Wat zijn de verschillen tussen de Google Ads Interface en de Google Ads Editor?
Als je besluit om een Google Ads-campagne te gaan starten is de kans groot dat je voor een boel nieuwe uitdagingen komt te staan. Zo zijn er veel woorden waar je op kan bieden, veel posities te bereiken en je krijgt de keuze om met een tweetal gratis programma’s te gaan werken. Over die 2 programma’s willen wij het graag hebben. De Google Ads Interface en de Google Ads Editor.
Waar zijn de Google Ads Interface en de Google Ads Editor voor bedoeld?
De programma’s zijn bedoeld om het volledige beheer van een campagne in te maken. Zo kun je er zoekwoorden in toevoegen, de biedingen optimaliseren en de overige campagne instellingen maken. Bijvoorbeeld de snelheid waarmee je advertenties wilt laten zien. Beide programma’s zijn hier geschikt voor, dus op basis waarvan geef je nou de voorkeur aan een van beide?
De verschillen tussen de Google Ads Interface en de Google Ads Editor
Op het eerste gezicht is het grootste verschil tussen beide de interface. De Google Ads Interface ziet eruit als een modern programma met veel mogelijkheden. De Google Ads Editor ziet eruit als een enigszins gedateerd programma. Laat deze schijn je niet bedriegen. De Google Ads Editor is een krachtige tool die een aantal voordelen heeft ten opzichte van de Google Ads Interface. Ten eerste heeft de Google Ads Editor een optie die ervoor zorgt dat wijzigingen niet worden doorgegeven voor het moment dat je daar goedkeuring aan geeft. Een wijziging in de Google Ads Interface wordt direct doorgevoerd, in de Google Ads Editor moet op de button “geselecteerde campagnes doorvoeren” worden geklikt voordat een wijziging doorgevoerd wordt.
Een ander groot voordeel van de Google Ads Editor is de hoeveelheid wijzigingen die in 1 keer door te voeren is. Er kunnen grote ‘bulken’ wijzigingen doorgevoerd worden, zoals bijvoorbeeld zoekwoorden.
Welke werkt het best?
Zo zijn er best nog een aantal voordelen te noemen, zoals de mogelijkheid om offline te werken in de Google Ads Editor. Voor het doorvoeren van gemaakt wijzigingen dien je wel online te zijn. Hoewel dit onderscheidende punten zijn, zitten de grootste voordelen in het gebruiksgemak. De op het oog wat logge en gedateerde Google Ads Editor werkt handiger dan de Google Ads Interface. Het is eenvoudiger om grote aantallen wijzigingen door te voeren in bijvoorbeeld zoekwoorden of biedingen. Daarnaast is de Google Ads Editor overzichtelijker. Beeld je maar eens in, je werkt met grote aantallen data in veel verschillende rijen en vele kolommen. In zo’n geval is het prettig als je een interface hebt die niet te veel afleidt. Door dit overzicht creëer je meer rust.
Google Ads Interface of de Google Ads Editor?
Betekent dit dat wij bij SDIM de Google Ads Editor heilig verklaren en niets met de Google Ads Interface doen? Nee. Zeker niet zelfs. Wij kiezen ervoor om ze naast elkaar te gebruiken, omdat er een aantal functies in de Google Ads Interface zitten die erg handig zijn. Door de modernere interface bijvoorbeeld, beschikt de Google Ads Interface over de mogelijkheid om statistieken met elkaar te vergelijken in grafieken. Die kunnen erg handig zijn om overzicht te krijgen over bepaalde periodes, maar dienen ook een belangrijk doel in de rapportage naar klanten toe. Meest ideale situatie is dus die van 2 beeldschermen met op elk scherm 1 van beide programma’s!
De voordelen van de Google Ads Interface en de Google Editor nog eens op een rijtje:
- Google Ads Interface
- Moderne interface
- Grafische weergave van statistieken
- Google Ads Editor
- Overzichtelijk
- Usability
- Wijzigingen gecontroleerd doorvoeren
- Grote hoeveelheden in 1 keer doorvoeren
- Krachtig
Hulp van een expert?
Reacties (0)