19 maart 2012

Resultaten aflezen van advertentie-extensies zoals oproepextensies & ad-sitelinks

2 minuten lezen
app on mobile icon

Het toevoegen van advertentie-extensies zoals bijvoorbeeld sitelinks, productextensies of locatie-extensies kan van toegevoegde waarde zijn voor de resultaten van campagnes.  Indien de campagne actief is in het mobiele netwerk kun je ook een oproepextensies toevoegen aan de advertentie. Door het toevoegen van de oproepextensies kunnen bezoekers door een click op de extensie direct telefonisch contact opnemen (click-to-call).

Let echter goed op bij het analyseren van de resultaten van de oproepextensies. De resultaten in de Google Ads interface kunnen soms een vertekend beeld geven. Lees hoe je de resultaten van oproepextensies het best kunt aflezen.

Na het toevoegen van een oproepextensie wordt het telefoonnummer toegevoegd aan de advertentie, maar wat zeggen de data in de volgende afbeelding over de resultaten van de extensie?

Screenshot oproep extensie Google Ads

De resultaten in bovenstaande afbeelding suggereren dat er 37 clicks gerealiseerd zijn, maar zijn deze clicks directe telefoontjes? Het antwoord is: nee.  Deze weergave van de oproepextensies zegt dat er 37 clicks op de tekstadvertentie zijn geweest waarbij de oproepextensie weergegeven is. Geen directe click op de extensie dus maar een click op de advertentie waarbij de extensie is weergegeven.

Het antwoord op deze vraag is: Ja.

Door te segmenteren op “kliktype” (via het subtabblad segmenten) kun je zien hoe vaak er een telefoongesprek is gestart naar aanleiding van een click op de oproepextensie.

Screenshot aantal gestarte telefoongesprekken Google Ads

Het aflezen van de resultaten van de extensies voor Sitelinks kan op dezelfde manier als het aflezen van de resultaten van de oproepextensies zoals hierboven beschreven staat.

Heb je vragen over de resultaten van extensies of extensies in het algemeen? Je kunt gerust contact opnemen met SDIM.

Content
Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *