17 oktober 2015 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Online marketing tools

2 minuten lezen
SDIM collega's Jorn en Céline

Een succesvolle online marketeer weet slim gebruik te maken van de juiste tooling. Er is enorm veel tooling beschikbaar in de markt, dus het selecteren van de juiste tools kan een uitdaging zijn. Bij SDIM zijn inmiddels honderden tools getest en beoordeeld, waardoor wij precies weten welke software de beste prestaties levert, voor een realistische investering. 

Online marketing tools kunnen een bijdrage leveren op verschillende gebieden. De belangrijkste zijn:

  • Monitoring: computers kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week monitoren. Denk hierbij aan de uptime van je website of de performance van je campagnes.
  • Tijdsbesparing: veel repetitief werk kan geautomatiseerd worden, waardoor je meer tijd overhoudt voor de taken waarin jij je kunt onderscheiden van de concurrentie.
  • Analyse: diepgaande analyses draaien en kruisverbanden ontdekken is een enorme uitdaging, maar kan een enorme uplift in performance bieden.
  • Het wiel niet opnieuw uitvinden: veel informatie en learnings zijn toepasbaar op verschillende branches en taken. Maak hier dus gebruik van.

Zoals eerder benoemd, is er een enorme hoeveelheid tooling beschikbaar. Om je op weg te helpen verwijzen we je graag door naar de volgende overzichten:

SDIM ondersteunt jou op verschillende vlakken bij het selecteren en implementeren van de juiste tooling. Denk hierbij aan:

  • Analyse van de marktomgeving: wat is de meest gebruikte tooling in de markt
  • Interne organisatie: welke tools zijn al aanwezig
  • Technische kennis: valt te tool te koppelen aan andere belangrijke bronnen?
  • Ease of use: past de tool bij het kennisniveau van de gebruiker
  • Potentie: kan de tool meegroeien met het bedrijf
  • Ervaring: welke ervaringen hebben wij zelf met het gebruik van de tool
SEO tools

Hulp nodig bij tools?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *