22 februari 2021

Responsive Search Ads in Google Ads zijn vanaf nu de standaard

1 minuut lezen
Google Ads Logo

Alweer 2,5 jaar geleden gaven wij je meer informatie over wat Responsive Search Ads waren. Maar op 18 februari 2021 kwam Google weer met nieuws, want vanaf dat moment is dit advertentietype de nieuwe standaard in Google Ads.

Vanaf 18 februari 2021 is in de Google Ads interface bij alle Google Ads accounts de standaard optie zichtbaar om een Responsive Search Ad aan te maken. Dat ziet er als volgt uit.

advertenties toevoegen in google ads

Het is nog wel mogelijk om Expanded Text Ads aan te maken, maar Google heeft deze optie enigszins verstopt. Wanneer je klikt op het aanmaken van een Responsive Search Ad, dan krijg je nu nog de optie om terug te schakelen naar het aanmaken van Expanded Text Ads. 

terugschakelen naar tekstadvertenties

Het is (nog) niet officieel aangekondigd, maar naar verwachting is het een kwestie van tijd dat Expanded Text Ads volledig worden uitgefaseerd. Dit lijkt dan ook een overgangsfase, maar het is in ieder geval duidelijk dat vanuit Google de focus ligt op het stimuleren van het gebruik van Responsive Search Ads. Tot die tijd kun je nog wel Expanded Text Ads aanmaken en wijzigen.

SDIM ziet positieve resultaten terug bij Responsive Search Ads, maar zolang Google Ads het aanmaken en wijzigen van ETA’s mogelijk maakt raadt SDIM aan om te blijven testen welk advertentietype voor jou het beste resultaat oplevert. 

Content

Voor meer informatie

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *