13 oktober 2011 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Remarketing in Google: Optimaal gebruik maken van je klantenlijsten Google Ads

2 minuten lezen
Google Ads Logo

Stel je voor: jij verkoopt elektronica en je verkoopt een nieuwe smartphone. Je weet dat bij het kopen van een telefoon mensen niet over één nacht ijs gaan. Het is een grote uitgave waarbij een klant veel opties moet overwegen. Daarom is het niet gek dat mensen niet meteen een nieuwe telefoon kopen na één bezoek aan je website. Hoe zorg je ervoor dat mensen terugkomen naar je website om toch tot aankoop over te gaan?

‘Remarketing’ is een strategie waarbij je specifiek mensen probeert te bereiken die al eerder in aanraking met je organisatie zijn gekomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bezoekers van je website, of mensen die een specifiek product hebben bekeken. Google Ads biedt de mogelijkheid om deze mensen opnieuw te benaderen, ook al hebben ze je website inmiddels verlaten. 

Afhankelijk van het product of de dienst die je verkoopt kan remarketing een slimme strategie zijn om top of mind te blijven bij je beoogde klant. Zoals genoemd kan je mensen die eerder interesse hebben gehad in je product, maar nog wat langer moeten nadenken over aanschaf, opnieuw benaderen. Maar je kunt ook mensen die al klant zijn opnieuw benaderen om hen in te lichten over een nieuw product. Een paar draadloze oortjes van hetzelfde merk als de smartphone die ze al aangeschaft hebben bijvoorbeeld. Of mensen die geabonneerd zijn op je YouTube kanaal bereiken om hen meer te vertellen over een cursus die je aanbiedt. 

Hoe gaat dit dan precies in zijn werk? Google biedt verschillende opties:

  • Google Ads Search: toon je advertenties specifiek aan mensen die je website eerder hebben bezocht als ze Googlen naar je product. 
  • Google Display: mooie banners van jouw bedrijf, maar dan te zien op andere websites. Zo zullen klanten weer aan je denken, ook al zijn ze inmiddels met iets totaal anders bezig. En deze banners linken ook direct naar je website.
  • Youtube: mensen die interactie hebben gehad met de video’s van jouw bedrijf op Youtube. Laat ze je videoreclame zien of benader ze met een banner. 
  • Gmail: laat advertenties in de inbox van Gmail zien aan bestaande klanten. 

Weten welke remarketingstrategie het beste bij jouw organisatie past? SDIM verzorgt advies en de volledige operationele uitvoering van Google remarketing en nog veel meer. Neem contact met ons op voor meer informatie. We helpen je graag met concreet & vrijblijvend advies en uitleg.

Google Ads Logo

Hulp van een Google expert?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *