Augmented reality lenzen voor social media
Augmented reality lenzen of filters op social media zijn opvallend en interessant voor je doelgroep. Het voegt een extra dynamische laag toe aan jouw strategie en nodigt volgers uit content te creëren met jouw lens. Wil je AR inzetten voor jouw bedrijf? Dan helpen wij je graag verder.
- Val op met jouw AR lens
- SDIM past de AR lens aan op jouw merkidentiteit
- Het is mogelijk om met AR lenzen te adverteren
Augmented reality voegt
een extra laag toe
aan de werkelijkheid
Met AR bekijk je de wereld door de camera van een smartphone en je ziet een laag die er in werkelijkheid niet is. Denk aan een zonnebril die je past of een meubel die in je woonkamer verschijnt. AR is niet hetzelfde als virtual reality (VR). Bij VR waant de gebruiker zich in een totaal andere wereld met behulp van een bril. Door AR blijft de gebruiker juist in de eigen wereld en ziet hier extra elementen.
De voordelen van een
AR lens op social media
AR is om meerdere redenen interessant om in te zetten.
Merkbeleving
Met een AR filter prikkel je de zintuigen van de doelgroep. De waarde hiervan is hoog, omdat de doelgroep langer bezig is met het uitproberen van een filter dan het liken van een post. Deze actie laat daarom sneller een herinnering achter en versterkt de merkbeleving.
Opvallen op social media
AR is niet nieuw, maar de techniek wordt nog niet massaal ingezet op social media door merken en bedrijven. Het wordt nog als unieke content gezien. Een mooie kans om echt op te vallen bij jouw doelgroep!
E-commerce doeleinden
AR filters kunnen gebruikt worden tijdens het online shoppen. Potentiële kopers proberen eerst een kledingstuk via de selfiecamera. Ook meubelen worden op schaal gemaakt om via de camera van een smartphone te bekijken in het interieur.
De mogelijkheden
van augmented reality
Passend bij het doel of product, zijn er verschillende mogelijkheden voor AR filters:
- Een filter voor gezicht of lichaam.
- Een filter om producten in een ruimte te bekijken.
- Een filter gericht op een locatie of regio. Via een GEO instelling verschijnt dit filter binnen een social media platform als je op de juiste locatie bent. Dit is interessant voor evenementen of specifieke locaties zoals restaurants of musea.
Op welke kanalen zie je AR lenzen terug?
- TikTok
- Snapchat
- Offline, denk aan QR codes in winkels of printmedia