16 januari 2012

Verloren vertoningsaandeel (budget) Google Ads terugbrengen naar nul

2 minuten lezen
Advertentie

Bij het geven van de gratis second opinion op Google Ads campagnes lopen wij erg vaak tegen het feit aan dat campagnes een hoog verloren vertoningsaandeel hebben door een te laag ingesteld dagbudget. De advertenties uit de campagnes worden dan niet altijd weergegeven omdat het dagbudget daarvoor te laag is ingesteld. Je loopt dus vertoningen mis. Mogelijk ook op een tijdstip dat er een potentiële klant op zoek is.

Als het dagbudget niet toereikend is voor alle clicks die er op een dag gerealiseerd kunnen worden, dan zal Google de advertenties niet altijd vertonen. Je kunt door middel van een campagne-instelling kiezen op welke wijze de advertenties in dat geval moeten worden weergegeven:

  • Advertenties zo snel mogelijk weergeven: de advertenties worden in de ochtend weergegeven tot het dagbudget is bereikt.
  • Advertenties gelijkmatig weergeven: de advertenties worden gelijkmatig weergegeven gedurende de dag. Het beschikbare dagbudget wordt automatisch gelijkmatig verspreid over de hele dag.

Er kleven belangrijke nadelen aan het feit dat er advertentievertoningen verloren gaan door een te laag ingesteld dagbudget:

  • Je weet niet precies hoeveel meer resultaat je had kunnen halen uit de Google Ads campagne als het dagbudget hoger was.
  • Het is niet duidelijk wanneer je advertentie wordt weergegeven. Mogelijk wordt de advertentie niet weergegeven op de tijdstippen dat jouw doelgroep naar je zoekt.

Wil je weten wat het verloren vertoningsaandeel van een Google Ads campagne is, ga dan als volgt te werk:

  1. Log in bij jouw Google Ads account
  2. Selecteer het tabblad campagnes
  3. Klik op kolommen / kolommen aanpassen
  4. Kies in de linker kolom concurrentiestatistieken
  5. Kies verloren vert. aandeel (budget)
  6. Klik op opslaan.

Zet het dagbudget van jouw Google Ads Campagne hoger/open. Als je per dag niet te veel geld wil uitgeven, dan kun je afbieden per advertentiegroep en/of per zoekterm. Zo behoud je optimale controle over de kosten/opbrengsten van de Google Ads campagne.

Let wel op dat je de resultaten van de zoektermen goed in de gaten houdt en de biedingen, op basis van het resultaat van de zoekterm, waar nodig verlaagt of verhoogt. De kosten per click en het aantal clicks kunnen flink fluctueren, bijvoorbeeld door concurrentie of seizoensinvloeden. Het continu monitoren en bijsturen van een Google Ads campagne is daarbij noodzakelijk voor het beste resultaat.

Wil je meer informatie over verloren vertoningsaandeel (budget) of het verbeteren van een bestaande Google Ads campagne, neem dan contact met SDIM op.

Content
Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *