SDIM digital marketing agency, waar creativiteit en data samen komen voor optimaal resultaat
Gevestigd in Haarlem maakt SDIM al sinds 2006 topniveau digital marketing haalbaar voor alle organisaties. Full-service, van strategie tot operatie, in de Benelux en daarbuiten. Van B2C, B2B, start up, scale up, tot multinational of MKB. We zijn no-nonsense: onze adviezen zijn altijd onderbouwd en uitgelegd in heldere taal en onze aanpak doelgericht en datagedreven. Allemaal dankzij een getalenteerd team ambitieuze specialisten met een duidelijke visie op de toekomst van digital marketing. Wat het vraagstuk ook is voor jouw organisatie. SDIM maakt het waar.
VISIE
Digital marketing is constant in beweging. Gedreven door technologische vooruitgang en een verschuiving van operationele naar strategisch vraagstukken, zijn digital agencies gedwongen zich te blijven ontwikkelen. Met de exponentiële groei van AI is weer een nieuwe fase aangebroken. Dat vergt flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Dat is precies waar SDIM sterk in is. Dankzij een efficiënte no-nonsense werkwijze, platte organisatie en flinke dosis nieuwsgierigheid blijven we altijd boven op de ontwikkelingen zitten. Zonder concessies te doen aan kwaliteit. Want dat niet alles wat nieuw is ook gelijk goed is moge duidelijk zijn. In de komende jaren zal de behoefte aan echte pure specialisten toenemen, terwijl strategische consultants nodig zijn om het grote plaatje te snappen. Dankzij AI zal de invloed van goede creatieven alleen maar toenemen terwijl allrounders de gaten dichtlopen. Wij blijven trouw aan onze missie om topniveau digital marketing voor alle organisaties haalbaar te maken, want die is tijdloos.
MISSIE
SDIM heeft als doel het haalbaar en betaalbaar maken van topniveau digital marketing voor alle organisaties en bedrijven. Door grondige marktverkenning en constant nieuwe mogelijkheden en tools te testen, of te ontwikkelen, kan SDIM een hoogstaand standaard product smeden en daardoor snel en efficiënt complexe digital marketing betaalbaar bieden, naast maatwerk trajecten.
FILOSOFIE
Duurzame partnerships met onze opdrachtgevers zijn voor SDIM het hoogste doel. Een goede klantrelatie op de lange termijn is van doorslaggevend belang. De klant staat dus centraal, maar onze medewerkers net zo goed. De kwaliteit van ons team bepaalt immers de kwaliteit van ons werk en daarmee het succes. Werkgeluk is daarom een van de belangrijkste KPI’s en dat zit grotendeels in onze focus op kwaliteit. Vakmanschap is een belegen term maar past heel goed bij waar wij voor staan. We zijn enorm resultaatgericht en de lat voor kennis en service ligt hoog. We leiden zelf onze mensen op zetten in op een cultuur waarin kritisch nadenken, nieuwsgierigheid en innovativiteit wordt gestimuleerd. Door veel vertrouwen te geven, kunnen we mensen veel vrijheid bieden. Integriteit, zelfstandigheid en onafhankelijkheid zijn zo goed als vanzelfsprekend in ons dagelijks werk. Dat komt niet alleen het werkplezier ten goede maar ook het resultaat en uiteindelijk de continuïteit.
Onze kernWaarden
PLEZIER
Werkplezier staat bij ons bovenaan. Waarom? Omdat plezier in je werk zorgt voor een enorme boost in motivatie, inspiratie en inzet. En dat zorgt voor het beste resultaat voor onze opdrachtgevers. Een tevreden klant is een tevreden medewerker en vice versa. Dat plezier zit ‘m trouwens niet eens in de vele leuke teamactiviteiten en beroemde bedrijfscultuur, maar veel meer in de uitdaging die mensen dagelijks vinden in hun werk. Door elke dag weer een stap vooruit te kunnen en nieuwe dingen te leren. Wie uitgeleerd is, is sneller uitgetuned. Gelukkig zijn we dat nooit.
CONTINUÏTEIT
Alles draait om continuïteit. Of het nou de samenwerking met een klant is, de partners waar we mee werken of ons team, lange termijn gaat altijd boven korte termijn. We investeren daarom altijd extra tijd (en geld) in startende samenwerkingen, opleiding van nieuwe mensen en natuurlijk het behouden ervan. Alles in onze bedrijfsprocessen en werkwijze is er op gericht om zo lang mogelijk succesvol samen te werken. Zo blijven we toekomstbestendig en kunnen we makkelijker investeren in en anticiperen op de toekomst.
KWALITEIT
Het werk dat wij leveren bepaalt onze reputatie. Die reputatie hebben we de afgelopen jaren zorgvuldig opgebouwd en daarbij staat een ding centraal: we willen kwaliteit leveren. Daar willen we bekend om staan. Of dat nou is in de kennis van zaken die we hebben, de oplossingen die we aandragen voor complexe materie, het advies dat we hebben voor strategische vraagstukken of de service die we leveren. We zijn alleen tevreden als we dat in de hoogste kwaliteit kunnen doen. Dat is niet altijd makkelijk en gaat ook wel eens mis. Maar je kunt alleen beter worden als je fouten durft te maken, zo lang je er maar van leert.
VERTROUWEN
In een wereld die draait om data en meetbaarheid is het soms heel verleidelijk om vanuit controle te denken. Hoe meer we weten in getallen, hoe meer de neiging ontstaat om daar op te willen sturen. Bij SDIM gaan we uit van vertrouwen en bieden we zoveel mogelijk vrijheid om zelf te bepalen hoe je je werk invult. Vrijheid brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee en dat is nou juist wat we onze mensen willen bijbrengen. Eigenaarschap is cruciaal om stappen te kunnen maken in je ontwikkeling. Fouten maken ook en is bijna verplicht. Dat kan alleen op basis van vertrouwen, in een open, transparante werkomgeving waar iedereen altijd zichzelf kan zijn. Daar staan we voor.
ONZE HISTORIE
Aan de keukentafel opgericht in 2006 is SDIM inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste onafhankelijke digital marketingbureaus van Nederland. In 2018 vond een management buy out plaats waarbij de meerderheid van de aandelen intern werden verkocht door oprichter Jan Dirkzwager. Tijmen van Duijvenvoorde en Pieter Borst namen vanaf dat moment het stokje over. In 2024 hebben zij ook de resterende aandelen overgenomen. In de tussentijd is een groeiend aantal medewerkers via een Stichting Aandeelhouders Kantoor (STAK) partner geworden. De core van SDIM lag ooit in zoekmachinemarketing en breidde zich later uit naar (digital) performance marketing. Daarna volgde een logische stap naar full-service digital marketing agency door onder andere de toevoeging van een creatieve afdeling en uitbreiding naar strategisch consultancy. Eind 2024 vond een verhuizing plaats van het iconische pand op Kleine Houtweg 109 (zie foto) naar de overkant van het park, Dreef nummer 40.
Lidmaatschappen,
certificeringen & partners
SDIM heeft de kwaliteit van expertises hoog in het vaandel staan. Het zit in onze cultuur om in onze kennis te investeren. SDIM beschikt mede daardoor over de belangrijkste certificeringen en kwalificaties binnen het vakgebied. Wij vinden het belangrijk om kennis goed op peil te houden, waardoor er met regelmaat meerdere essentiële cursussen worden gevolgd en certificeringen worden behaald. Door continu bezig te zijn met de laatste ontwikkelingen kunnen wij organisaties verder helpen met het inzetten van de nieuwste mogelijkheden en technieken.