UNHCR vluchtelingenorganisatie

Google Grants

Google Grants biedt NGO’s de mogelijkheid om kosteloos te adverteren binnen het advertentienetwerk van Google. Hiervoor stelt Google maximaal $ 10.000 promotiebudget beschikbaar voor non-profits. Dit budget is ook aan te vragen voor musea en kleinere stichtingen. SDIM helpt bij het bepalen van de juiste aanpak voor Google Grants en ondersteunt bij de accountaanvraag, inrichting én continue optimalisatie van de campagnes. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

  • Gratis advertentiebudget voor NGO’s: Verhoog als non-profit online zichtbaarheid zonder mediabudget. 
  • Bereik en Betrokkenheid: Google Grants stelt non-profits in staat om gericht te adverteren op een breed publiek. Mogelijke doelen zijn publiek betrekken bij missie, promotie van evenementen, vrijwilligerswerving of donateurswerving
  • Verhoog Online Zichtbaarheid: Google Grants maakt het voor non-profits mogelijk om eenvoudig meer verkeer naar informatieve webpagina’s te leiden.  

Optimaal zichtbaar zijn én organisatiedoelen realiseren? SDIM adviseert én ondersteunt NGO’s

Om mee te doen met het Google Grants programma moeten NGO’s wel aan een aantal eisen voldoen. Met deze eisen zorgt Google er mede voor dat alleen NGO’s gebruikmaken van Grants én dat de gebruikerservaring optimaal blijft. 

  • Registratie als non-profitorganisatie: Dit is het geval wanneer er een ANBI of SSBI status is toegekend. 
  • Goedkeuring door Percent. Dit is een partner van Google én SDIM die de ANBI of SSBI status verifieert. 
  • Goed functionerende website: Denk hierbij aan een responsive design en beveiligde verbinding. Daarnaast is het belangrijk dat de website de missie goed weergeeft en dat het doel van de site duidelijk is. 
  • Geen commerciële activiteiten: De Google Grants advertenties mogen alleen worden gebruikt voor het promoten van non-profit activiteiten. 
Google Ad Grants

Google Grants is breed in te zetten. Dit kan van het verbeteren van online zichtbaarheid door focus op niche content tot het werven van donaties. SDIM adviseert en helpt bij het opstellen van een passende strategie. 

Omdat de maximale bieding bij Google Grants slechts $2,- dollar is het soms raadzaam om ter versterking een Google Paid campagne te draaien om het resultaat hierin te optimaliseren. Ook hierin adviseert en ondersteunt SDIM.

SDIM helpt NGO’s
met Google Grants

De specialisten en consultants van SDIM hebben jarenlange ervaring met Google Grants. Zij kunnen je helpen bij:

1
Google Grants aanvraag

Wij regelen dat je een Google Grants account krijgt. 

2
De perfecte campagne set-up

Wij richten de Google Grants campagne met onze jarenlange ervaring perfect in. 

3
Optimalisatie

Wij monitoren de campagne continu en passen aan op basis van resultaat en doelstelling.

4
Advies reguliere campagne

Wanneer wij denken reguliere campagne beter past bij de organisatiedoelen adviseren wij daarover. 

Waarom SDIM voor Google Grants?

SDIM heeft jarenlange ervaring met het aanvragen, opzetten en optimaliseren van Google Grants campagnes rondom verschillende doelstellingen. Daarnaast biedt SDIM:

Specialist in Digital Marketing voor NGO’s

SDIM beheert een breed portfolio aan Google Ads Grants campagnes voor NGO’s

Optimale kennis Online Advertising

Wij zijn altijd op de hoogte rondom vernieuwde regelgeving voor Google Grants.

Proactief meedenken

Wij bekijken hoe we het marketingbudget zo effectief mogelijk inzetten. Oók al is dit budget beperkt. 

Maximale zichtbaarheid

Het is onze taak en uitdaging om het volledige beschikbare budget in te zetten voor uw zichtbaarheid. 

Google Premier Partner

Hulp van een officiële Google Premier Partner?

Contact

Onze
successen

SDIM werkt dagelijks voor uiteenlopende soorten non-profit organisaties. Vanaf
dag één is de samenwerking hecht en intensief. Samen doelstellingen en budgetten
bepalen en heldere afspraken maken om tot maximaal resultaat te komen.

UNHCR advertenties

Het succesverhaal van de UNHCR x SDIM Online Winterization Campagne

Hoe slaagde SDIM erin traditionele en experimentele media te combineren voor optimale resultaten? Ontdek de impact van onze strategische keuzes.
Klanten aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels

Hoe Sanquin met een full funnel Arbeidsmarktcampagne een YOY uplift in sollicitaties realiseerde van 23%

Sanquin staat, volgens een onderzoek van Randstad, in de top 3 van beste en meest aantrekkelijke werkgevers van Nederland. Toch heeft ook Sanquin moeite met het vervullen van functies binnen de IT en Research/Laboratorium sector. SDIM draaide een full funnel vacaturemarketing campagne gericht op deze sector en Sanquin zag een YOY uplift van 23% in sollicitaties. Meer weten? Lees het in deze case!
Klanten aan het woord

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk
Klanten aan het woord

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen
Klanten aan het woord

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal
Klanten aan het woord

Stichting Lezen en BoekStart hebben uitstekende ervaringen met SDIM rondom het inrichten en onderhoud van de Google Grants, het opzetten van onze online dashboards en het meedenken met succesvolle campagnes op Instagram en Facebook. Deze partij volgt de ontwikkelingen binnen de veranderlijke wereld van online marketing op de voet en is prettig klantgericht!

Gijs van der Hammen
Medewerker online communicatie bij Stichting Lezen
Gijs van der Hammen
Klanten aan het woord

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer
Klanten aan het woord

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel
Klanten aan het woord

We zijn enorm tevreden over onze samenwerking met SDIM! Ze hebben onze online activiteiten écht naar een hoger plan getild. De specialisten van SDIM helpen ons met het opzetten van campagnes, het optimaliseren van onze website (zowel SEO als CRO) en het beheer van ons Google Ads en Grants account. Door al deze activiteiten bij één bureau te beleggen, kunnen we snel schakelen tussen disciplines en tuigen we binnen no-time efficiënte en succesvolle online campagnes op. Door op vaste contactmomenten de koppen bij elkaar te steken monitoren we de resultaten en stuurt SDIM bij waar nodig. En niet onbelangrijk: de experts van SDIM zijn altijd bereikbaar voor tips en adviezen en denken graag mee.

Lennart Brans
Online marketeer bij Wilde Ganzen
Lennart Brans
Klanten aan het woord

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok
Klanten aan het woord

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato

Laatste
artikelen

Bas van Poorten
Bas van Poorten
31 maart 2023
Click through rate
Wat is Click-Through-Rate (CTR)? De Click-through-rate (CTR) is een verhouding die aangeeft hoe vaak een link of advertentie is…
31 maart 2023
1 minuut lezen
Mike Karregat
Mike Karregat
19 november 2022
Google gaat Digital Services Tax heffen
Wat houdt het in en waar moet je rekening mee houden? Google gaat voor adverteerders in bepaalde landen extra…
19 november 2022
3 minuten lezen
Jeroen Blom
Jeroen Blom
3 februari 2022
SDIM is Google Premier Partner
Google Premier PartnerRecent heeft Google de voorwaarden aangepast voor Google Premier Partners en opnieuw beoordeeld welke bureaus daaraan voldoen….
3 februari 2022
3 minuten lezen
Tom Duivenvoorden
Tom Duivenvoorden
14 augustus 2020
SERP betekenis
De term SERP is de afkorting van Search Engine Results Page. In andere woorden, het is de…
14 augustus 2020
1 minuut lezen

Onze klanten
aan het woord

Sinds mei 2022 zijn wij tevreden klant bij SDIM. De consultants zijn kundig en lopen de kantjes er niet vanaf. Er is altijd ruimte en tijd voor vragen en ze denken proactief met ons mee. De resultaten worden goed in de gaten gehouden en de accounts worden voortdurend geoptimaliseerd. Ook wordt er nagedacht over nieuwe kanalen of campagnetypes, dat is erg leuk en verfrissend! Dankzij de expertise op SEA, SEO en CRO gebied hebben we samen al veel stappen kunnen zetten om onze online marketing kanalen te optimaliseren en naar een hoger niveau te tillen.

Inge Wessels
Online Marketeer bij Terre des Hommes
Inge Wessels

Ik ben met name tevreden over de kwaliteit van het werk en de manier waarop SDIM samenwerkt. Ook al zijn we niet een partij met een mega budget, we voelen ons zeer serieus genomen; er is een grote mate van betrokkenheid. De terugkoppeling van resultaten en het geven van (pro-actief) advies is van hoog niveau. Wat betreft prijs- kwaliteit scoort SDIM goed. Ik raad SDIM dan ook ten zeerste aan!

Wouter Klootwijk van Care Nederland
Manager Fondsenwerving & Communicatie bij CARE Nederland
Wouter Klootwijk

Onze vaste aanspreekpunten zijn stuk voor stuk mensen met kennis van zaken, kritisch, flexibel en meedenkend. We kunnen met al onze online marketing vragen bij ze terecht en kunnen altijd rekenen op een snelle reactie. We staan samen aan de basis van een mooi online platform met als doel om onze missie (het helpen van kinderen in nood) te realiseren!

Jeroen Beelen
Digital & Marketing Automation Manager bij Save The Children
Jeroen Beelen

SDIM is gewoon een heel prettig bureau om mee te werken. Ik ben tevreden over het nauwe persoonlijke contact en het willen begrijpen van prio’s/uitdagingen van de klant. Met name de ondersteuning op SEO/data en de snelheid/kennis waarmee social campagnes – bij vakanties – naadloos en vakkundig worden gedaan ervaar ik als zeer positief.

Saskia Divendal
Manager Marketing & Communicatie bij Rode Kruis
Saskia Divendal

Stichting Lezen en BoekStart hebben uitstekende ervaringen met SDIM rondom het inrichten en onderhoud van de Google Grants, het opzetten van onze online dashboards en het meedenken met succesvolle campagnes op Instagram en Facebook. Deze partij volgt de ontwikkelingen binnen de veranderlijke wereld van online marketing op de voet en is prettig klantgericht!

Gijs van der Hammen
Medewerker online communicatie bij Stichting Lezen
Gijs van der Hammen

SDIM heeft ons stap voor stap meegenomen in alle analyses van de data. En geholpen met de vertaling van de data naar concrete conclusies. Ook in het maatwerk leveren in het inzetten van budget op welk kanaal zijn we goed geadviseerd.

Cornelie de Boer van Sanquin
Manager HR Talent Acquisition bij Sanquin
Cornelie de Boer

Wat me enorm beviel tijdens onze samenwerking met SDIM, was hun constante monitoring en optimalisatie van de campagneresultaten.

Dorine van Moorsel van Sanquin
Communicatie adviseur
Dorine van Moorsel

We zijn enorm tevreden over onze samenwerking met SDIM! Ze hebben onze online activiteiten écht naar een hoger plan getild. De specialisten van SDIM helpen ons met het opzetten van campagnes, het optimaliseren van onze website (zowel SEO als CRO) en het beheer van ons Google Ads en Grants account. Door al deze activiteiten bij één bureau te beleggen, kunnen we snel schakelen tussen disciplines en tuigen we binnen no-time efficiënte en succesvolle online campagnes op. Door op vaste contactmomenten de koppen bij elkaar te steken monitoren we de resultaten en stuurt SDIM bij waar nodig. En niet onbelangrijk: de experts van SDIM zijn altijd bereikbaar voor tips en adviezen en denken graag mee.

Lennart Brans
Online marketeer bij Wilde Ganzen
Lennart Brans

Van initieel plan en vorming van projectteam tot daadwerkelijke uitvoering en budgetbewaking, al deze aspecten binnen onze sociale mediacampagne voor volksuniversiteiten werden door SDIM op een uitstekende wijze gemanaged. Door continu monitoring van resultaten – over 4 fases in 2 cursusjaren – werden in elke campagnefase weer aantoonbaar betere resultaten behaald.

Rene de Kok van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit
Commercieel Manager van Cultuurconnectie en Volksuniversiteit.nl
René de Kok

Wij zijn heel blij dat SDIM voor ons een campagne heeft ontwikkeld, waarmee we heel gericht de juiste doelgroepen konden bereiken. Op het moment dat de bijeenkomsten vol zaten, kon de campagne per direct aangepast worden. De samenwerking met SDIM verliep zeer prettig. SDIM is een bureau dat zich goed verplaatst in de wensen van de klant, en deze kan vertalen in een aansprekende campagne.

Claudia Busato
Communicatieadviseur bij FNV
Claudia Busato