9 mei 2017 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Snapchat voor bedrijven

3 minuten lezen
Snapchat Advertising

Snapchat is voor veel bedrijven een interessant kanaal voor online marketingactiviteiten, vanuit de Snapchat business manager kan je het volledige account structureren. Vanuit de business manager zet je de ads manager op waaruit je advertenties inkoopt. In dit artikel lees je hoe je een business manager aanmaakt en hoe je advertenties inkoopt. 

Om een Snapchat business manager aan te kunnen maken, moet er eerst een Snapchat account aangemaakt worden. Vervolgens kan je inloggen in de ads manager van Snapchat met het account dat je aangemaakt hebt. Hierna moet je het land selecteren waarin je wilt adverteren en de valuta waarmee je wilt betalen. Tot slot moet je ervoor zorgen dat alle gegevens in het account kloppen, zoals betaalgegevens. 

In de business manager van Snapchat zijn er verschillende secties waar je toegang tot krijgt. De volgende secties zijn beschikbaar vanuit de business manager:

  • Advertise: hier kan je advertenties maken en campagnes, doelgroepen en advertenties beheren. 
  • Assets: onder assets kan je de pixels en events beheren die je opgezet hebt in het account. Daarnaast kan je in dit overzicht doelgroepen aanmaken en apps en catalogi koppelen. 
  • Creative: hier kunnen advertenties gemaakt worden, maar bijvoorbeeld ook een lens of filter. 
  • Analyze: hier kunnen analyses uitgevoerd worden voor doelgroepen, campagnes en eigenlijk alles dat geanalyseerd kan worden. 
  • Develop: hier kunnen ontwikkelaars aan de slag met augmented reality voor bedrijven of authenticatie van je app. 
  • Business: hier kunnen alle gegevens van je bedrijf beheerd worden, leden toegevoegd worden of de facturatiegegevens beheerd worden. 

Bij het aanmaken van een campagne in Snapchat kan je kiezen uit vijf verschillende  campagnedoelen. Awareness & Engagement, Traffic, Leads, App Promotion en Sales. 

Snapchat campagne maken

Vervolgens ga je verder met het instellen van de campagne, zoals de start- en eventuele einddatum van je campagne en het dagbudget. Er zit op Snapchat campagnes een dagbudget minimum van 20 dollar. 

Na het instellen van de campagne ga je een laag dieper naar de eerste ad set van je campagne. In een ad set koppel je een pixel, stel je de biedingen in en kan je ook het budget instellen (dit doe je of op campagneniveau of op ad set niveau). Daarnaast beheer je hier de plaatsingen van je advertentie, de demografische targeting, interesse targeting en de apparaten die je target. 

Onder placements kan je ervoor kiezen om uit te leveren op het volledige Snapchat netwerk of om bijvoorbeeld specifieke onderwerpen te targeten. Als je bijvoorbeeld voedingssupplementen verkoopt kan het interessant zijn om het onderwerp “sports” te targeten. 

Onder locations koop je locaties in waar je de advertenties wilt vertonen. Op het moment kan je inkopen op landen en provincies. In deze lijst kan je zien of het land waarin je wilt adverteren beschikbaar is voor Snapchat.

Onder demographics kan je instellen welke leeftijd de doelgroep moet hebben, welk geslacht de doelgroep heeft en welke taal de doelgroep ingesteld heeft.

Onder audiences kan je vervolgens o.b.v. gedrag en/of interesses targeting instellen. Snapchat biedt een grote lijst aan “predefined audiences”, maar je kan er ook voor kiezen om een custom audience op te zetten. Hier kan je remarketingdoelgroepen opzetten o.b.v. een customer list, pixel of engagement in de app. 

Na het aanmaken van doelgroepen kan je ervoor kiezen om de advertentie aan te maken. Bij het aanmaken van een advertentie heb je de keuze uit het maken van een single image of video ad, een story ad, een collection ad, of AR ads.

Snapchat advertentie mogelijkheden

Vervolgens kan je alle benodigde assets invullen. Dit is een Call-To-Action, de landingspagina (inclusief utm-parameters) en een headline. 

Snapchat advertising core competenties certified agency

Snapchat marketing hulp?

Contact

Reacties (2)

P
Pieter Borst
24 oktober 2023

Hi Barry,

Bedoel je zakelijk of persoonlijk? We kunnen helpen met inzetten van Snapchat voor bedrijven, bijvoorbeeld door content te produceren, plaatsen of te adverteren. Als je daar meer over wilt weten kun je het best even bellen met ons algemene nummer: 023 711 4401

Groet,
Pieter
SDIM

B
Barry Roodhuizen
23 oktober 2023

Kan ik via jullie ook content plaatsen op snap ??
Ik wil graag content op snap maken vandaar dat ik het vraag ??
Heb begrepen dat ik mij moet aan melden bij een portel ?

Barry Roodhuizen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *