Data & Automation

Veel bedrijven hebben bergen aan data of mogelijkheden daartoe, maar gebruiken het maar zelden optimaal. Bij SDIM ben je aan het juiste adres voor al je vragen omtrent data & automation. Wij bieden hulp van technische tracking in (server-side) Google Tag Manager tot hulp bij het opzetten van je marketing automation. Van het opzetten van een uitgebreid datawarehouse tot consultancy bij ingewikkelde vraagstukken. Wij helpen je van het begin tot het eind met specialisten die alles het liefst volledig data-gedreven doen. Onderbuikgevoel is soms belangrijk, maar goede beslissingen hebben ook data-onderbouwing nodig. Op deze manier zorgen wij ervoor dat de beste keuzes worden gemaakt voor jouw bedrijf om het optimale resultaat te behalen.

SDIM collega's Jorn en Céline

  • Meer dan 20 jaar online marketing ervaring
  • Van implementatie tot optimalisatie
  • Loyale partner voor de lange termijn
  • Hoog kennisniveau
  • Datagedreven optimalisatie
  • Top 3 Emerce 100
  • Ervaren data-experts aan jouw zijde
  • Bewezen succes met bedrijven van klein tot groot

ONZE
WERKWIJZE

Om succesvol te zijn, moet je de juiste keuzes kunnen maken als bedrijf. Daarom is het cruciaal om de juiste data beschikbaar te hebben in het juiste platform. Bij SDIM nemen we het verzamelen van de juiste data bloedserieus. Wij beginnen bij elke klant met een solide basis: een perfecte setup van de data. We zoomen in op de KPI’s en metrics die voor jouw organisatie belangrijk zijn en zorgen dat we die optimaal meten. Vervolgens zorgen we ervoor dat alle benodigde data worden opgeslagen in één centrale omgeving. Uiteraard bieden we vervolgens relevante inzichten in de visualisatietool van jouw keuze. Onze data consultants helpen graag met het vinden van de juiste acties, kansen en vervolgstappen om tot het maximale resultaat te komen.

Neem contact op
Daag ons uit met je vraagstuk
1
Datastrategie

Data vormt bij SDIM de kern van jouw strategie en werkwijze. We starten met het analyseren en vertalen van jouw bedrijfsdoelen naar een data-gedreven strategie en aanpak. We bepalen de belangrijkste KPI’s en Metrics en bepalen vervolgens hoe we die kunnen optimaliseren voor het gewenste resultaat.

2
Toolselectie & integratie

SDIM helpt met het vinden van de juiste tools en processen voor jouw bedrijf. Op basis van de strategie bepalen we wat het beste bij jullie bestaande infrastructuur past. Of het nu gaat om een analytics tool zoals Google Analytics of Piwik Pro, tag management zoals Google Tag Manager, een datawarehouse, cloudopslag, visualisatietools of automation tools: wij zorgen ervoor dat dit optimaal aansluit op jullie behoeften.

3
Implementatie & automatisering

Zodra de juiste tools zijn gekozen, helpen wij uiteraard bij de implementatie. We richten de tracking optimaal in, zorgen voor de juiste integraties en workflows, en automatiseren alles wat mogelijk is. Onze specialisten verzorgen dit volledig van A tot Z.

4
Dashboarding

Data is waardevol, maar niet iedereen is een data scientist of engineer. Daarom is het belangrijk dat de juiste cijfers op een toegankelijke manier inzichtelijk zijn voor iedereen, afgestemd op wat voor hen relevant is. Dashboarding speelt hierin een cruciale rol, zodat iedereen, van de eigenaar of CEO tot aan de senior SEA-specialist, het juiste overzicht heeft en de juiste keuzes kan maken.

5
Monitoring & optimalisatie

Nadat de implementaties en visualisaties zijn voltooid, begint het echte werk pas echt: continu verbeteren op basis van data. We monitoren de prestaties, optimaliseren de automations, en doen voorstellen voor verbeteringen in de strategie, processen of website. Door continu te testen en bij te sturen, realiseren we samen de optimale resultaten.

Bedrijven die wij hebben versterkt met Datagedreven SUCCES

Onze
cases

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten opdrachtgevers. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en
budgetten bepalen en heldere afspraken maken. Bekijk hier meer over een aantal van onze samenwerkingen.

Klanten aan het woord

Ik zou mijn werk niet zo goed kunnen doen zonder Daan en Dave. Ze zijn absolute sterren. Dus ja, deze twee gasten, en hoe goed ze werken, hoe goed ze alles uitleggen, hoe vriendelijk ze zijn en de resultaten die ze leveren – daarom zou ik SDIM aanbevelen. Ik vind dat het niveau van expertise en professionaliteit van de consultants waarmee we werken fenomenaal is. Het is zo fijn om te weten dat we op je advies kunnen vertrouwen. Ze zijn ook allemaal erg vriendelijk en makkelijk om mee te werken. Het werk is altijd erg grondig en goed uitgelegd

Marie-Charlotte Pezé
Hoofdredacteur van Expatica
Marie-Charlotte Pezé
Urban Iki fietsstoel

Hoe Urban Iki met A/B testen erachter kwam of en vanaf welk bedrag ze gratis verzending moeten bieden

Door gebruik te maken van A/B testen via Google Optimize onderzochten Urban Iki en SDIM vanaf welk bedrag er gratis verzending moest zijn voor klanten om opbrengst, transacties en winst te maximaliseren. Hoe Urban Iki en SDIM dit samen getest hebben en tot het optimale punt zijn gekomen vanaf waar gratis verzending is, staat hier verder uitgelegd. 
Expatfile website

Optimale tracking via Zaraz van Cloudflare voor Expatfile

Expatfile koos voor Zaraz van Cloudflare voor optimale analytics- en advertentietracking en een flitsende website. Met Zaraz werd uitgebreide tracking opgezet zonder laadsnelheidsverlies of adblockers. Zaraz traceerde meer verkeer dan server-side Google Tag Manager en maakte de website sneller.
Klanten aan het woord

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal
Fundustry case

Hoe optimalisaties aan de landingspagina zorgde voor 32,3% meer conversies voor Fundustry

SDIM optimaliseerde de landingspagina van Fundustry door een gefocust redesign met heldere call-to-actions voor een specifiek product. Na A/B-testen en data-gedreven validatie, resulteerde dit in 32,3% meer conversies en 21,4% lagere kosten per conversie. Lees meer in onze case.
Klanten aan het woord

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel
Badkamer van Voordelig Design Sanitair

Hoe Voordelig Design Sanitair de online sanitair markt verovert

Voordelig Design Sanitair levert hoogwaardig sanitair rechtstreeks aan consumenten tegen scherpe prijzen. Door tussenpartijen uit te schakelen, biedt het kwaliteitsproducten in het lage en middensegment. SDIM ondersteunt als digital marketing partner de online groeiambitie van het bedrijf.
Klanten aan het woord

Jesse en zijn team bij SDIM zijn technisch zeer kundig en blijven met ons verder innoveren.

Giuseppe Salvaggio van Expatfile
Mede-oprichter van Expatfile
Giuseppe Salvaggio
vtwonen weer verliefd op je huis

Hoe vtwonen via het inzetten van een chatbot in de conversiefase de bekende fanbase heeft omgezet in betalende abonnees

Door een innovatieve chatbot-strategie te implementeren, transformeerde SDIM vtwonen’s miljoenenfanbase op social media naar een lucratieve abonneebasis. Ontdek hoe deze revolutionaire aanpak niet alleen de doelstellingen van vtwonen overtrof, maar ook een nieuwe standaard zette in klantacquisitie en engagement.
Klanten aan het woord

FNV werkt al sinds 2010 heel prettig samen met SDIM. Het team weet alles over online marketing en je kunt iedere vraag bij ze neerleggen. Ze denken altijd goed mee, delen graag hun kennis en door de korte lijnen kunnen ze snel schakelen. Dat is een groot voordeel voor een vakbond, waar soms op korte termijn een online campagne moet worden opgezet. Wij schakelen SDIM regelmatig in voor de grotere social advertising campagnes en bij het opzetten van online wervingscampagnes roepen we vaak hun hulp in voor conversie optimalisatie en de inrichting van Analytics.

Irena Marmelstein
Communicatieadviseur bij FNV
Irena Marmelstein
Klanten aan het woord

SDIM is een no-nonsense agency die voor ons de perfecte combinatie heeft tussen kwalitatieve expertise, flexibiliteit en hands-on uitvoering. Waarbij er wordt opgeleverd wat is afgesproken. Ik heb de samenwerking daarom als zeer prettig ervaren.

Fabio Bottelier
Growth & Performance marketeer bij Urban Arrow
Fabio Bottelier
Urban Arrow bakfiets

Hoe Urban Arrow optimaal is voorbereid op de toekomst door SST

In de snel veranderende wereld van digitale marketing is nauwkeurige dataverzameling cruciaal voor het succes van campagnes. Bij SDIM begrijpen we het belang van betrouwbare data en hebben we recentelijk Server Side Tracking geïmplementeerd voor Urban Arrow, een toonaangevend merk in elektrische transportfietsen en onderdeel van Pon.Bike, grootste fietsenproducent van de wereld. Urban Arrow &…
Klanten aan het woord

SDIM heeft gezorgd dat we kunnen vertrouwen op data in de keuzes die wij voor onze webshop maken. Door de implementatie van server side tracking en vertaling naar bruikbare dashboards, kunnen wij blijven werken aan het vergroten van het succes van Urban Iki.

Aron Scheppink
Managing director
Aron Scheppink
Urban Iki

Hoe SDIM, Urban Iki heeft geholpen aan stijging in opbrengsten door SST

Urban Iki wilde zijn marktaandeel vergroten en resellers tevreden houden in een competitieve markt. Door over te schakelen op Server Side Tracking (SST), met de hulp van SDIM, werden ze in staat om meer en betere data te verzamelen. Het resultaat? 278% meer opbrengsten en 318% meer transacties. Ontdek hoe deze datagedreven aanpak hun campagnes, Google Ads-prestaties en merkbekendheid aanzienlijk verbeterde.
Terre des Hommes kinderen

Terre des Hommes fondsenwervingsproces

Samen met Terre des Hommes zet SDIM zich voortdurend in om als toonaangevend goed doel het aantal donaties te vergroten en tegelijkertijd hogere donatie bedragen te genereren. Met als doel dit te bereiken, hebben we besloten het anchoring-principe toe te passen op de donatieformulieren van de organisatie. Hier vind je het proces, de overwegingsredenen en de bevindingen.

Ontmoet onze
data & automation EXPERTS

Gerelateerde pagina’s
en dienstverlening

Artikelen over
Data en Automation

Kenneth Theijsmeijer
Kenneth Theijsmeijer
27 september 2024
Hoe A/B-test je met VWO?
Een goed converterende website is cruciaal voor elke ondernemer. Maar heb jij het gevoel dat je website nog niet…
27 september 2024
4 minuten lezen
Kenneth Theijsmeijer
Kenneth Theijsmeijer
27 september 2024
5 Google Optimize alternatieven
Op 30 september 2023 stopte de ondersteuning van de populaire A/B-test tool Google Optimize. In dit artikel raden wij…
27 september 2024
1 minuut lezen