App-campagnes in het kort
Als je een app wilt promoten dan ontkom je niet aan app-campagnes van Google. Met dit campagnetype kunnen adverteerders eenvoudig hun apps promoten op de verschillende kanalen van Google:
- Google Search
- Google Play
- YouTube
- Google Display Netwerk
- Google Discover
De creatieve benodigdheden voor de campagnes zijn beperkt. Een adverteerder geeft de volgende onderdelen mee:
- minimaal één koptekst (maximaal vijf)
- minimaal één beschrijvende tekst (maximaal vijf)
- video’s (maximaal 20)
- afbeeldingen (maximaal 20)
- HTML5 banners (maximaal 20)
Google maakt en test met bovenstaande onderdelen verschillende advertenties. De best-presterende combinaties worden natuurlijk het meest vertoond.
Wijzigingen in de benodigdheden
Op dit moment zijn voor afbeeldingen de bestandstypen GIF, JPG en PNG toegestaan. De specificaties rondom de afbeeldingen die kunnen worden gebruikt zal vanaf 15 september 2021 worden aangescherpt:
- afbeeldingen moeten vanaf dat moment een beeldverhouding van 1,91:1, 1:1 of 4:5 hebben. De minimale afbeeldingsformaten blijven ongewijzigd (600 x 314, 200 x 200 en 320 x 400)
- GIF-bestanden worden niet meer geaccepteerd. Alleen JPG en PNG bestanden worden geaccepteerd.
Dit betekent dat Google vanaf 15 september alleen afbeeldingen gebruikt die voldoen aan de gewijzigde specificaties. Afbeeldingen die niet voldoen aan de nieuwe vereisten worden niet meer weergegeven en automatisch verwijderd. De opgebouwde data over de afbeeldingen die worden verwijderd blijft overigens intact.
Het is belangrijk om app-campagnes na te lopen of er nieuwe afbeeldingen nodig zijn om te voorkomen dat campagnes stil komen te vallen of dat goed scorende afbeeldingen niet meer kunnen worden gebruikt. Google stelt een tool beschikbaar, waarmee adverteerders afbeeldingen kunnen bijsnijden tot de nieuwe beeldverhoudingen.
hulp nodig van een specialist?
Reacties (0)