase heeft omgezet in betalende abonnees

Door een innovatieve chatbot-strategie te implementeren, transformeerde SDIM vtwonen’s miljoenenfanbase op social media naar een lucratieve abonneebasis. Ontdek hoe deze revolutionaire aanpak niet alleen de doelstellingen van vtwonen overtrof, maar ook een nieuwe standaard zette in klantacquisitie en engagement.
Barbara Karel

Testimonial van stemacteur en voice-over Barbara Karel

Barbara Karel, bekend van haar tijd als veejay bij MTV en DJ bij 3FM, is tegenwoordig een veelgevraagd voice-over en stemacteur. Ze wordt ingehuurd voor het inspreken van: tv-commercials, radiocampagnes, bedrijfsfilms, apps, e-learnings, presentaties, tv programma’s, et cetera. SDIM verzorgt voor haar het totale online marketingplaatje.
Fitchannel

Testimonial van Aart-Jan van Triest van Fitchannel

Fitchannel is een online platform waarmee je met je eigen personal trainer thuis kunt sporten en voedingsadvies krijgt. Fitchannel werkt met bekende en onbekende personal trainers die ieder een trainingsprogramma begeleiden, geschikt voor elk trainingsdoel en niveau. Sinds 2019 verzorgt SDIM de online marketing voor Fitchannel. Fitchannel is een online platform dat sporten, gezonde voeding…
Loten.nl loterijen

SEO vraagstuk voor Staatsloterij Oudejaarstrekking

Op loten.nl zijn alle trekkingsuitslagen, de laatste loterij-acties en nieuwtjes over loterijen te vinden. Sinds 2018 ondersteunt SDIM loten.nl op het gebied van SEO en webanalytics.
Sanquin website migratie

Zeer succesvolle SEO migratie voor Sanquin

Benieuwd hoe Sanquin hun websiteverkeer met maar liefst 195% wist te verhogen na een succesvolle SEO migratie? Lees hoe een strategische samenwerking met SDIM leidde tot een indrukwekkende daling in bouncepercentage en een toename in organische verkeer. Van zoektermenanalyse tot technische audits en SEO-training – ontdek de stappen die Sanquin van een moeizame migratie naar online succes hebben gebracht.
Mom In Balance case

Hoe SDIM met Digital PR het merk Mom in Balance versterkte

Mom in Balance gelooft dat vrouwen makkelijker de juiste keuzes maken, hun persoonlijke ambities kunnen waarmaken én meer kunnen genieten van hun gezin als ze fysiek en mentaal goed in hun vel zitten. Om zo veel mogelijk (aanstaande) moeders in Nederland en daarbuiten aan een sterke, energieke basis te helpen, vroegen ze SDIM om hulp….
Klanten aan het woord

We zijn heel tevreden met de ondersteuning van SDIM en de resultaten die we hebben behaald met Google Ads. Zeker nu we ons meer richten op first party leadgeneratie zijn we blij dat Search een kanaal is dat goed werkt voor onze bewustwordingscampagne. SDIM schakelt snel, geeft heldere adviezen, denkt proactief mee en is flexibel. Ik hoop dat we ook volgend jaar weer zo’n succesvolle campagne kunnen draaien.

Rico Hop
Digital Campaign Marketeer bij Diabetes Fonds
Rico Hop
De Nationale Suiker Challenge van Diabetes Fonds

Case Nationale Suiker Challenge – Diabetes Fonds

In de digitale wereld is het voor NGO’s essentieel om online leads te werven. Dit vergroot hun bereik, trekt nieuwe donateurs en vrijwilligers aan, en versterkt hun impact. Door digitale marketingstrategieën te gebruiken, kunnen NGO’s efficiënt en kosteneffectief communiceren met een wereldwijd publiek. Bovendien helpt het verzamelen van data bij het optimaliseren van campagnes, waardoor…
Klanten aan het woord

Dankzij SDIM hebben wij een duidelijke voortgang kunnen waarnemen. We worden steeds op een correcte manier te woord gestaan en geholpen. De service ervaren wij altijd als goed!

Robert Machielsen
Eigenaar van Annie’s Heilzame Kruiden
Robert Machielsen
Klanten aan het woord

De samenwerking is erg fijn en de maandelijkse updates ook. Dit zorgt ervoor dat we kunnen vertrouwen dat alles goed verloopt. Ik zie momenteel geen gebieden waar het nog beter kan. Als er iets is krijgen we snel reactie en er wordt altijd geprobeerd om ons verder te helpen. Dat is erg fijn!

Annabella Rijksen
PR and Communication Advisor bij De Wolven
Annabella Rijksen
PHIL Haarlem

Stadsschouwburg en de PHIL

ROAS van 2137%! De Stadsschouwburg en de PHIL zijn de twee grootste podia van Haarlem. Ze organiseren meer dan 350 evenementen per jaar: van pop en klassieke concerten tot soul performances en van televisieproducties tot zakelijke evenementen en congressen in de PHIL. En van hiphop tot dans, toneel en cabaret in de Stadsschouwburg. Op de…
Rode Kruis Tikkie en Meta campagne

Rode Kruis: Aardbeving Marokko

Na het nieuws over de aardbeving wilde Het Rode Kruis geld inzamelen om de slachtoffers van de aardbeving te helpen. Om dit te verwezenlijke zijn we gestart met het opzetten van Meta campagnes. Het Nederlandse Rode Kruis had als doelstelling om zoveel mogelijk donaties te verwerven voor Marokko. We besloten verschillende kanalen in te zetten, een daarvan was Meta. Een ander nieuw kanaal om te adverteren was Tikkie.
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.
Save the Children aan het werk

Save the Children: YouTube for Action

Als grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie ter wereld geeft Save the Children kinderen een gezonde start, de kans om te leren en bescherming tegen onrecht. Toen door corona de offline face-to-face marketing stilgelegd moest worden, was het zaak om de performance marketingmix verder uit te diepen. Lees in onderstaande case hoe SDIM het lukte om de prestaties…
Klanten aan het woord

Het voorjaar van 2020 heeft voor Save the Children nogmaals bewezen dat SDIM een erg bedreven en prettige partner is. Met hen kunnen we binnen onze online marketing goed en snel inspelen op allerlei voorvallen, zelfs complexe situaties als de coronacrisis. De resultaten van deze campagne spreken voor zich. Door hun
expertise en flexibiliteit hebben we in korte tijd een succesvolle YouTube campagne kunnen opzetten, waarmee we in een moeilijke periode, middenin de coronacrisis, klappen hebben kunnen opvangen die vielen binnen andere marketingkanalen. Ik kijk uit naar de mooie campagnes die wij samen nog gaan ontwikkelen!

Lilla Vonk
Digital advertising & conversie specialist
Lilla Vonk
Klanten aan het woord

Dit jaar hebben we veel meer groepen dan vorig jaar, en ik besteed elke ochtend ongeveer 2,5 uur aan het maken van offertes — dat is gemiddeld 1,5 uur meer dan vorig jaar. Van alle aanvragen zie ik dat slechts 10% uiteindelijk niets afneemt, ongeacht de grootte van de groep. Dat gebeurt echt zelden, wat natuurlijk fantastisch is!

Meike van Essen
Eventplanner & manager Makai
Meike van Essen

Breed advies zorgt voor sterke groei conversiepercentage Makai

In 2024 steeg het conversiepercentage van Makai van 1,68% naar 12,76%. Daarnaast daalde de CPA met 94,72% en de CPC met 59,90%. Lees welke strategieën SDIM heeft toegepast om tot deze resultaten te komen en hoe de samenwerking tussen SDIM en Makai hieraan heeft bijgedragen. +750% conversiepercentage Grotere strandtent vraagt om een boost in activiteiten…
ISMT SEO case

Hoe onze SEO strategie zorgde voor een ROI van 708% voor ISMT

In de loop van 2022 heeft ISMT hun nieuwe website gelanceerd en in de eerste maanden wisten ze enkele klikken per dag te realiseren. Daarnaast kwamen er zelden leads uit de website en helemaal geen omzet. De eerste twee jaar heeft de website als marketingmiddel dus weinig resultaat opgeleverd. Eind 2022 kwam ISMT daarom bij ons met de vraag om meer organische groei te realiseren. Er was geen concrete doelstelling, maar het ging erom dat de website organisch beter ging presteren voor meer leads en omzet. 

LAATSTE
ARTIKELEN

ONZE
MENSEN

SDIM is trots op het vaste team van deskundige digital marketeers. Bij SDIM kun je rekenen op topkwaliteit service binnen elk domein van marketing. Je werkt direct en via korte lijnen samen met de beste specialisten van Nederland.