SERP betekenis
De term SERP is de afkorting van Search Engine Results Page. In andere woorden, het is de zoekmachineresultatenpagina. Lees in dit artikel wat de SERP inhoudt en hoe deze tot stand komt.
Vooral voor SEO-specialisten is de term SERP een standaardbegrip aangezien zij zich bezighouden met de positionering binnen de zoekresultaten: de SERP ranking. Deze ranking binnen de SERP wordt bepaald door het algoritme van de zoekmachine. Zo kent Google meer dan 200 ranking-factoren die samen bepalen welke positie een webpagina krijgt binnen de SERP.
Een combinatie van organische en betaalde resultaten
In de SERP worden gemiddeld 9 Ã 10 organische resultaten getoond. Daarnaast wordt de SERP aangevuld met advertenties en gerelateerde resultaten van de zoekmachine zelf. Zo plaatst Google vaak een kader met afbeeldingen, video’s, Google Shopping of Google Maps-resultaten.
Net als andere websites is ook de SERP continu in beweging. Updates aan het algoritme zorgen regelmatig voor een nieuwe layout. Denk hierbij aan de introductie van featured snippets en structured data.
Vragen over zoekmachineoptimalisatie?
Reacties (0)