Google is bezig met een bijzondere uitbreiding van de AdWords dienst. De zoekmachine test op dit moment de mogelijkheid om abonnees te werven op de nieuwsbrief via AdWords. Een advertentie krijgt een invulveld waar een gebruiker zijn of haar emailadres kan invoeren en zich direct kan inschrijven op de nieuwsbrief van een bedrijf. Op dit moment loopt er een test met auto- en motorfabrikant Honda.
Hoe werkt een inschrijving?
Voor een adverteerder betekent dit dat een gebruiker niet de website hoeft te bezoeken om zich in te schrijven op de nieuwsbrief. Gmail gebruikers hebben daarbij als ‘voordeel’ dat hun emailadres al ‘prefilled’ is. Zij hoeven alleen nog maar op de ‘subscribe button’ te klikken om de nieuwsbrief te ontvangen. Als een gebruiker benieuwd is wat er precies met het emailadres gebeurt, staat er naast de ‘subscribe button’ een link naar ‘privacy’. Hierop klikken betekent informatie krijgen over de bedoeling van de inschrijving.
Wat zijn de resultaten?
Op dit moment zijn er nog geen resultaten bekend. Zoals gezegd wordt er nu een test gedaan met Honda. Inmiddels is daar ook emailmarketing-bureau Constant Contact bij gekomen. SDIM is erg benieuwd naar de resultaten. Zodra er resultaten bekend worden gemaakt, zullen we die spoedig op deze blog delen.
Reacties (0)