Bol.com introduceert een nieuwe tool die waardevol is als je verkoopt via het platform, en zelf breder dan dat. Met de feature ‘zoektrends’ verkrijg je inzicht in de zoektermen die bezoekers van Bol.com in de zoekbalk gebruiken. De tool geeft het zoekvolume en de zoektermen van producten binnen de website aan.
Waarom is deze tool interessant?
Wanneer je als e-commerce bedrijf producten verkoopt op Bol.com, kan deze nieuwe tool zeer waardevol zijn om een aantal redenen.
1. Ontdek welke zoektermen bezoekers gebruiken
Met de nieuwe zoektrends tool kom je erachter hoe mensen naar je product zoeken. Aan de hand van deze inzichten kun je producttitels optimaliseren. Bol.com is geen Google en heeft veel meer moeite of synoniemen, meervoudsvormen en spelfouten correct te interpreteren, dus wees hier scherp op en kies het juiste keyword en focus daar op. Zorg er voor dat je niet meerdere synoniemen verwerkt in een titel, pas de titel niet te vaak aan en let erop dat er zeker geen spelfouten in staan.
2. Inspelen op trends
Dankzij de zoektrends kom je erachter wanneer welke zoekwoorden op bepaalde momenten populair zijn op Bol.com. Op basis hiervan kunt je beter inspelen op trends. Je krijgt inzicht rond welke tijd van het jaar bepaalde producten worden gezocht, zodat je op het juiste moment, met de juiste producten kunt adverteren en je uitgaves kunt focussen op de juiste periodes.
3. Verkoop van de juiste producten
De tool zorgt er tevens voor dat je het zoekvolume op producten kunt bekijken. Dit geeft inzicht in bezoekers interesses. Je kunt hierdoor een inschatting maken of er veel of juist weinig vraag naar een bepaald product is.
Hoe kun je de tool gebruiken?
De nieuwe tool is beschikbaar binnen Bol.com en kun je hier gebruiken. Overigens heeft hiervoor wel een partner- of verkoopaccount nodig. Binnen de tool kun je een zoekwoord intypen en een gewenste tijdsperiode kiezen. Vervolgens zie je in een tabel de zoektermen met het daarbij behorende zoekvolume. In de grafiek kun je trends spotten aan de hand van de pieken. Het is daarnaast ook mogelijk om meerdere zoektermen in te voeren. Op die manier kun je producten en trends met elkaar vergelijken.
Meer weten over het verkopen op Bol.com?
Bol.com biedt interessante advertising en verkoopmogelijkheden voor e-commerce bedrijven. SDIM helpt je graag verder en adviseert je tijdens het gehele verkooptraject op Bol.com (en andere marketplaces, waaronder Amazon). Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies over verkopen op Bol.com.
Hulp van een bol expert?
Reacties (0)