Data & automation

Hoe SDIM zorgt voor een dashboard, zodat UV Smart keuzes kan maken o.b.v. betrouwbare data.

UV Smart is een innovatief bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en levering van apparatuur voor de medische wereld. Het bedrijf is gespecialiseerd in desinfectieapparatuur en opereert in een nichemarkt met een wereldwijde focus. Daarnaast heeft UV Smart een zeer lange salesfunnel, het kan wel een jaar of langer duren vanaf het eerste contactmoment voordat een lead klant wordt.

  • Top 3 Emerce 100
  • Meer dan 20 jaar digital marketing ervaring
  • Strategisch partner
  • Zeer specialistisch in elke discipline
  • Meetbaar rendement als uitgangspunt
  • Data-driven & resultaatgericht
  • Heldere taal, no nonsense
  • Een van de grootste onafhankelijke agencies van NL

Voordat SDIM en UV Smart gingen samenwerken stond UV Smart voor een uitdaging. Zij hadden geen goede inzage in belangrijke cijfers zoals totale kosten, ROI of een duidelijk beeld van de salesfunnel. Bovendien was de data gefragmenteerd over meerdere systemen wat het lastig maakte om een goed inzicht te krijgen in de prestaties. Het gaat hierbij om data uit Zoho (CRM), GA4, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads en offline data.

De grootste uitdaging voor SDIM was om de data uit de verschillende databronnen samen te brengen, aan elkaar te knopen en te vertalen naar een bruikbaar dashboard om UV Smart te voorzien van de juiste inzichten. Hierdoor kunnen zij in de toekomst data-onderbouwde keuzes maken.

Dankzij de samenwerking met SDIM behaalde UV Smart de volgende resultaten:

Met deze inzichten is UV Smart in staat om data-gedreven beslissingen te nemen en hun strategie verder te optimaliseren. Dit maakt het bedrijf beter voorbereid op toekomstige groei en uitdagingen.

  • Een bruikbaar dashboard: Een centraal en overzichtelijk platform waarin alle relevante gegevens samenkomen.
  • Inzicht in de volledige salesfunnel: UV Smart kreeg een helder beeld van elke fase binnen de lange salescyclus
  • Overzicht van kosten en ROI: Zowel online als offline kosten werden inzichtelijk gemaakt, wat leidde tot een duidelijke berekening van de totale ROI.

Om deze uitdaging te realiseren heeft SDIM gebruik gemaakt van de volgende tools:

Google Bigquery logo
Skyvia logo
Looker Studio logo
  1. Google BigQuery
    • Een krachtige data warehouse-oplossing binnen de Google Cloud-omgeving. Hierin werden alle data uit verschillende platformen samengebracht.
  2. Skyvia
    • Een tool waarmee data uit diverse kanalen eenvoudig naar Google BigQuery kon worden verzonden, zonder dat hiervoor programmeerwerk nodig was. Dit was nodig voor een aantal databronnen waar geen directe koppeling met Google BigQuery voor beschikbaar was.
  3. Looker Studio

Bij SDIM houden we van heldere taal en no-nonsense. Hiervoor is een duidelijke manier van communiceren essentieel. Daarom waren er wekelijkse calls tussen SDIM en UV Smart, hierin gaf SDIM een update over de voortgang van de opdracht, en gaf UV Smart hun wensen aan. Deze werden vervolgens toegevoegd aan een actiepuntenlijst.

De samenwerking met SDIM was voor UV Smart zeer waardevol. Dankzij de wekelijkse communicatie en hun expertise hebben we nu een gebruiksvriendelijk dashboard dat ons helpt om data-gedreven beslissingen te nemen en inzicht te krijgen in onze kosten en ROI

Nicolas Cediey
Digital marketeer
Nicolas Cediey
Steven van Eck
Data & analytics manager
Dave Swart
Data specialist & strategisch consultant
Kenneth Theijsmeijer
Data & analytics consultant
Jesse Wieleman
Team lead data & analytics
Paul van Amelsvoort
Data & analytics consultant
Lois van 't Wout
Data & analytics consultant