Op vrijdag 5 maart 2021 heeft Google de Performance Planner voor Display gelanceerd. De Prestatieplanner zal zowel voor Smart Display Campagnes als ‘reguliere’ Google Display campagnes inschattingen kunnen gaan geven.
De Prestatieplanner
De prestatieplanner bestaat al langer voor searchcampagnes. Hiermee is het mogelijk om prognoses te maken van de te verwachte mediakosten en resultaten op basis van de gekozen campagne-instellingen. Zo kan je testen hoe de te verwachte kosten en resultaten zullen ontwikkelen als bepaalde zoekwoorden worden toegevoegd of budgetten worden gewijzigd.
Daarnaast biedt het mogelijkheid om inzage te krijgen hoe seizoensinvloeden een rol kunnen spelen op de campagnes. De prestatieplanner wordt namelijk dagelijks geüpdatet met de actuele ontwikkelingen in de zoekmarkt.Â
Nu ook voor Display campagnes
Google heeft dus vanaf 5 maart ook een prestatieplanner voor Google Display campagnes geïntroduceerd. De features zijn hierin vergelijkbaar met die voor Search. Op basis van historische campagnecijfers kan een voorspelling worden gemaakt voor een bepaalde statistiek (klikken, conversies, conversiewaarde of mediakosten). Dit prestatieplan kan vervolgens gedownload worden als CSV bestand en met de Google Ads editor geïmporteerd worden, zodat de geplande instellingen worden doorgevoerd in de campagnes.
Verwachte resultaten
Volgens Google zien adverteerders die gebruik maken van de prestatieplanner een toename van 5% in mediakosten en 7% groei in het aantal conversies ten opzichte van adverteerders die niet gebruik maken van de prestatieplanner.
Meer weten over display?
Reacties (0)