Begin februari 2021 kwam Google met een update over bieden in meerdere accounts met portofoliobiedstrategieën. Deze nieuwe feature maakt het mogelijk om een automatische biedstrategie in te zetten over meerdere campagnes, binnen meerdere accounts en binnen één MCC-account. In dit artikel lichten wij de voordelen uit en leggen wij uit hoe je een dergelijke portfoliobiedstrategie over meerdere accounts instelt.
Wat zijn de voordelen?
Wanneer je automatische biedstrategieën voor meerdere accounts (binnen één MCC) inzet, kunnen de portfoliobiedstrategieën op een gedetailleerder niveau beter presteren. Hieronder hebben wij de voordelen voor op een rijtje gezet:
- Uw biedingen worden automatisch ingesteld voor elke veiling zodat je jouw campagnedoelstellingen kunt behalen;
- Je kunt op een centrale plek efficiënt biedingsinstellingen monitoren en wijzigen voor alle campagnes die dezelfde portfoliobiedstrategie gebruiken;
- Voor automatische biedstrategieën wordt meer conversievolume/waarde geboden tegen hetzelfde overkoepelende doel voor campagnes binnen meerdere accounts, omdat ze worden samengevoegd tot 1 portfolio.
Welke automatische biedstrategieën kunnen ingezet worden?
De automatische biedstrategieën die je kunt inzetten over meerdere accounts, binnen één MCC, zijn:
Een biedstrategie voor meerdere accounts instellen
- Log in binnen je Google Ads-manageraccount.
- Klik rechtsboven in het account op het gereedschapsicoon en selecteer vervolgens onder ‘gedeelde bibliotheek’ de optie ‘biedstrategieën’.
- Klik op de plusknop en kies het type biedstrategie je wil gebruiken voor jouw campagne.
- Voer de instellingen in voor de nieuwe biedstrategie voor meerdere campagnes en selecteer jouw campagnes.
- Klik op ‘opslaan’.
Meer informatie of hulp nodig?
Heb je hulp nodig bij het doorvoeren van een portfoliobiedstrategie voor meerdere accounts? Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat SDIM voor jouw organisatie kan betekenen.
neem contact op
Reacties (0)