SDIM Burgerbar campagne
Content & creatie

Het social succesverhaal van Burgerbar: 648% meer bereik op Instagram

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% ten opzichte van 2022. Op Facebook was dit 260%. Welke stappen heeft SDIM gezet om deze groei te bereiken? Lees meer over de impact van onze strategische keuzes.

  • Optimalisatie van content op basis van data
  • Een concept voor meerdere ideeën
  • Concepting, productie en distributie onder één dak
  • Echte mensen, echte resultaten
  • Spraakmakende video- en fotoshoots
  • Succesvolle influencer partnerships
  • Creatieve en authentieke campagnes
  • Top 3 Emerce 100

Burgerbar: social media campagne

Begin 2023 stond Burgerbar voor een uitdaging: hun digitale aanwezigheid versterken om meer lokale klanten te bereiken in een snel veranderende social media wereld.

In een markt waar hamburgerketens kiezen voor gestileerde beelden en perfecte mensen, koos Burgerbar met de ‘Unleash Your Lust’ campagne van Superglue Creatives (Jona Bronkhorst) met het design van Studio Buro (Auke Wieringa) voor een gedurfde anti-branding aanpak, die SDIM succesvol heeft doorvertaald naar spraakmakende content, veel bekeken video’s en een bijpassende fotoshoot. Echte mensen, echte hamburgers, zonder zorgen om perfectie, onderscheidend en authentiek. Deze benadering onderscheidt Burgerbar van de concurrentie en benadrukt het echte genieten.

Met dit inzicht creëerden we verschillende content formats die draaiden om spanning, sensualiteit en genot. Onze data-driven content aanpak zorgde ervoor dat we onze short video’s bleven optimaliseren voor TikTok en Instagram op basis van trends en kijkgedrag. De content werd aangevuld met een smakelijke fotoshoot waar passie en smaak centraal stond. Echte beelden, echte mensen. Daarnaast gingen we samenwerkingen met influencers aan waardoor er extra content en bereik werd gecreëerd. 

Rauw, ongepolijst, echt genieten.

Burgerbar Instagram posts

Sinds onze aanpak heeft Burgerbar op Instagram een toename in bereik van 648% behaald. Daarnaast behaalden ze op Facebook een groei van 260%. Deze cijfers tonen, naast de effectiviteit van de strategie, aan dat de doelgroep aangesproken wordt met deze aanpak. Burgerbar heeft haar positie in de burgermarkt aanzienlijk versterkt.

Resultaat van de Burgerbar social media campagne

In 2023 groeide het bereik van Burgerbar op Instagram met 648% en op Facebook met 260% dankzij de ‘Unleash Your Lust’ campagne. SDIM creëerde authentieke content en video’s, optimaliseerde deze voor sociale media, en werkte samen met influencers. Deze strategie zorgde voor onderscheidend vermogen en significant meer bereik. Burgerbar heeft hiermee haar positie in de markt versterkt.

  • Authentieke, onderscheidende anti-branding aanpak
  • Data-gedreven contentoptimalisatie voor social media
  • Significante versterking van marktpositie

Als trotse marketingmanager van Burgerbar is het geweldig om het succes van onze digitale strategie te zien. Dankzij de samenwerking met SDIM heeft Burgerbar een ongekend niveau bereikt. We zijn blij dat onze content nu echt onze merkwaarden weerspiegelt, onze doelgroep aanspreekt en een nieuwe standaard zet in de hamburger marketing.

Laura van Burgerbar
Marketing Manager van Burgerbar
Laura Losado

Zij waren betrokken
bij deze case

Anouk van Luijk
Content marketeer
Dirko Borst
Digital advertising specialist & client lead
Noa Bosker
Content marketeer
Tim Melief
Relatiebeheer
Sabine Ligtenberg
Digital advertising specialist
Anne Metzelaar
Content marketeer
Burgerbar social media case fotoshoot