Meta Verified: wel of niet abonneren op het blauwe vinkje?
In aanmerking komen voor het blauwe vinkje op Instagram en Facebook? Dat was voorheen best wel een prestatie. Het blauwe vinkje helpt ons om onze idolen te onderscheiden van fanaccounts en aan zo’n vinkje kom je dus niet zomaar. Tot nu. Je kan hem tegenwoordig ‘kopen.’
Wereldwijde uitrol van Meta Verified
Momenteel wordt Meta Verified wereldwijd uitgerold en daardoor kan je nu een melding krijgen in je Meta accounts met de aankondiging dat je in aanmerking komt voor een vinkje. Wat een eer, is je eerste reactie misschien. Maar let op: dit symbooltje kost je tussen de 11,99 en 14,99 dollar per maand. Klinkt dat voor jou als een koopje? Dan krijg je wel exclusieve voordelen:
- Je kan aantonen dat jij de enige echte bent als creator of brand. Maar let op: het is (nog) niet beschikbaar voor bedrijven, alleen personen.
- Je krijgt exclusieve stickers voor reels en stories en je kan 100 sterren per maand uitdelen aan andere creators.
- Het account wordt volgens Meta beter beschermd tegen nepaccounts. Wat de proactieve accountmonitoring inhoudt, is voor ons nog onduidelijk. Het is namelijk al mogelijk om je accounts veilig te verzegelen met een tweestapsverificatie.
- Accountondersteuning. Loop je tegen een probleem aan op Facebook of Instagram? Dan is het met dit abonnement makkelijker om in contact te komen met Meta.
Kosten: 11,99 dollar via de website en 14,99 dollar via de app. Let op: je moet je apart abonneren per Facebook- of Instagram-account.
Wil je graag een blauw vinkje achter jouw account? Neem dan een kijkje op de website van Meta.
Ons advies: Meta Verified wel of niet inzetten?
Om kosten te besparen kan je de eerste ervaringen nog even afwachten. Het is bijvoorbeeld nog niet duidelijk hoeveel invloed het vinkje heeft op het algoritme. Al zegt Meta wel dat het vinkje je helpt bij het bereiken van een groter publiek, vooral als je nog een klein account hebt. Hierbij geldt natuurlijk wel dat het plaatsen van relevante content het belangrijkst blijft voor je doelgroep.
Wel zijn de functies van het abonnement interessant voor:
- Creators die merken dat er veel nep accounts worden gemaakt van hun brand.
- Creators die voor hun klantenservice afhankelijk zijn van Meta en daarom behoefte hebben aan accountmonitoring.
- Creators die absoluut niet achterop willen raken als het gaat om nieuwe functies binnen reels en stories
Heb je vragen over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.
Reacties (0)