9 september 2016

LinkedIn Conversie Tracking

2 minuten lezen
Linkedin Ads

LinkedIn is al langere tijd het ideale kanaal voor bedrijven om hoge kwaliteit leads te genereren. Door de uitstekende targetingmogelijkheden is het gemakkelijk om de juiste doelgroep samen te stellen. Lange tijd was het niet mogelijk om vanuit LinkedIn conversies te meten maar daar is verandering in gekomen door middel van de LinkedIn Conversiepixel. Voorheen konden conversies vanuit LinkedIn alleen gemeten worden door het gebruik van Google Analytics of andere Analytics platformen.

De conversiepixel geeft adverteerders meer informatie over de kwaliteit, ROI en toegevoegde waarde van de advertenties die zij hebben lopen via LinkedIn.

Linkedin icon

Let op: dit artikel is mogelijk verouderd
voor vragen over tracking op Linkedin
kun je contact opnemen.

Contact

Om de conversie tracking in te stellen ga je naar de campaign manager van LinkedIn. Vanuit hier worden alle advertenties gemanaged en is het mogelijk om diverse campagnes op te zetten. Eenmaal in de campaign manager aangekomen staat er in de rechterbovenhoek “conversion tracking”.

Linkedin conversie tracking
LinkedIn Conversie Tracking – Insight Tag

Zodra het domein is ingevuld verschijnt er een stukje code genaamd “Insight Tag”. Dit stukje code dient geplaatst te worden op alle pagina’s binnen het domein om websitebezoekers op de website te kunnen volgen.

Zodra het stukje code op de website is geplaatst dienen er conversiepunten te worden aangemaakt. LinkedIn maakt het mogelijk om diverse conversies toe te wijzen aan specifieke pagina’s, denk hierbij aan bijvoorbeeld een download, aankoop of nieuwsbrief aanmelding. Voer de URL van de bedanktpagina in, het type conversie en de waarde per behaalde conversie. Vergeet niet om de conversie toe te voegen aan de desbetreffende campagnes voordat je deze activeert.

Linkedin tracking
LinkedIn Conversie Tracking – Conversie aanmaken

LinkedIn maakt gebruik van het Last-click model waarbij conversiedata van maximaal 30 dagen wordt bijgehouden.

Wil je meer weten over adverteren op LinkedIn? Neem dan gerust contact op met een van onze advertising specialisten. Zij staan je graag te woord.

Reacties (0)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *