29 april 2015

Zo voeg je een beheerder toe aan je Facebook company page

3 minuten lezen
Facebook

Facebook biedt de mogelijkheid om met behulp van een veilingmodel en op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per 1000 vertoningen (CPM) te adverteren. Dat betekent dat resultaat en kosten op elkaar kunnen worden afgestemd. De kosten worden pas in rekening gebracht wanneer een Facebook gebruiker op de advertentie klikt. Deze kosten ligger nooit hoger dan de maximaal ingestelde prijs per klik. Des te hoger het bod, des te meer volume je krijgt. De kunst is om de kosten en baten precies zo op elkaar af te stemmen dat de campagne maximaal rendeert.

Het ontwerpen, inrichten en plaatsen van Facebook advertenties kun je zelf doen, maar je kunt dit ook uitbesteden. Bijvoorbeeld aan SDIM. Maar om dit beheer over te kunnen dragen moet je eerst een beheerdersaccount aan je Facebook bedrijfspagina toevoegen en eventueel ook aan het advertentieaccount. In dit helpcentrum artikel vertellen wij je stap voor stap op welke wijze je dit kunt doen.

  • Log in op je bedrijfsaccount
  • Ga naar ‘instellingen’
  • Klik op ‘paginarollen’ links
  • Voeg het e-mailadres toe van het bedrijf of de persoon die je toegang wil verlenen

Mocht er al een advertentieaccount bestaan dan kun je onderstaande stappen 2 en 3 overslaan en doorgaan naar stap 4.

Om te kunnen adverteren op Facebook moet er een betalingsmethode aan een persoonlijk Facebook account gekoppeld zijn. Om dit te doen doorloop je de volgende stappen:

  • Log in op je persoonlijke Facebook account en ga naar deze url.
  • Selecteer in het dropdown menu je naam en ga in het menu naar facturatie > financieringsbron.
  • Klik op de knop ‘nieuwe financieringsbron toevoegen’.
  • Vervolgens krijg je de keuze uit een aantal financieringsmogelijkheden. Kies ‘creditcard’ en vul op het volgende scherm de betreffende creditcardgegevens van je bedrijf in en klik op ‘verzenden’.

Je kan zien dat het proces goed is gegaan als je vervolgens de creditcard in de lijst financieringsbronnen als ‘primaire bron’ ziet staan.

Voor de volgende stap ga je in het menu aan de linkerkant naar het kopje ‘instellingen’. Op deze pagina vul je alle gegevens zo volledig en precies mogelijk in. Let er hierbij op dat je een geldig BTW-nummer invult. Zie je dit niet staan? Kies in het dropdown menu ‘NL’ en vul vervolgens je BTW-nummer in.

Inmiddels zijn we toegekomen aan de laatste stap om toegang te verlenen aan een extra beheerder van je Facebook pagina.

  • Log in op Facebook met het bedrijfsaccount waarmee je in het verleden ook betaalde Facebook campagnes hebt gevoerd
  • Ga naar de volgende url: http://www.facebook.com/ads/manage
  • Klik op ‘advertentiebeheer’ (links bovenaan)
  • Klik op ‘instellingen’ in het linker menu
  • Scroll naar beneden en voeg bij ‘advertentieaccountrollen’ een gebruiker toe door het e-mailadres van de nieuwe beheerder toe te voegen met de rol ‘adverteerder advertentieaccount’.

Een goede set-up is van cruciaal belang voor een succesvolle Facebook campagne. Belangrijk hierbij is dat de juiste doelgroep de juiste advertentie(boodschap) te zien krijgt. Wanneer je Facebook campagne goed is opgezet, kun je tegen lagere kosten méér resultaat realiseren.

Facebook campagnes die worden opgezet door SDIM zijn altijd van een zéér hoge kwaliteit, erg uitgebreid en altijd met een relevante doelgroeptargeting.  SDIM heeft daarnaast ruime ervaring met doelgericht adverteren op Facebook en helpt je graag met het opzetten van een succesvolle Facebook campagne voor je bedrijf.

Heb je nog een vraag en/of opmerking over adverteren op Facebook? Download dan hier onze handige whitepaper over de vele Facebook advertentiemogelijkheden. Of neem direct contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen je graag op weg.

Facebook logo

hulp nodig met facebook?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *