Nieuw op Google Ads: de alleen bellen-advertentie. Deze vorm van adverteren is in tegenstelling tot de traditionele Ads-advertenties puur gericht op het genereren van telefonisch verkeer in plaats van bezoekers naar websites te trekken. Je kunt dus campagnes inrichten die alleen gericht zijn op bellen en je kunt die resultaten ook nog eens uitstekend meten.
Als je als adverteerder aan wilt sturen op telefonisch verkeer, kun je gebruik maken van de alleen bellen-advertentie. Nu kun je daarnaast nog steeds gebruik maken van de advertentietekst of oproepextensies om jouw telefoonnummer te tonen. Maar in vergelijking met de alleen bellen-advertentie is het telefoonnummer een stuk minder prominent aanwezig. Een alleen bellen-advertentie ziet er als volgt uit:
Zoals je in bovenstaande afbeelding kunt zien, krijgt het telefoonnummer de meest prominente plaats in de advertentie. Deze is ook klikbaar, waardoor een gebruiker direct naar jouw organisatie kan bellen. De URL van het bedrijf wordt ook vertoond, maar dit is puur om te laten zien van wie de advertentie afkomstig is. De link is puur informatief en niet aanklikbaar.
Voor wie zijn de alleen bellen-advertenties interessant?
Voor één van onze opdrachtgevers, een aanbieder van senioren-hotelovernachtingen, is het persoonlijke contact via de telefoon belangrijk. Ondanks dat online reserveringen de de belangrijkste conversies zijn zorgt uiteindelijk het telefonisch contact voor dat een boeking daadwerkelijk geplaatst wordt. Het stukje extra informatie en persoonlijk contact kan net het laatste zetje geven. Dat maakt de alleen bellen-advertenties erg belangrijk voor hen omdat de stap naar een telefoontje een stuk korter wordt gemaakt. Andere bedrijven voor wie de alleen bellen-ads interessant zijn, zijn bijvoorbeeld: loodgieters, slotenmakers, elektriciens, enzovoorts.
Zo stel je de alleen bellen-advertentie in
Voor de Google Ads-campagnes die gericht zijn op het genereren van meer telefonische contactmomenten kun je als volgt nieuwe advertenties aanmaken:
- Ga naar het tabblad advertenties en klik op ‘+ Advertentie’. Kies vervolgens voor de ‘Alleen bellen-advertentie’.
- Hierna vul je onderstaande velden in.
Alleen bellen-advertenties tips
Een aantal handige tips die ik je wil meegeven bij het aanmaken van een alleen bellen-advertentie:
- Laat in de beschrijvingsregel zien dat je weet dat de gebruiker de advertentie bekijkt vanaf zijn mobiel. Dit geeft vertrouwen, omdat je laat zien dat je de boodschap aanpast aan het apparaat waarop de ontvanger het leest. Zet daarom bijvoorbeeld het woord ‘mobiel’ in de tekst.
- Stel per Google Ads-campagne de tijden in wanneer de advertentie moet worden getoond. Houd daarbij rekening met de telefonische bereikbaarheid!
- Stel je biedingen per campagne specifiek in om meer telefonische contactmomenten te genereren en bijvoorbeeld alleen te focussen op mobiele gebruikers. Dit doe je door het bod voor mobiele gebruikers hoger in te stellen.
Hoe meet je een alleen bellen-campagne?
Wanneer je meerdere advertenties en zoekwoorden hebt toegevoegd aan de alleen bellen-campagne wordt de alleen bellen-campagne na goedkeuring door Google weergegeven. Het voordeel van dit soort campagnes is dat een klik gelijk staat aan een telefoongesprek. Dat maakt het meten van de campagnes eenvoudig. Uiteraard zul je wel rekening moeten houden met bestaande klanten of telefoontjes die worden afgebroken.
Meer weten over alleen bellen-advertenties?
Heb je een vraag of opmerking over een alleen bellen-campagne? Of heb je ondersteuning nodig bij het aanmaken van een campagne? Neem dan vrijblijvend contact op met de specialisten van SDIM. Wij helpen je graag op weg.
hulp nodig van een specialist?
Reacties (0)