6 januari 2021 (Laatst bijgewerkt: 26 november 2024)

Marketing automation met ActiveCampaign

2 minuten lezen
ActiveCampaign logo

Met marketing automation kunnen nieuwe leads stap-voor-stap geconverteerd worden tot klanten, zonder dat je handmatig contact hoeft te zoeken. Dit scheelt een hoop tijd en frustratie doordat je niet hoeft te bellen of handmatig hoeft te mailen. SDIM gebruikt onder andere ActiveCampaign om deze automations te bouwen. Door automatiseringen in te richten in ActiveCampaign converteer je jouw leads eenvoudiger tot klant.

Sales afdelingen worden met marketing automation ontzorgd. irrelevante leads worden gefilterd en waar nodig opgevolgd door het systeem. Zodra een lead relevant genoeg is om op te volgen, kun je ervoor zorgen dat de salesafdeling automatisch een seintje krijgt. Dit maakt automation een uitermate geschikte manier van werken voor alle bedrijven die een grote salesafdeling hebben.

In een marketing automation flow wordt de hele route van een lead naar klant vastgelegd in een journey builder. Hier is het belangrijk om ieder punt zo nauwkeurig mogelijk in kaart te brengen, zodat op ieder punt van de klantreis een passende boodschap verzonden wordt. Op deze manier krijgt een lead op het juiste moment van zijn klantreis de juiste informatie toegestuurd.

Active Campaign segmentation

Het is belangrijk om na te gaan of jouw CMS een standaard integratie heeft. Onder andere Shopify en WooCommerce hebben dit. Als dit niet kan koppelen, moet er een custom koppeling ontwikkeld worden door een back-end developer.

Om je klantenlijsten te vullen met zoveel mogelijk data is het goed om je CRM te koppelen. Zo hebben o.a. Freshworks, SalesForce of Microsoft Dynamics 365 een standaard integratie met ActiveCampaign.

Koppel je online marketingkanalen met ActiveCampaign voor het opbouwen van doelgroepen in je advertising kanalen of bijvoorbeeld voor het koppelen van lead formulieren die je gebruikt om leads te verzamelen.

Ben je op zoek naar een digital marketingpartner dat de volledige implementatie en het strategische advies van marketing automation uit handen neemt? SDIM is jouw strategisch partner voor marketing en neemt marketing automation volledig uit handen. We vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op voor advies en meer informatie

Emailmarketing

Hulp met e-mailmarketing?

Contact

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *