4 oktober 2023

Nieuwe feature: TikTok Search Ads

TikTok heeft een nieuwe feature geïntroduceerd, namelijk; de TikTok Search Toggle. Wat kun je hiermee en waarom is dit interessant voor jouw bedrijf? In dit blog lees je alle informatie die je nodig hebt en ben je binnen een paar minuten up-to-date over de laatste ontwikkelingen binnen het continue veranderende onlinemarketing landschap.

2 minuten lezen
Tiktok

Als de TikTok Search Toggle ingesteld staat binnen de TikTok Ads Manager dan worden er automatisch advertenties aangemaakt op basis van de bestaande advertentie-inhoud van het account. De advertenties worden vertoond bij relevante zoekopdrachten en worden vertoond naast de organische zoekresultaten. Gebruikers zullen snel door hebben dat het om een advertentie gaat. Er wordt namelijk ‘sponsored’ laten zien bij de advertentie.

Anders dan dat we zoekadvertenties kennen bij Google, zullen de advertenties niet standaard helemaal bovenaan of onderaan op de resultatenpagina worden vertoond, maar op verschillende plaatsen worden vertoond op de resultatenpagina. De advertenties worden vertoond op basis van relevantie, gebruikersintentie en bredere learnings vanuit eerder gedrag van de gebruiker.

Bij het aanmaken van een nieuwe In-Feed campagne staat de nieuwe functie automatisch ingesteld middels een vinkje. Adverteerders hebben de keuze om dit uit te zetten voordat ze starten met de campagne. Ook kan dit altijd worden uit- en aangezet worden terwijl de campagne al draait. TikTok zelf geeft aan dat het tussendoor aanzetten van de Search Toggle er niet voor zorgt dat de campagne opnieuw de leerfase ingaat.

De nieuwe TikTok zoekfunctie voor adverteerders moet gezien worden als een uitbreiding op een aankoop gerichte videocampagne en niet als een compleet nieuw campagnetype. Je kunt bijvoorbeeld niet inkopen op specifieke zoekwoorden zoals dat wel kan binnen Google en Microsoft. Hier verlies je een stukje controle. Om wel enige vorm van controle te behouden bestaat er wel de mogelijkheid om negatieve zoekwoorden toe te voegen. Zo kun je voorkomen dat je advertentie wordt vertoond bij zoekopdrachten die niet aansluiten bij je product. 

De TikTok Search Toggle kan een hele mooie toevoeging zijn op je TikTok campagne. Het geeft je de mogelijkheid om zichtbaar te zijn bij zogenaamde ‘high intend’ gebruikers, die eerder geneigd zullen zijn tot het aankopen van een product. SDIM staat altijd open voor het testen van nieuwe functies die worden opgeleverd vanuit verschillende adverteerdersplatforms.

Content

Neem contact met ons op

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *