3 november 2014

Revenue Management en online marketing in de Hotel branche (Hospitality)

Webanalytics

SDIM heeft op 28 oktober een presentatie gehouden voor de leden van de HSMAI over revenue management in de hospitality branche. HSMAI is het B2B kennisnetwerk voor sales-, marketing- en revenue professionals in de Nederlandse Gastvrijheidbranche. De presentatie ging over het maximaliseren van de revenue uit het directe kanaal, met name de eigen website voor hotelboekingen. Uiteraard met het uitgangspunt dat het genereren van lagere kosten per kamerboeking dan het percentage wat de verschillende bookingsengines als Booking.com vragen. Revenue optimalisatie dus. De presentatie is hieronder te downloaden en bevat de volgende onderwerpen:

  • Search trends voor de hotelboeking sector
  • KPI en tracking overview & stappenplan
  • Inspiratie, insights en een aantal praktische tips waar je direct mee aan de slag kunt, waaronder:
  1. Hotelfinder / Google Hotel Ads in NL
  2. Gmail ads mogelijkheden
  3. Feedmanagement uitleg
  4. AdWords quickwins
  5. Dynamische ADWords ads
  6. Remarketing en RLSA uitleg en mogelijkheden
  7. Rate parity ideeën
  8. Branded search optimalisatie
  9. IP targetting ideeën
  10. Local search optimalisatie
  11. Reviews in AdWords

De volledige presentatie is hier te downloaden in PDF.

Op aanvraag zijn ook nog de volgende hotel en travel data packages bij SDIM op te vragen:

  • Google AdWords vertical Travel en Hotels Data Package Q3 2014
  • Google Hotel Ads sales sheet (Google Hotel Finder)
  • Google Travel Industry Data multiscreen study, update april 2014

Neem hiervoor graag even contact op.

Content

Voor meer informatie

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *