Conversieoptimalisatie
Één van de belangrijkste knoppen om aan te kunnen draaien van jouw online marketing is het optimaliseren van het conversieratio. Conversieoptimalisatie oftewel CRO is een cruciaal onderdeel van elke digital marketing strategie. Bezoekers naar de website krijgen via een goede online marketing strategie is de eerste stap, maar ze vervolgens het laten converteren bepaalt uiteindelijk het succes. De kunst van conversieoptimalisatie zorgt ervoor dat je website niet alleen bezoekers trekt, maar ook daadwerkelijk omzet genereert.
- Onze CRO specialisten gebruiken datagedreven analyses en A/B testen om tot de ideale website te komen.
- Wij behalen het optimale rendement uit jouw geïnvesteerde tijd en kosten van jouw online marketing inspanningen door conversieoptimalisatie in te zetten als katalysator.
- Conversieoptimalisatie is niet iets eenmaligs, wij helpen je bij het implementeren van een continu optimalisatieproces en cultuur waarbij alles draait om testen, leren en verbeteren.
Conversieoptimalisatie is de sleutel tot uw succes of juist een mogelijke valkuil als het wordt genegeerd.
Bij SDIM zien we CRO als een cruciaal onderdeel van de online marketing strategie. Het is daarbij belangrijk om te optimaliseren wat voor jou de belangrijkste doelstelling of metrics zijn. Bij SDIM spreken we vooraf duidelijk af wat de doelstellingen zijn, zodat daarna de juiste tactiek bepaald kan worden.
Belangrijke doelstellingen en meetpunten kunnen bijvoorbeeld zijn:
- Verkopen bij e-commerce
- Gerealiseerde omzet
- Leads
- Offerteaanvragen
- Ingevulde contactformulieren
- Kwaliteit van verkeer
- Nieuwsbriefinschrijvingen
CRO strategie
Wat zijn de belangrijkste doelen van jouw website? Wie is uw doelgroep en hoe navigeren zij over de website heen? Waar liggen de knelpunten en verbeterpunten in de gehele flow? Waar gaan we op optimaliseren? Hoe past de website en de bijpassende conversiepunten binnen de gehele online marketing strategie? Welke optimalisaties en learnings zijn er eerder al gedaan wat wel en niet werkt?
Dit zijn vragen die wij belangrijk vinden om te stellen om samen te komen tot het optimale resultaat van elke website. Samen duiken we hierin en werken we volgens onze vaste CRO flow.
Waarom SDIM voor het optimaliseren van jouw conversiepercentage?
Maximaal rendement en resultaat uit jouw website is het uitgangspunt bij SDIM. Daarbij is conversieoptimalisatie een cruciaal onderdeel van de digital marketing aanpak van jouw bedrijf. SDIM heeft jarenlange ervaring hiermee en biedt verschillende oplossingen.
CRO trainingen
Door middel van onze CRO trainingen zorgen we ervoor dat CRO ook echt bij iedereen in jouw bedrijf bekend is hoe het werkt en hoe ze dit kunnen gebruiken voor het optimale resultaat.
Overkoepelend strategisch meedenken
Welke effecten hebben aanpassingen in jouw marketingstrategie op de resultaten van jouw merk? SDIM kan hierin adviseren.
De juiste tracking
SDIM zorgt dat de juiste datapunten beschikbaar zijn voor de juiste keuzes. Staan die nog niet ingesteld? Dan stellen onze data specialisten die tracking zonder enige moeite in.
Custom dashboards
Inzichten van de gehele marketing funnel, gemakkelijk verwerkt in een op maat gemaakt dashboard in de dashboard tool van jouw keuze.
Altijd in het belang van jouw organisatie
SDIM zet in op een lange termijn relatie waardoor jouw belangen ook onze belangen zijn.