Google Ads:
opzetten en optimalisatie
Google Ads Search is een doeltreffend marketinginstrument waarmee je direct geïnteresseerde doelgroepen bereikt. Vanwege de mogelijkheid om in te kopen op keywords met een hoge conversiepotentie krijg je gegarandeerd resultaat vanuit een Google Ads Search campagne. Het te behalen resultaat staat of valt wel bij de set-up. SDIM verzorgt set-ups die staan als een huis en biedt continue optimalisatie om het resultaat te maximaliseren. Als laatste staat of valt het juiste resultaat bij een goede meting en rapportage. SDIM heeft ervaren data-specialisten in huis die de meting goed verzorgen. SDIM heeft al deze kennis in huis en helpt jouw organisatie graag met het vergroten van online groei.
- Meetbaar en inzichtelijk resultaat. Je hebt een duidelijk beeld bij kosten en opbrengst.
- Een duidelijk, overzichtelijk dashboard waarin je resultaat real-time kunt volgen.
- Altijd een dedicated specialist die intensief en resultaatgericht optimaliseert.
Vergroot je online zichtbaarheid tijdens momenten met hoge conversiekansen
met Google Ads
Met Google Ads Search koop je in op keywords met een hoge conversiepotentie. Hierdoor is jouw advertentie zichtbaar wanneer men zoekt naar jouw product of dienst. Ook wanneer men niet direct zoekt naar jouw merk. Doordat je advertentie verschijnt in de zoekresultaten van Google is er een hoog doorklikpercentage van een actief geïnteresseerde doelgroep. Met de juiste set-up, meting en landingspagina’s betaalt een campagne zich gegarandeerd terug.
Google Ads review
Adverteer je op dit moment al met Google Ads search en ben je benieuwd of de campagne wel optimaal presteert? SDIM werkt geheel vrijblijvend een uitgebreid expert review van je Google Ads campagne uit. Zo weet je precies of je momenteel op de goede weg bent, of dat je moet ingrijpen.
De resultaten
SDIM geeft overzicht over een lange en recente periode zodat je een goed beeld hebt van hoe resultaten zich ontwikkelen.
De meting
Zuivere data is van groot belang voor het interpreteren van resultaten. SDIM controleert of de campagne conversies en omzet goed worden gemeten.
Campagne-instellingen
Ogenschijnlijk kleine aanpassingen in instellingen kunnen grote gevolgen hebben voor het uiteindelijke resultaat. SDIM checkt of alle instellingen optimaal op elkaar staan afgestemd.
Componenten en targeting
SDIM controleert of alle mogelijkheden op het gebied van componenten en targeting zo goed mogelijk worden benut. Dit zijn belangrijke indicatoren voor de campagnekwaliteit en helpen bij het optimaliseren van de campagne.
Doelstelling
SDIM checkt de campagnedoelstellingen en adviseert over de best passende doelstelling voor jouw business.
Campagneopbouw
Is de campagne logisch opgebouwd? Is er een juiste weergave van uw aanbod? En waar zijn kansen voor verdere verfijning?
Zoekwoorden en advertentieteksten
We bekijken of de zoekwoordenlijst volledig en uitputtend is. Ook checken we of de juiste zoekwoordtypen zijn geselecteerd en bekijken we of advertenties kwalitatief en logisch zijn opgebouwd.
Biedingen en Quality Score
Bij een rendementsdoelstelling is continue biedingsoptimalisatie van groot belang. SDIM checkt of de bieding nog optimaal staat ingesteld. Ook controleren we de quality score en adviseren we wanneer nodig om deze te verbeteren. Quality score heeft invloed op de bieding.
Google Ads campagne set-up
Iedere campagne is uniek en op maat. SDIM zorgt voor de beste Google Ads campagne set-up op basis van het beoogde conversiedoel en de indeling van de webshop of website. Kennis en inspiratie voor het opzetten van jouw Ads campagne komt voort uit jarenlange know-how, expertise en diversiteit in het klantenbestand van SDIM. Een standaard Ads-campagnesetup bestaat niet, maar bij SDIM zorgen we dat de basispunten op orde zijn.
Relevantie
Het bereiken van een relevante doelgroep is cruciaal. Wij stellen een lijst met uiteenlopende, relevante zoektermen op en onderverdelen dit in specifieke advertentiegroepen. Ook stellen we de juiste, relevante doelgroepen in om de relevantie verder te verhogen. Inzet van specifieke keywords verhoogt de conversie en verlaagt vaak de kosten.
Content
Op basis van keywords en jullie business maakt SDIM relevante en prikkelende advertenties. Ook voegen we componenten toe die passen bij jullie business en de specifieke advertentiegroep. Dit verhoogt de Quality Score van de campagne en zorgt voor een goede aansluiting op de klantvraag.
Instellingen
De campagne inrichten met de juiste instellingen verhoogt het rendement en de relevantie. Denk hierbij aan de juiste conversiedoelstelling, maar ook aan locatiemarketing, het wel of niet opgeven van de juiste automatische aanbevelingen en het op dieper niveau toepassen van de juiste instellingen op het gebied van automatische aanpassingen.
Conversiemeting
Een goed werkende conversiemeting is het fundament van iedere Google Ads Search campagne. Zonder is het eigenlijk een stuurloos schip. SDIM zorgt voor het juist instellen van de conversiemeting en een juiste toewijzing van conversies per campagne.
Biedstrategie
Afhankelijk van je bedrijfsdoelstelling bepalen we samen een campagnedoelstelling en de bijbehorende biedstrategie. Optimaliseren is mogelijk op het maximaliseren van leads of aankoopwaarde. Uiteraard ook in combinatie met een opgestelde ROI.
Realtime overview door dashboard
SDIM zet een dashboard op waarmee je duidelijk en overzichtelijk real-time inzicht hebt in de resultaten.
Google Ads opzetten met SDIM
Het allerbelangrijkste wat nodig is voor een Google Ads campagne is kennis en tijd. SDIM heeft alle kennis in huis voor een succesvolle campagne en neemt graag de tijd om je van advies op maat te voorzien. Uitbesteden bij SDIM heeft de volgende voordelen:
- Zorgvuldig opgezet, geoptimaliseerd en gerapporteerd door Google Ads Certified Professionals.
- SDIM is Google Premier Partner en de campagne voldoet dus áltijd aan de laatste ontwikkelingen.
- Als lid van DDMA en VIA zijn wij altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt in de zoekmachinemarketing en online advertising branche.
- Het Google Ads account en alle data blijven eigendom van jou als opdrachtgever.
- Gratis second opinion en garantie op resultaatverbetering van jouw bestaande Google Ads-campagne.
- Uitgebreide kennisdeling en –overdracht.
- Ruime ervaring, ook met complexe Google Ads campagnes.